Monday, October 26, 2009

Laporan Ringkas Tak Ringkas Sangatlaaaah...

oh terima kasih buat semua yg mendoakan saya... *uhuk uhuk* sedih sungguh lah rasa di hati ini... auwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww... komen2 anda sgt memberi saya semangat bekobar2... bekobar nak balik tido pon ada gak nih... hehehe...


ok lah... lepas ni kalo tak haku yg muntah.. konpem korang plak yg muntah.. kalo tgk entry ibu menandong ni asek citer pasal pregnancy sajer.. *ehkuh me*.. heheheh....


so far.. saya dah 6-7 weeks (ceehh sajer tanak ckp 6.. sbb lambat sgt plak rasanya).... dan pregnancy kali nie.. lain sket dari yg first dulu... ke haku dah tak ingat sebenarnya?? hahaha.. tulah... dah 4 tahun berlalu kan?... yg lainnyer... kali ni tak lah mabuk mcm peknan kasih dulu.. dulu kene night sickness.. asal maghrib time mandi konpom aku muntah bluekkk bluekkkk mcm drama kat tv.... tp kali ni Alhamdulilah.. lom penah lagi.. siap tanye doc tu... patut nye dah start muntah ke lom?? ke aku terselamat dari stage2 muntah tu? doc ckp lain pregnancy lain keadaannya.. ada orang start mabuk kepayang tu lambat.. ada tu.. langsung tak start..hahah.. mcm aku nieh? so far.. aku leh telan lagi sumer benda.. dulu2 masa peknan acih..konon2 tak leh makan itu ini pon dah gemok gedempol.. ini lagi lah.. sumer leh telan?? mau aku jadik belon gas terbang di udara.. *uhuk uhuk*.. sedih lagi skali... (pembawakan budak biasalahhhhhh).. heheh..


tp kali ni aku mcm pening lalat sket... mcm lalat kene tampo ngn penampo lalat tu.. stok sipi2 jek kene kan? so dia mcm kelelong-kelelong jer... pastu ramai member opis ckp muke tak berdaya..muke letih... yelah aku kan insan yang lemah? "paaaaaa.... tak larattttt... tolong mandikan acih, tolong buat susu acih, tolong angkat kain, tolong picit kaki, tolong tolong tolongggggggggg"...... (tapi semalam berjaya tgk industan Jab We Met sampai kul 12 mlm).hahah.. MET pa MET.... BUKAN MEET OKEH!!!!!! lagi nak ckp "jab we met = jap kita jumpa".. ape ni??? ape ni???????


oh lagi perkembangan panjang lebar.... Pak Radie sgt diserang ketidak upayaan tahap melampau baru-baru ini... kesian dia (padan muke!!!)... ngn sakit gigi pastu gi cabut... ngn pening kepala.. ngn langsung tak lalu makan.. ngn muntah.... yihaaaaaaaaaaaaa.. aku mmg suke.. huahahaha.. tu org ckp pembawakan... bak kata doc kalo labour pain leh transfer nak transfer tak?? eh konpom lah nak!!!! hahahah...


kisah Acih plak.. dia kan type2 emo sket... leh betekak2 nie ckp aku ni menipu.. "mama ni menipu jeeee...mana ada menandong?" (sambil kelepuk dia libas perut aku).. last2 die pecaya..tp bermatian nak baby girl.. camno? siap bagi nama okeh????... bile saiko ckp 'tuhan yang bagi boy ke girl.. kita tak boleh pilih'.. sudahhhh menangis2 plak... bile saiko lagi..ckp sepupu-sepapat dah belambak girl... kalo dapat boy kan best? sian Abg Azhar sorang jek boy?? heheh..skarang Acih dah ok.. bile tanye dia ckp nak boy... (tatau ler kalo di mulut lain di hati lain).. at least dia leh terima boy atau girl.. yg aku risau kang keluar boy.. dia penampo plak..hahah.. haku plak? terima jer lah apa2 pon.. girl ke boy ke...

oh ramai jugak bloggers yang tengah preggy skarang nie.. mcm cpm (eh nanti nak cilok ticker baby tu..hahah.. mak kan tak retiii nak buat.. tau cilok jer)...jujue, lenny, ceeramoon, busyuksayang, hanis, ejea, mommy yiyen, dan ramai lagi lah kot yg aku tak prasan.... slamat berjuang!!!


jgn harap ler korang nak tgk muker aku kalo dah mengembang2 dah..huahahahaa... slamat bertemu selepas mak dah kurus!! huahahah...





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

17 comments:

:: || Mrs. Izwan || :: said...

bu' filla congrats! me pun due in june 2010. 1st bb tapi ;)

Anonymous said...

congrates to u!

mesti sooo hepikan...cm i ni asik2 preggy dah ilang nikmat hepi tu....nk bgtau dgn mak pun takut kena marah...huhu

nway..i pun tumpang hepi tuk u...& hepi jgk dpt beramai2 melahirkan anak 2010...chayyok!!

u take care!

Unknown said...

tahniah akak!!!
hepinye... =)

genny da bomb said...

tidak tidakkk..mesti ada gamboooo..jangan dilupain menepek gambo buyungmu dari bulan ke bulan

happy2gether said...

Dila, masa ko bgtau kat aku...aku terkezut...tapi aku mmg happy coz aku nengok Kasih tu dah bersedia dah jdk kakak..eheheh...lgpon mak ko dr aritu suh ko cpt2 dpt yg ke 2..baik ko bgtau Ayue cpt2 supaya dia menyusul cpt2...sure dia cargas sbb dia nunggu ko kan?ehehe

Psst Filla, ko jgn x amik gambo pregnant, gambo peyut beso lgk seksi n cute tau...sure blog readers ko suker...aku pon suker...eheheh

Diana Ishak said...

cerita lain lah wehhh....tensi aku ni..tensi!!

Mummy WaTie said...

hi buk filla..
dah lame bace blog tapi lom sempat jd follower..so now i'm folowing u..ngehehe

actually..bes sgt bace blog u, kalu tgh tensen ngan keje, blog u la 1st skali i cari..rase rilek jer..hepi jer..lagi2 kalu ada entry klaka, mau tak sudah i guling2 ketawa sampai my husband ckap i dah giler kew ketawa sesorang camtu..but hakikatnya blog u la sumber penenang jiwa i yang kaco ni..hehe

Btw,congrats 4 u'r pregnancy..
i'm soooo hepi 4 u..:)

hOtMaMa'S Cheese Cake said...

congrats buk pilla!!!!

sama la mcm green apple...sila la sesekali tu wat cerita lain lak weiii... mak tertekan nih...lg ramai yg mengandung lg mak tertekan...hihihi.. bila la turn aku plak neh...huhuhuhu

Mimy Hamid said...

kelakar la reaksi acih ..gelak plak aku cara ko saiko dia..hahaha..

MamaIcha said...

ya, marilah kita sama2 berkembang & terus mengembang dgn pesatnya :D

mannira said...

congratulation...

nape org terigt2 je cite yg ko berak pgg paip tangki jamban tu... he..he.. tak kira ko kembang ke apa ke..nak gak tgk...

ramai betulla pregnant..harapnya berjangkit jugakla kat org ya....

onniey84 said...
This comment has been removed by the author.
onniey84 said...

tahniah kak filla

Sham Ummi Echa said...

congrat poms...aku baru tau ari nih.. wahhhhhh acih da nk dpt adik..huhuhu...cam x cayo jer aku ko ni peknen...siler salu hapdet perKEMBANGan ko tu beserta ngan gmbar skali yer!!!

Raisah @ echah said...

tahniah...seronok lak kite bc blog nih. hehe. nk letak link lah yer...

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak karamu

Sidratul Muntaha said...

woit
saing dgn saye weih
tpi saya bulan 4
klu baby lahir 2 o 3hb june nnti
mintak adiah yerk?
mihahhahha
2hb june tu laki den
3hb june tu birthday den
salam terjah!!!