Tuesday, October 20, 2009

Hobi baru Cik Kiah...

jgn nak buat2 tanye plak saper cik kiah.. aku leh jadik saper jer.. cik kiah ke, mak limah ke, buk pilla ke, mak ke, ahkak ke... so kali ni.. aku nak jadik cik kiah...

sajer nak kepoci walopon orang tak tanye.. ada tak yg tertanye2 naper lah cik kiah ni jarang update blog.. auwwww... jarang? ye lah, kalo update pon sket2 jer... bukan aper dek non.... mak ni byk keje... keje kat opis... keje kat umah... nak masak lagi... pastu asik kuar jer... so bile nak update? hihihii....

oh citer tak relevant lak ngn topik.... pasal hobi baru... tah ler ngaper semenjak dua tiga menjak ni... cik kiah rajinnnnnnn sgt edit gambo... x kira lah gambo tu lepas edit tetap buruk pon.. x der hal punye.. bile dipikir2... ada plak betul nye Pak Radie suke marah2... dia ckp aku pemalas.. jenis asal boleh jer... tak presentable... (ni tak de kene ngene ngn cara berpakaian aku yg mcm asoh jual sayo bile kat umah yekkkk).. ini pasal edit gambar... so aku kan lom pekak lagi tinga nie... kalo ckp doploh kali... tembus gak sampai hotak... aku ni tak sukeeee nak blajo.. dah tua.. otak dah bengap sket... tp biler godek2.. mcm naik syok plak... hahahah.... aku suke godek sorang2.. Pak Radie tak suker orang yg slow learner mcm aku..kang dia maki.. aku plak kalo kene maki... kang maki balik..x pasal bedosa... haha... so biler mood dia ok.. mood aku ok.. aku edit2 tu aku tanye gak ler sedas dua.. cemana nak buat gini.. nak buat gitu.. dia ajar lah jugak... tq tq...

utk pengetahuan korang2 semua... 'kecantikan' gambar adalah sgt penting ye.. lagi2 untuk blog.. tatau plak aku org lain kan.. tp kalo aku lah.. jadi reader ke.. silent reader ke.. stalker ker... aku mmg suke visit blog yg ada gambar cantik2... owner blog tak cantik pon tak per.. asalkan dia kreative.. aku dpt cuci mata.. jadiklah!! kadang kita ni jenis x de masa nak baca yg panjang2 lebar ngn stok citer boring2 kan? ko tau.. first skali ko nak tgk gambo... ko bli suat kabo pon.. ko akan baca headline.. pastu terus gelupur carik gambo artis.... kuakakaka... nampak artis cun sket.. mula lah meleleh2 air liur.. nak gak cantik mcm tu... hello.. tu semua edit okeh.. (huaa.. dengki dengki)..

sambil nyelam minum air yer... ni aku bagi jugak tips cemana nak bagi org suke visit blog ko... (hakikatnye blog aku bukan ramai sgt visitor p0n).. x per..

1. jgn citer panjang bejela-jela tapi citer ko stok bosan... auwwww..laser mulut mak nih... hahah... eh cemana nak tau bosan ke tak? biler ko type citer ko.. ko sendiri baca..ko rasa syok jer? hahah.. agak2 lah sendiri guna hotak....

2. upload lah gambar2 yang ko perasan cantik... orang kan suke yg cantik?

3. rajin2 lah update blog....

4. selalu lah guna title yang catchy2..walopon hakikatnye x der lah best pon isiknyer..huahah..

5. jgn guna tulisan halus2... kalo stok mata aku yg rabun nak mampos nie.. mmg merangkak2 lah aku nak baca..last2 aku tak baca...

6. kalo ko sgt berbakat menulis citer2 kelaka..ko sgt lucky..sbb ko tak perlu upload gambo.. orang dah terhibur dah dengan hanye membaca....

7. rajin2 lah visit blog orang lain... dan leave comment.. tp ikhlas lah..jgn ler ko bajet nak leave comment semata2 orang yg bukak blog orang yg ko komen tu akan click dan bukak blog ko plak..

8. jadi lah diri sendiri... jgn ler cuba sedaya upaya nak jadik best...

9. design lah blog anda cantik2 dan tak serabut stok susahnyer orang nak paham blog ko... tgk blog aku simple jek (hakikatnyer mak bongok sket.. x reti nak design)..huahahahahha......

10. harap maap.. aku dah tekeluar topik...

hohohoooooo... ni lah nama menipu orang... title hobi.. sembang lain.. sembang blagak bagus... auwwww malu cik kiah tau...

ok ler adik2.. cik kiah baru lepas edit gambo kuar ngn best pren cik kiah si Anny ngn si Natra tadi.. korang menggelenjitlah nak tgk muke kawan2 cik kiah kan?? mentang2 lah... cik kiah paling tak lawa... benciiiii....

oh nak tau cemana cik kiah leh blah dari opis tadi? citer dia camni... boss cik kiah masuk opis pagi tadi.. pastu cik kiah kan suara dah teruk giler.. smlam ok lagi mcm itik nila.. pagi ni dah mcm pondan siam... pastu boss ada guest kat dlm bilik dia... dia ckp gini

boss: dilla tolong call En. blabla or En. blabla.. panggil turun jap...

PA: ok..

lepas letak tepon......

PA: dato', En. blabla takder.. tp en. blabla ada.. jap lagi dia turun....

boss: eh asal suara dah tak de ni?

PA: hihi.. tah la dato....

ok itu sajer.. then dia sign document yg urgent2.. dia terus blah ada meeting...

dlm 1 jam dia call...

boss: Dilla petang ni i ada apa2 tak meeting?

PA: X de dato'... meeting yg pagi ni je... (tepekik2 aku ckp..tp suara kuar sikit je..putus2 plak tu)

boss: oh yeh? eh, you pegi balik skarang... gi hospital jumpa doktor.. apaaa suara dah tak de ni?

PA: tulah dato'.. malu saya nak angkat phone.. x leh ckp.. suara tak kuar nieee....

boss: you jgn nak jumpa2 tok pawang lah.. tok nujum laaaa..minum air asam lah... gi klinik..and ask somebody to replace your place..

PA: ok dato'.... heheheh...

boss: ok tq.. bai...



yabedabeduuuuuuuuu....

end of story.... *kagum dpt boss mcm nie*



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Mama Awisy said...

ko ni fila da terlampau banyak makan kuih raya sampai serak..xoxo! pi makan madu sesudu+limau nipis..insyaAllah ok

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

haha. makan asam jawa berkilo2 ok. ;)

Mimy Hamid said...

ke ko melalak karaoke ni haaaaa??? sakan nyanyi or ko mkn open house byk...tingin nk dgr sore tu..call aku..heheheh

Chooyaya! said...

hahahahha. tips ko berguna ya amat.. aku tau la gambo aku selalu blur pasal guna gmbr henpon. tp mcm biasa la. aku perempuan tak sedar diri nak jugak bubuh gambar kekadang nampak mcm hantu lintas tu jerk... seb baik bulan ni laki aku nak belikan camera digital dah. sian kt bini dia ni nak update blog bubuh gambar pun blur2 mcm bini dia jugak.

p/s: boss ko cool. tp dia kasik ko duit raya tak? (aku kan dasar pendengki) hahahah

Anonymous said...

wei mane gambar..kate hobi edit gambar...satu gambar pun x kuar!!!lari tajuk la tuh..

the hasyims said...

hahaha...
kelakar...
syok ek dapat boss gitu...
tapi sudahnye gi klinik ke gi outing ngan bff...

Unknown said...

mulia sungguh hati bos cik kiah itew... kalo bos mak ni ahh.. camni

bos : what happen to your voice.
kuli : hihi. takde suara. dah 3 hari macam ni. nak cakap pon pedih. ni pon rasa macam nak demam2 sakit kepala semua.
bos : ohhh ok. alrite. catch up with you later. i need that report before 3pm. make sure its done.

taikkkkk...

aku suko edit gambo..tapi MALAS!

Miss Moon said...

aku pun kagums dowwwwwwwww kalau dapat bos cam tew ...baik n amat memahami


wey mmg betol aku pun suka entry yg ada gambo ( nko tak paham paham ke ....letak la gambo kat entry nko ...gambo pompuan yg duk umah sora serak tew tepek la kat sini ...sebab aku pun spesis suka blog yg ada gambo akakkkaka)

tepek la gambo nko edit skalikkkkkkkk ...untung nko pilla nko dapat pa radie yg creatif bab edit2 nih

Limekopi said...

haha sangat bestnyer kalu bos camni.. my Ex bos cakap ape tau masa i sakit " selagi u xpengsan jangan ngengade nak mintak balik awal" tsk tsk tsk