Tuesday, October 06, 2009

MINYAK PANAS BIKIN GUA PANASSS!!

Uihhh...3 entry aku arini... ni namanyer entry sajer-suker-blog-aku-suker-ati-aku-nak-update-puloh-kali...

tgh2 syahdu2 memasak tadi... lauk first is daging black pepper... tgh tumis2 tu.. tonggang lah black pepper sauce baru beli..(tp sejuk dlm fridge kan)... ketuk2 tak moh keluar plak... sampai tetanggal2 ketas balut botol tu... nasib arr kalo ada ketas dlm lauk aku... beria2 aku nak keluarkan sauce yg degil tu.. skali tecambapk ngn botol2 skali dlm kuali... nasib tak pecah..kalo pecah.... mmg ngn kaca2 aku idang skali...nasib selesai dengan jayanyer..jaya tu bermaksud cantik, cun, sedap....

pastu bajet2 Pak Radie nak balik ni lagi 1/2 jam... ingat nak wat ayam goreng kentucky.. tp tak jadik biler tepong tu rupanya dah habes... so tukar program.. masak ler ayam goreng rempah... amik sumer bahan pastu blend... dah ler blender tu getah dah putus... so tak leh nak lock ketat sgt lah.. dok pegang sambil blend.. abes meleleh2.. takper... lap jer... cuci jer... (cinabeng..tu dah menambah keje namanya) nak blender baru satuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!...

dah tu marinate lah ayam tu barang 5 minit jek... sambil panaskan minyak aku 're-rebus' telo masin orang kawin... ada ke re-rebus? abis tu sejuk beku... so sebelah panaskan minyak nak goreng ayam.. sebelah re-rebus telo masin... pastu letak satu-satunye sudip kayu kesayangan aku tuh melintang kat situ.. layan acih main playdoh pasatu vacum umah.. pastu gi dapo amik ko.. tebakar dengan jayanyer tangkai sudip kayu aku!!! cilakak tul laaaa... cepat2 amik siram air... dah ler senget/kontot sudip aku... pastu goreng ayam... guna sudip tu jugak..dah itu jek sudip kayu aku ada... nak sudip kayu baru satuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!

dah tu gi lepak depan.... pastu aku biar ler lama sket..sbb ayam tu part wing ngn drumstick... gemok plak tu... kang takut isi dlm tak masak... skali gi dapo nah!!! itam.. sama itam ngn kerak bontot kuali mak... aku pon gelojoh ler tebalik kan ayam... *POMMMMMMMMMMMMMMMMM* meletop plak.... cinabeng lagi skali... kene leher aku... menci tul arrrr!! aku biar jer... gi dpn lepak2.. pegang leher.. dah beminyak2 plak!!! malas nak check leher... pasni kalo betanda... tentu2 laaa orang kata Pak Radie gelojoh tinggal tanda elokkk jer sebelah bijik halkum comel aku tuh.... panas tul ati aku nieh!!!!!

dah... cukup tu... hati panas..leher lagi panas skang nie!!!!


kejadian tambahan: dah siap angkat ayam tu... gi lepak depan...pastu Pak Radie pon balik (bayangkan lama ke tak? aku siap leh buat satu entry ni dah post pon!!)... pastu Pak Radie masuk dapor... "aper berasap dapor nie?".... then aku jawab.. "Yelah goreng ayam"... dah lama2 tu... Pak Radie ckp "naper ayam awak ni hitam? minyak tu panas sgt tu baru goreng kot?"... eh??? aku mcm pelik.... then aku tanye.."eh api kuali tu dah tutup ke belum?"..... Pak Radie jawab... "BELOMMMMM LAAAAA".... hello??? boleh tak? nasib tak rumah-tebako-panggil-bomba-bomba-datang-belumbee-lumbeeeee.... saba jeklah!!!!



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

joegrimjow said...

kena pakai mask seluruh tubuh

genny da bomb said...

hahahhahaa..hui bahaye nye buk pilla tinggal2 dapo tak tutup nih..hohoho..seb baik tak jadi pape..

takpe la itam2 si tampuk manggis,makin dipandang bertambah manis..makan je la kan hihihihihi

MamaIcha said...

apa yg telah terjadi nie cik filla oi??? semuanya serba tak kena :D

Unknown said...

ngeri aku minyak2 meletop nih. mak meletops takpe..jangan minyak meletops sudahhh..

Liyana said...

hati2 di dapor kak filla...=)

InaAchik said...

aku pernah kena di mana smua kerja aku wak x jd... cam ko ni lah... jatuh brg kletung kletang... terkena minyak panas... lauk goreng dah rupa panggang... lupa tutup dapo... hadooiiiii... mmg hangin!