Monday, October 12, 2009

Baru balik exam....

oh sangat penat ini haliiii... baru balik exam kat sapura mines... dah plan nak balik tido..tp biasalah.. dah sampai umah..mmg tak leh tido.... nak vacum lantai..tp bontot berat.... nak mop lantai.... menci menciii....

oh exam tadi no comment.. mcm senang tp mcm soklan tu confuse giler.. saper lah yg buat soklan menguji2 minda nie.. mcm bagus!!...

contoh soklan yg menyakitkan hati...

anda menghadiri jamuan rasmi... kemudian anda tidak menggemari minuman yg dihidangkan... apakah yang patut anda lakukan?

a) minta air kegemaran anda
b) minum saja air tersebut
c) tidak minum
d) meletakkan air tersebut di merata tempat

bodoh sgt ke soklan nie? ke aku bodoh? aku nak jawab aper nieh? takkan ko nak mintak air peberet ko?? mcm melampau plak..kalo dia ckp minta air kosong sahaja.. dah tentu aku tick jawapan tu... tidak minum? kang orang ingat aku puasa? tak pon mcm rude plak... takkan nak letak rata2... so aku jawab... minum saje air tu walopon tak suke!!!! mampos arr.. rasa mcm soklan mcm tu.. eh suke ati aku lah nak jawap cemana pon!!! ni soklan kategori protokol laaa... eh aku ni tak reti lah protokol...

dan banyak lagi soklan2 yg panjang lebar sampai juling2 jik mata aku nak paham aper yg soklan tu nak... sgt tricky... dah ler masa dah siap tadi aku bgn tepelecok plak... kuar plak 'oh mak kooo'... ces! buat malu sungguh... wedges baru beli ni.. rasa nye dah 5 kali buat aku tepelecok.. Pak Radie ckp.. dah tau aku ni x reti kasut2 tinggi.. x yah laaa ngengade nak pakai.... ok okkkk.. pasni aku gi carik kasut taici jer!

oh lagi satu.. buat hal betul aaaarr.. aku x pasan masa print out ketas nak gi amik exam tu.. ada tulis kat situ bawa alatulis sendiri.. pas dah masuk bilik tu tadi... tetiba panik sbb x de pensil ngn eraser sumer.. ada pen jek sebatang.. huhu... exam nak start lagi 15 minit... pastu tanye urusetia.. "encik, saya tetinggal pensil.. ada pensil tak boleh pinjam?"... then urusetia jantan tu blagak nak mati... "tak de.. pandai2 lah, pinjam ke apa"... bangsat sungguh jawapan tu...

aku gi lah lari keluar gi food court.. (sbb masa bekfast td nampak kedai tu jual magazines sumer).. bedebar2 tanya ada jual pensil? tak de okeh!!!!!! yg kawan aku plak bwk pensil picit tu sebatang jek... dah glabah tu jenguk tingkat bawah ada receptionist kat lobi... lari turun tangga.. "kak, ada pensil tak? saya ada exam, tp pensil tetinggal!!!".. akak tu ckp "alaaa.. mcm tak der.. jap saya carik"... dia geledah2 bag dia.. skali jumpa.. phewwww.. lega babe!!! siap bagi aku eraser lagi... rasa nak cium jek akak tu... terus lari gi bilik exam... lega lega lega..... mcm cinderella plak...

saya sangat teruja utk dpt aras iv, (cemerlang)... tp tak bukak buku langsung..huahahah... alaaaa mak kan bizi.... smlm jer sempat bukak2 sket..tupon atas katil.... hahah... leh paham 15 minit jer.. masuk minit ke 16 aku kene baca dua kali baru paham... masuk minit ke 20..telelap2 sket2.. tp tarik napas... baca balik..... masuk minit ke 30 buku dah tutup muke fillanie... auwwwww... sgt fillanie di zaman persekolahan peruniversitian dulu tauuu.. hahahahahah

itu sajer cerita saya hari ini.... result paling cpt 2,3 bulan kot... giler laaaa!!!!


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

2 comments:

Chooyaya! said...

filla, ko kompiden ko lulus cemerlang, mmg ko kompem lulus cemerlang dan jangan lupa doa banyak-banyak kasik yang tukang mark paper tu tetiba kasik full markah kat nko dan tetiba jadik baik hato. boleh ker cenggituh? kalo pakai wedges terpelecok ko kuar 'oooo mak kau', aku biasa akan keluar binatang hidung penyek tu terus. haha

chentaMAYA said...

ahaha~
kalau lah soklan tntg air mcam ko ckp tuh kuo dalam exam~
mmg lah sgt besh!~