Wednesday, July 08, 2015

ELLFIE ELLFIE, BARULAH SELFIE.. Walaupun gedik ai tetap suke muahahaha

Lama dah tak cerita pasal Ellfie Essence Skincare ni kan..

Tapi selalu lah ada update kat ig @ellfiebeauty ..  

Alhamdulilah ada banyak testomoni dari customers yang dah mencuba Ellfie Essence ni.. Bila customers happy of course kitorang pon happy sama kannn.. Tiap kali dapat testi dari agent atau dari direct customers, hati berbunga-bunga je rasa..

Tak yah customer, now Wan dah pakai Ellfie Essence... Masuk harini genap 1 bulan Wan pakai.. tu pun haku yang paksa hahahahaha... Sekarang tengok hasilnya.. dia belum nak share gambar lagi.. dia kata "Ko jangan nak mengada share-share gambar mama yeh, mama malu, kalau nak share, share gambar pipi je" Eh boleh ke pipi je? hahahahaha.. Tapi Wan puas hati sangat.. memula pakai dah sibuk call "Mama suka toner dia lembut takde bau, bila pakai rasa bersih je".. Pastu esok call lagi "Mama suka pencuci muka dia best" pastu baru ni call "Yang, night cream dia mama suka, lembab je kulit mama bila bangun pagi"..

Iyo lah maaa.. dah lama suruh, ni baru nak pakai kan.. kalau tak dah meletopsss kebabom kalah Neelofa hahahah.. 

Kali ni kita share testi ni pulak.. Remaja pun boleh pakai Ellfie Essence Skincare ni.. Adik ni umur dia 17 tahun, dan dah guna 2 set Ellfie Essence..

Muka memang dah comel... Tapi lepas 2 set Ellfie makin comel.. Dia sendiri tak percaya kulit dia dah bersih, cerah sekata macam tu.. Amboi asyik selfie je.. Kan dah kata.. Ellfie dulu barulah Selfie ;)

-BEFORE-

 AFTER

 AFTER

SELFIE :)

Itulah saja kisah Happy Ending adik kita nie bersama Ellfie Essence.. 

Now nak cerita kisah Agent Ellfie Beauty pulak... Mungkin ada yang tau, ada yang tak tau kan.. Apa tugas Kak Pilla? Goyang kaki je ke? Eh tak yaaaa.. Kitorang selalu discuss macam-macam, dari marketing strategy, pengurusan stok, pengurusan order, postage, sales, agent.

Kak Pilla bertanggungjawab atas semua urusan yang melibatkan Agent Ellfie Beauty.  Peej and Elly tak campur langsung sebab diorang sibuk dengan tugas masing-masing.. Kak Pilla mengambil tanggungjawab ni dengan rasa amanah.. Ni kira amanah dan tanggungjawab so kena laksanakan dengan baik.

Now kita dah ada hampir 50 orang Agent seluruh Malaysia.. Tapi Kak Pilla still nak cari Agent dari Perak lom ada lagi.. Orang Perak jom jadi part of Ellfie Beauty team.. 

Best ke jadi Agent? Cemana jadi Agent? Dapat duit banyak ke?

So far selepas confirm je seseorang tu jadi Agent, Kak Pilla akan 'Add' dia terus masuk dalam whatsapp group "Agent Ellfie" so kat situ lah semua agent berkumpul.. So far semua agent best-best sebab dari situlah akan memberi semangat antara satu sama lain, akan share kalau ada COD yang dia tak leh buat, dia akan pass kepada agent-agent lain yang still ada stock dan boleh buat COD.. takde istilah tamak sesama agent.. 

Kak Pilla bukak group tu supaya senang nak annouce apa-apa.. dan diorang nak bertanya pon senang.. Kak Pilla akan tanya personally if sales diorang ok ke tak.. Ada apa masalah dari customer ke tak.. Kita akan sentiasa letak Agent List ni kat FB Ellfie Beauty, kat ig ellfiebeauty dan kat sidebar blog.. Sebab ramai gila kot customers yang prefer beli dengan Agent.. Tapi harap customers pon bertolak ansur jugak dengan agent.. Jangan lah buli agent, janji nak jumpa pastu bayang tak nampak.. janji pastu lewat sejam.. Kita kene faham agent pon ada tanggungjawab lain, ada keluarga.. masa tu berharga.. kadang bukan dia buat COD kat sorang je, dia ada kene COD tempat lain pulak.. so kalau nak agent COD kene ikut time betul-betul.. 

Baru ni kita ada buat Reward Raya dalam bentuk cash untuk Agent.. Team Ellfie akan annouce 5 orang Agent paling tinggi sales dari 1 June hingga 9 Julai 2015.. Tu tanda appreciation kepada Agent-agent kita.. Nak jadi agent senang je, kene beli minimum 12 set Ellfie dengan harga Agent.. untuk tu je dah boleh untung beratus-ratus.. Kalau korang pandai rolling balik duit untuk next purchase pon bagus.. boleh buat duit.. duit business dah banyak kene simpan sikit.. nanti bila dah nampak duit tu akan timbul rasa seronok berniaga sebab mendatangkan hasil.. Tulah serba sedikit Kak Pilla boleh share.. 

Selain tu, jadi agent kene rajin update ig, rajin komen-komen kat ig Ellfie.. kalau ada customer tanya, laju-laju reply.. kene selalu alert.. rajin jual kat kawan-kawan.. InshaAllah yang bestnya, produk ni berkesan, so kalau kawan-kawan dah beli dari kita, InshaAllah seterusnya dia yang akan cari kita balik untuk repeat order.. Kene sentiasa bersemangat dan jangan putus asa.. Macam tu lah nak berniaga ;)

Ada agent Ellfie yang tak pernah tau pasal instagram.. Macamana nak guna ig pon tak tau..Memula Kak Pilla risau sikit sebab faham-fahamlah nak berniaga ni kene cekap ig, rajin update, rajin hashtag.. tapi semua agent-agent bagi galakkan kat dia. Now dah makin bagus.. Ada Kak Pilla screenshot kat bawah ni :)

Nampak tak? Semangat tu yang kita nak... 

Agent ni pegi amik kat Office Ellfie.. 12 set tu malam tu jugak licin.. Wow dalam sehari boleh dapat RM?? Ok rahsia hahahaha.. nak jadi agent sila email.



 
 Ini antara yang Kak Pilla sempat korek-korek chat kat whatsapp.. Ini antara kepuasan yang Kak Pilla dan Ellfie Team dapat rasa.. Rasa terharu bila dalam tanpa sedar kita actually sama-sama share rezeki dengan orang lain.. Kita kene anggap Agent-Agent ni sebenarnya adalah pekerja kita.. Mereka bekerja dan mendapat upah.. Sebab tu kita jaga hubungan sesama agent.. Kalau diorang ada masalah Kak Pilla akan ambil tahu dan dengar.. bantu apa yang patut, kita dah macam keluarga.. InshaAllah kalau jadi hujung tahun kita buat gathering and reward lagi :)


Sebab Poslaju pon nak Raya.. Team Ellfie pon nak raya hahahahahah.. Kang lambat pulak baru boleh order.. So better order cepat.. Jumaat 10hb Julai 2015 last post kalau nak dapat produk sebelum Raya lah yee... 

Siapa nak jadi cantik macam adik 17 tahun kat atas tu boleh whatsapp 013-2755197 

Nak dapatkan dari agent? Click List Agent untuk tahu kawasan berdekatan.

Nak jadi Agent Ellfie Beauty.. Jom email agent.ellfie@gmail.com




"Ellfie Ellfie, Barulah Selfie"

=D



Love, 
Filla.

1 comment:

Nadyahoney said...

Dapatkan Ellfie Skincare dari saya ejen sah Ellfie Beauty sekarang.COD sekitar Kuantan dan free postage seluruh Malaysia. wassap /kol 013 219 2855.:)