Tuesday, July 28, 2015

RAYA UMAH ATOK N WAN.

Ini kisah raya ke berapa ntah yek.. kalau tak silap raya ke-4 hari Isnin.. Kali ni kita gi serbu rumah Wan and Atok Enstek pulak.. Wan tu dah lah sorang kang dia kelam kabut sengsorang.. dah lah Wan tu macam aku jugak, suka panik pastu blur je apa nak buat dulu pon tak tau hahahah..

Aku datang awal jugaklah tengok eh semua dah siap.. ni yang ahkak suka ni hahahahha.. Tinggal aku buat fruit cocktail je.. amboi nama kemain.. padahal campak buah dalam tin tambah susu cair je.. agar-agar dia pun Wan yang buat hehehe..

Syasya and Wan.. Syasya call sapa tu? hehe

 Kakak Ipar den Kak Yati and husband..

 Masak simple-simple je.. Sayur campur.

 Udang masak lomak

 Ayam goreng rempah.

 Orang lelaki duduk atas.

 kanak-kanak duduk bawah.. Aku tak makan sebab tengok tv tengah ada citer best.. citer Non-Stop pasal kat dalam flight..


 Ni je aku uruskan muahahhahaha

Budak kecik ni paling kerek buat masa ni.. Anak Bapak sangat.. kalau kat meja makan.. tempat dia sebelah aku.. (kitorang akan duduk kat tempat masing-masing tak leh pindah dah ada nama kat kerusi) hehehe.. Tapi aku tak leh cedok lauk kat pinggan dia.. dia cakap "Mama tak yah, papa je".. tumbuk nak? Aku yang penat-penat beranakkan budak ni.. dia eksyen pulak.. kalau aku letak jugak kat pinggan dia confirm mengamuk.. tapi kalau tengah kamcing ngan aku kemain lagi.. bila papa marah, pandai pulak lari kat mama, "Papa buat Nchaaaaa" Ye, budak ni semua perkataan dia ada huruf "N"  contoh "Nchaaa"... dia bukan pelat, tapi dia tukar perkataan terus hahaha.. contoh dukung "Mpong".. kalau Atok jadi "Mpok".. kalau nak ikut jadi "Ncha nak Mpot" kau dah kenapaaaaaa? heheheh... 

with Mama Yatie

Sampai tak makan aku melayan citer Non Stop ni..

Seronok sekali-sekala berkumpul ramai-ramai macam ni.. Kalau tak sian Atok ngan Wan berdua je..

Muka dah nak sama hehehe


Eh gambar dengan Ibu takde.. huhuuuu.. nanti kita amik gambar sama ye Kak Liza ;)

Hah ramai kawan office Kak Liza baca blog ni kan? Meh lah try Ellfie hahahaha.. sorang hari tu dah try dah..

Sofea dah form 5 this year.. Masa aku ngorat Pak Radie dulu Sofea baru 6 bulan.. Pak Radie tu asal aku nampak je mesti tengah dukung budak ni time balik kerja.. Terus jatuh hati sebab wowwww fatherly sangat ni.. lelaki kalau rajin jaga baby terus nampak macho.. nasib anak buah.. kalau anak? hahahaha..

Pak Radie time tu rambut panjang sampai pinggang, kemeja putih tuck in, sleeve lipat sampai atas siku.. seluar jeans dengan boots.. jam Gshock.. pastu ikat-ikat tali leather kat tangan.. wowww lagi sekali.. hahahah.. kelau time lepak dengan seluar macam army tu, selipar teva/reef ntah.. baju macam budak basketball yang sleeve kaler lain, baju kaler putih.. gelang-gelang kayu kat tangan.. kadang kasut converse.. wowwww lagi sekali.. grunge sangat nie.. biasa lah zaman remaja tak tengok lain, tengok dressing gempak je terus jatuh hati.. tah apa apa tah.. padahal dia menyombong tak ingat dengan aku.. ohmai, lagi sombong lagi i suke.. muahahahahha.. tapi ntah time tu, kejap suka, kejap tak suka, kejap rasa macam bestfriend je, kejap rasa macam girlfriend dia.. orang tanya pon tak leh nak jawab dia tu boyfriend aku ke tak.. ahkak keliru.

tu lah cerita dia, walaupun keliru, now anak dah 3 haha aku pun keliru camne tu? 

Ok tanak sambung, nak sambung tido pulak..

Tata.



Love, 
Filla.

10 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

eh dulu bukan fila kata pak radie tue yg ngorat fila?
i is blur jugak haha

Isteri said...

seronoknya jadi wan..... pencen rehat rehat di rumah tapi rumah meletop letop cantik. i want to be like that........ kim salam wan ye filla. cakap cantik giler la rumah wan. tingin nak beraya rumah wan

Rizziela said...

Meriahnya

missingle said...

hahaha...bestnya baca blog kak pilla, ada je nak buat orang ketawa.btw...selamat hari raya

Kak Vit said...

cite non-stop memang bestt

Lynda Che Lah said...

haha..
dgr citer ka filla terus keliru..

KHALID said...

Sedapnye nampakk menu2 kt atas tu, btw Selamat Hari Raya saya ucapkan buat sis sekeluarga, moga terus sukses & ceria2 selalu :)

aizamia3 said...

Tengok entry ni waktu tengahari ni, menambah rasa lapar perutku ini.. ;)

jue rahman said...

dap tgk menu yg terhidang tu..

Monamie said...

Kak!! syasya tu tgh tipon ke tgh makan buah?? akak jangan main2.. terus ku rasa ragu2 dengan mata sendiri!! hahahaha