Tuesday, July 07, 2015

BUKA PUASA DAY 19 - 2015

Sedar tak sedar dah 19 hari kita berpuasa kan? Amacam dugaan bulan Ramadhan boleh handle lagi tak? hehehe..

Dah berapa hari Pak Radie tak dapat berbuka dengan kitorang anak-beranak.. Takpelah dia sibuk nak buat cemana kan.. Semalam Elly ajak buka kat PJ Hilton.. Ikutkan aku dah tak jadi nak pegi kot sebab Pak Radie takde.. Eh malas nak redah jam kat PJ dah lah haritu kitorang sahur sama-sama kat 222 tu jalan macam haper semua dah jadi one way.. Aku nak redah sorang? tak yah tak yahhhh...

Tapi Elly ngan Peej ada.. Elly suruh datang jugak bawak Kasih.. Pak Radie kata takpelah, pegi je.. Oklah, tepat 4:30ptg terus pecut amik Kasih kat sekolah.. dah siap bawak baju dia salin dalam kereta.. So ikut MEX terus keluar Kuchai Lama, keluar Federal Highway masuk PJ.. Masuk PJ aku blur terus hahahaha.. padahal zaman muda dulu, naik hapal muka mamak amik order yang otak dia macam calculator tu.. 15 orang makan pon dia tak yah pakai calculator, congak je.. kagum kejap, ntah-ntah dia pun kira main hentam hahahaha.. 

Aku memang terkenal sebab punctual.. Tapi orang tak boleh terima kegilaan aku punya punctual tu, ajak buka puasa, kul 5.15 aku dah sampai PJ Hilton tu.. Muahhahahaha.. Prinsip aku biar awal, jangan aku tersangkut jam pastu tak tau jalan memang bye, balik rumah terus.

Sampai je terus ajak Kasih gi surau kita solat Asar dulu.. Pastu hambik kau nak menunggu sampai ke Maghrib hehehe.. Kasih siap ngaji sebab ada Quran kat situ.. Aku berzikir sampai tidur kroh kroh krohhhh... Takde orang kat surau tu.. tido kejap je sebab aku tak biasa tido tempat yang aku tak biasa.. 

Kasih kejap-kejap tanya lagi berapa minit.. nak keluar asap dah otak aku hahahah.. Pastu aku tengok dia main dalam surau tu.. habis dia keliling surau tu ntah game apa dia main... Aku malas nak keluar.. sebab Maghrib dulu baru gi makan, senang sikit macam tu.. 

 Ini lauk pertama.. Makanan berlambak-lambak sampai aku jadi bodoh tak tau apa nak makan.. Lalu pegang pinggan tengok je macam tu.. hahahha.. Tulah dia manusia, lauk belambak tak reti.. lauk sikit komplen.. Last-last makan je lah lauk kat atas tu..

 Ni 2nd round.. Satay 3 batang, ayam seketul, nasi arab 1 senduk, chicken kebab satu.

Kasih makan tak banyak sangat.. Tapi ok lah habis jugak nasi dia tu.. Pastu makan grapes yang ada coating chocolate tu.. makan ice cream Malaysia lagi.. ice cream scoop pon dia bedal..

 Pastu jumpa Elis kawan Suraya.. Lama tak jumpa heheheh.. Dia pun dah tak reti apa nak makan.. Nanti jumpa lagi ye Elis ;)

 Memasing merungut ni muka tembam walaupun bulan puasa caner ni? hahahahah.. 

with Elly itu saja update berbuka semalam.. Kalau dulu kemain rajin bangun round snap-snap gambar makanan.. Eh dah tua ni dah tak kuasa hahahah.. amik gambar pinggan sendiri pon rasa macam over benau kau ni.. heheheehhe.. 


Love, 
Filla.

1 comment:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Aaaa.. nasib baik dak kecik 2 org tu tak pandai bukak blog mama dia kalu tak habislah ngaruk mama tak bawa pi pj hilton.. hehehe