Thursday, November 17, 2011

Daging Korban Masak Kicap Kasih Sayang haktuihhhhhh...

*PITAM*

takde bahan nak cerita.. tetiba keluar gambar lauk aku semalam.. hahahah... 

"Daging Korban Masak Kicap Kasih Sayang"


kena masak tiap-tiap hari..sebab nak suap anak-anak makan... Amaani makan banyak.. eh tapi dia tu.. apa yang dia tak makan? ko sumbat pensil, kertas, pembaris, paku.. semua dia on jer... sebijik mak kau perangai T________________________T

Acih? dia yang tolong potong-potong kan daun bawang.. pastu tolong buang kulit carrot... tolong pass-pass bahan-bahan... rajin....sebijik mak kau.. muahahahaaaa... 

tapi bila suruh makan... dia nak nasi ngan kicap je.. setitik kuah ni pon dia tanak..padahal ni kicap gak kan?????  sentappppp hati mak tau.. tapi sokati ko lah labu... aku malas nak paksa-paksa nie.. Amaani plak yang makan nasi letak kuah nie.. siap makan carrot banyak gila.. 

pukul 8.00 suap Amaani.. pastu aku melepak menunggu laki pulang.. Pak Radie tu manjaaaaaa orangnya.. kalau ai makan dulu.. kang dia sentap.... kena duduk sebelah-sebelah macam pengantin... pas je Pak Radie balik, kami pon makan.. Amaani dah pegi duduk jauh-jauh.. dah makan siap-siap dah tadi kan? takde nyeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... tak dapek... dia nak repeat ok.. kul 9.00mlm makan lagi.. Oh Anak.... patutlah dagu belapis-lapis... 

Ok, bahu aku sakit.. gambar dalam folder pon dah habis.. maka aku pon nak duduk diam-diam sebab modal dah habis... 

*mari menangis berirama*






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

13 comments:

Jiejah @ Iza said...

amani sebijik perangai anak akak adeel . baru lepas mkn mknan sendiri ,amuk² nak tumpang makpak mkn lagik ..x bg amuk . adesssss

aishah jamrek said...

hihihi..bagus selera amaani..macam mana nak persuade anak makan ya? anak saya tak berapa nak makan la..

ida said...

nice blog..dah nak khatam i follow u huhuhu...

Aya Ariel said...

ahahhah...amaani kan comell..sebijik macam apak dia..kannnnn

My Aisy said...

haha...sebijik mak kau...hehe...

Yellow said...

lepas makan, makan lagik... :)

afid said...

tengok daging akak ni jadi nak masak daging kicap letak sayur2 jugak malam ni..hewhewhew..hahaha..:)

Mak Lagenda said...

Berbza benor gaya 2 badik ni yek kak..Oeh si amaani yg tembam!!

Geram nak geget2 pipimu yg tembam terlajak..

JMR said...

mak aiih si amaani ni, double ko nyer dinner ek. ngalahkan aku nih..hahaha..tak kisah, budak2 ok pe makan byk..try k.filla amik diner 2kali..huahaha

laskar pelangi said...

walaweh!!

aku.mamalia.wanita said...

Nampak cun.... Hhehe... Mari la share resipi fila....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

amboi kasih jaga badan ye

hOtMaMa said...

mantap sungguh daging masak kicap kasih sayang tuh!! Amani blh geng dng kakak Shasya le klu mcm nih.. sbb kakak Shasya pun makan jek keje tak henti2.. hehe

klu aku masak pun suka terjunkan sayur2 semua sekali mcm tu.. senang, tak payah nak goreng2 sayur lg dah.. wakakakaa.. dasar pemalaskan!