Wednesday, August 18, 2010

Peluh Ketiak Memasak Dowwwwwww.....

giler okeh.... ko ada masa nak masak siput sedut?? ko ingat senangggg?? bepeluh ketiak mak nak mengetuk bontot sipot ni tau... dengan anak kecik lagi..... tapi takpe... mak kan rajin? dah lah bekerja, sempat buat siput masak lemak lagiiiii... kalau bujang konpom beratur nak masuk minang ;) penat gak makan siput sedut nie kan? aku tak leh makan banyak.. makan beberapa ketul jer dah.. kalau banyak tetiba aku rasa geli nak temuntah!!!! tupon bile makan.. aku tak leh pandang siput tu.. kene pandang tempat lain.. kalau tertengok isi dalam dia..gerenti potong stim... pastu sempat plak buat kari ayam.. tapi simple jer.. tak de kentang bagai.. ayam jer dua ketul tegolek-golek kat situ... sambil buat kari, goreng plak ikan kembung dua ekor.. sbb Acih ngn Apak dia suker ikan goreng... lagipon kalau berlebih boleh buat sahur... tak elok membazir di bulan puasa... sambil goreng ikan, sempat plak buat tempoyak ni haaa... penat okeh menumbuk cili padi.... perghhhhh ni lah yang paling sedap dalam bebanyak lauk tuuuu... menjilat jari okeh!!!! pastu Pak Radie balik semalam bawak plak Roti John panjang.. yang akhirnya 3 ketul masuk tong sampah.. see??? dia yang membazir, bukan aku!!! len kali beli yang pendek jer... makan rebut-rebut....

ok itu sajer lauk berbuka puasa saya semalam.....sape pecaya aku masak semua tu korang memang cinta sejati aku!!!! huahahahahhahaaaaaaaaaaaaa....tak elok menipu di bulan puasa.. bulan tak puasa tak pe...hihihiiiiii...

*tempoyak curi umah mak aku....

*cuma goreng ikan sajer... apakan daya..... anak mak yang kecik lebih memerlukan diri ini...


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

15 comments:

LynN said...

aiyakkkk tertipu suda...huhuhuh

Kauthar said...

wahahhaha..memang terrrtipuu..ikan goreng pun jadilah kan, janji masak jugak :P

JuJue said...

hoii.. aku macam tertipu jugak walaupun aku dah sah sah tahu ko beli lauk tu semalam.

mudah nyer diri ini tertipu..

Pensyarah IT said...
This comment has been removed by the author.
mamamarissa said...

dah tau dah...ikan tue jer ada rupa dimasak :P

emy/mamasuri said...

hehehe...

mannira said...

oo tipah tertipu...memula mcm tak nak caya je..tapi bila bab roti john ko kata pak radie beli jd caye la..yg lain ko msk...dan aku br nak kagum gila...skali tipu...oo brp pahala ko dah tgl..sebab tipu ramaia org..huhu...

NaniRostam said...

Ok tak nak berprasangka.....heee

Kak Nani masa anak2 ni kecik-kecik dulu memang rajin masak siput sedut tu

....sebab sayang kat anak...

bukan sebab dia org suka makan siput tu...sebab dia orang sangatlah excited bila siput sedut tu merayap satu dapur...terkeluar-keluar dari besen....

C!kpuanmuda said...

sama la kita.. ada anak kecik

**alasan kukuh kan? hahahha

ayien78 said...

dah agak dah.. takde rupa memasak pun sbb ayam kari tu tergolek2 jek dua ketul...hahahahhaar... syabas bete...syabas..sbb kita serupa.. anak2 lebih memerlukan kita di sisi.. **ayat nk defend diri sendiri =>

cputeh said...

ada jer kak filla nih idea nk berceloteh...hmpir2 tertipu tau....^___^......nak2 tgk siput tu kan,mak ai teruji nyer keimanan...eeemmm....

Filla ~ Kasih said...

lynn: haha.. jangan maraaa..

kauthar:yesza..ingat senang ke goreng ikan? susah okeh..

jujue: hahah.. ko kene byk lagi blajar ngn sifu ko nieh..haha

mamamarissa: bijak bijak!!

Filla ~ Kasih said...

emy/mamasuri:hehehe too..

mannira: hahah.. tak aku tak tipu..sbb aku dah ngaku!!

nanirostam: wahhh kak nani komen tuuu.. hehe..saya bangga tgk kak nani, dah lah lawa, anak2 best2 dan lawa jugak, terror masak, umah lawa..hehe.. oh siput sedut mmg ngeri, pandai panjat dinding!!

CPM: yer, kita mmg takde alasan lain.. tu alasan plg kukuh!! haha

ayien78: kadang bli lagi jimat, tapi laki aku kuar masuk toilet smlm!! hahaha.. so mak akan memasak ini hari yerrrr.... tunggu sok nyer entry... heheh..

Filla ~ Kasih said...

cputeh: haha.. apa lagi nak buat bulan2 posa nie.. menceceh jerlah kat blog sendiri ;)

NUNU EERA said...

cayalah kak.. sebab hampir2 nak pecaya tadi..