Thursday, May 29, 2014

MAKAN 2 PINGGAN KAT RUMAH ORANG.

 Last week aku sempat singgah rumah mak Peej sebab Peej ada kat sana.. Noy pon ada sekali.. sembang-sembang lama lah jugak.. so kitorang plan nak gi makan kat luar bertiga sebelum aku balik.. Masa turun tangga tetiba terbau sambal tumis.. Huwaaaa sedapnya... Aku turun dulu.. budak dua orang tu turun lambat sikit.. 

Terus aku jenguk ke dapur.. 

Filla: Eh Auntie masak ke?

Auntie: Iyeee... tapi takde apa nak masak, Peeja dengan Noy belum beli lagi.. sayur pun habis.. ikan semua takde..

Filla: Ni pun sedap sangat dah ni Auntie (tolong kacau sambal dalam kuali)

Auntie: Makan sini ye Filla

Filla: (dalam hati lompat-lompat nakkkk) Tulah tapi Peej ngan Noy ajak makan kat luar..

Auntie: Alahhh makan je dulu sini..

Tetiba Noy datang.. Eh kita makan sini dulu lah.. Ni mama dah masak ni.. Huahahahha.. Eh aku lagi suka.. cuma malu je nak ajak diorang makan dulu... sedap nyaaa.. 

Sedap tau Auntie Nanie masak nie... masa tumis cili tu.. tetiba Auntie campak lobak asin.. Eh boleh ke Auntie? Memang lah boleh.. campak je apa-apa pun.. heheheh

Makan pulak ngan sup sayur telur ni.. memang lawan dia lah nie.. nyamsss... Kak Pilla tambah dua kali relax je.. hahahahha.. tengah tambah Auntie plak datang.. Huawaaaaaaaaa kantoi... cis.. hahah.. Auntie tepuk tangan sorak "Yeayyyyy tambah!!!" hahahaha..comel sangat Auntie.

Noy pun makan licin.. 

Kak Pilla muka tak bersalah makan dua pinggan kat rumah orang.. siap whatsapp elly gambar food.. menjejeh ailio dia.. dia cakap "kalau aku dah tambah 2 pinggan dah ni".. Tak yah Elly.. sebelum ko cakap.. aku dah tambah dah hahahaha.. 

Oklah.. terima kasih Auntie sebab jamu kiter makan kat rumah haritu.. lain kali nak lepak umah Auntie lagi lah.. Eh? hahahah.. 

Gambar Peej takde.. sebab aku rasa gambar ko tak berapa cun time tu.. sebelum aku kene maki baik takyah masuk :)

p/s: Vote Kak Pilla and The Kasihs di www.wallsindisneyland.com
Boleh vote hingga 30 May 2014 (Jumaat).. Sehari sekali ok? 
I love u olls...

Love, 
Filla.

12 comments:

Chekgu Azrine said...

Sedap nmpk smbl tu tempting sgt

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

akak pembaca setia blog Auntie Nanie... kalau tengok auntie masak semuanya nampak sedap.. bertuah Pilla dapat menikmati masakan auntie tu...

Anonymous said...

canteknya tudung filla, blh share beli kt mana, if u dont mind :)

anne said...

Sodapnye nampak...menyelerakan.

JMR said...

mak aihh...tu umah org..umah sndr taktahu brapa pinggan kan hehehe:-p

Unknown said...

sambal nmpk so sodap
adek kak peej nmpk so manis
:)

Anonymous said...

huwaaaaaaaaaaaaaa
dah la puasa.
nak resipi sambal kentang dengan sup sayur tu pleaseeeeeee?

Unknown said...

Meh dtg flea market streetmall cyberjaya ... Wassup 0136699800

mamabeauty said...

sedapnya sambal tu Filla..

mamabeauty said...

sedapnya sambal tu Filla..

mamabeauty said...

sedap nampak sambal tu filla

Anonymous said...

sis mana u beli shawl ni. cantik