Sunday, March 03, 2013

Nuffnang Featured Blogger for March 2013

Semua dah masuk www.nuffnang.com.my ke belum? pegi lah masuk... cepatlah... pegilah check earnings masing-masing... kahkahkah... sebenarnya saja nak gedik.. nak bagitau u olls, ahkak malu... tapi kalau nak tahu.. silalah ke nuffnang website.. hahah.. nak jugekkkk....tapi dah tau kot sebab dah bagitau kat istagram, twitter ngan fb... wah kecoh gila nie.. 

Ok ini untuk diabadikan di dalam belog kasihaleeya.blogspot.com nanti.. confirm ada kat sidebar nanti.. hahah.. kenangan manis 2013.. Thank you Nuffnang ;)

-
-
-
-

Hi everyone!!! Ermmmm tak tau nak start dari mana or bagaimana... Hehe.. Baiklah, kita berkenalan dulu ok? Nama saya Filla... Ramai readers panggil saya Kak Filla.... atau panggil saya Fillanie pon boleh ;) Saya adalah sama seperti anda semua.. seorang blogger yang menulis dan terus menulis tanpa jemu.. Bezanya saya dan anda mungkin cara penulisan saya yang main hentam ikut suka.. hahahah... Saya menulis tentang apa sahaja yang terlintas di fikiran saya.. Tentang keluarga, tentang diri sendiri, tentang orang disekeliling saya, tentang pendapat saya, tentang makanan lazat-lazat, resepi, tentang pelbagai tips, fashion, tentang tips percutian di negara-negara yang pernah saya lawati, tentang kerenah anak-anak saya... Wah tamak sangat nie, semua nak cerita ;)

Saya mula berblogging dari tahun 2005.. Bermula dengan suka-suka.. share gambar anak pertama saya Kasih Aleeya.. Oh kebetulan nama anak pertama saya jugaklah yang saya gunakan untuk menamakan blog ini.. Saat mula-mula berblog, saya kurang faham dan tak tahu apa nak diceritakan.. tetapi setelah bertahun-tahun saya dah ada followers dan readers.. So saya rasa makin dihargai... Saya semakin rajin berkongsi cerita dan pengalaman..tak pernah timbul rasa bosan atau jemu.. Mungkin itu yang membuat saya terus bertahan disini.. kerana menulis itu minat saya dan itulah diri saya... 

Jika saya bercuti ke tempat-tempat menarik, saya pasti membawa buku nota kecil dan pen untuk saya catitkan tempat-tempat yang menarik untuk dikongsi bersama readers saya.. Saya merasa puas jika saya dapat memberi informasi kepada orang lain... 

Ini adalah kekasih-kekasih hati saya... Kasih Aleeya dan Kasih Amaani.. dua orang puteri yang menyerikan hidup saya dan suami... 

Saya banyak bercerita tentang kisah keluarga saya... Tak pasti orang dah bosan atau belum dengan cerita saya hahaha.... Tanpa mereka tak mungkin saya ada dan masih bertahan disini ;)

Ok saya dah berpunya.. hahahahha.. Lelaki ini dikenali sebagai Pak Radie.. dia bapa kepada Kasih-Kasih saya... Masing-masing ada karakter masing-masing yang sering saya ceritakan di blog Kasih Aleeya.. Readers lama mungkin dah faham sangat dengan karekter watak-watak di blog ini... Jadi kepada new readers.. marilah menyelami watak-watak di blog saya... 

Ini gambar saya ketika hamil 3 bulan.. Hamil anak ketiga yerrrrr... hahahha... Kenangan semasa terpilih menjadi juara Levi's competition anjuran Eh magazine ;) satu lagi kenangan manis yang saya abadikan di dalam blog ini..

Oh ye, tadi saya ada bagitau anda tentang betapa saya teruja berkongsi pengalaman percutian saya kan? Buat masa ini tak banyak lah sangat tempat-tempat yang saya lawati... tapi tetap nak share jugak ;)

Semasa bercuti di Bandung.

Bercuti bersama Pak Radie di Bali.. 

Bercuti di Korea bersama keluarga saya.. Oh ya, antara watak utama di blog saya ialah ibu saya iaitu Wan dan ayah saya iaitu Atok Braim... Hehehehe... 

Bercuti ke Hong Kong bersama keluarga.. 
Percutian ke Hong Kong Disneyland... Ok entry ni paling hits kot sebab saya share banyak tips... boleh check tips ke HK Disneyland di sidebar yer... 


Ok itu semua hanya sekadar intro untuk anda lebih mengenali dan mencintai saya.. muahahahha.. Now mari saya cerita lebih detail lagi... Sebenarnya terpilih oleh Nuffnang sebagai featured blogger of the month adalah sesuatu yang setiap blogger impikan kot? Saya pernah bermimpi dan berangan semoga suatu hari nanti pihak Nuffnang akan memilih blog saya.. tapi saya tahu cita-cita itu terlalu tinggi untuk dicapai.. Amboi over gila lah nie kan.. hahahah... Tapi tiada yang mustahil... Sesungguhnya saya rasa nak pengsan bila pihak Nuffnang memilih blog Kasih Aleeya sebagai featured blogger untuk bulan March ini... 

Saya tak pernah menyesal bersama dengan Nuffnang.. kerana sejak bersama Nuffnang rezeki saya semakin melimpah ruah dan saya mula dikenali dalam dunia blogging ;) Padahal saya tahu, siapalah saya.. sekadar seorang ibu, seorang isteri, seorang perempuan yang biasa-biasa sahaja... Nuffnang memberi saya banyak peluang untuk menjadi seorang yang lebih berkeyakinan ;)

Sewaktu menghadiri Event Nuffnang Blogger Award 2011... Seronok masa ni sebab boleh melawa hahahah... dan jumpa ramai bloggers hebat...dan menambah kenalan..

Bergambar kenangan bersama blogger-blogger lain.. 

Kenangan semasa terlibat dalam project Nuffnang dan Olay..

Terlibat dalam Launching Butik Trudy and Teddy bersama Nuffnang di Pavilion

Salah satu event Bloggers Gathering bersama Nuffnang dan Gatsby di Berjaya Times Square..

Semasa dijemput oleh Nuffnang untuk menghadiri pelancaran Blackberry with Celcom di Pavilion..

Oih nak cerita banyak lagi nie... tak muat mukasurat lah pulak kan... banyak sangat kenangan manis bersama dengan Nuffnang... Peluang dan penghargaan yang Nuffnang berikan kepada blogger picisan seperti saya tak mungkin saya lupakan... Pasti saya ingin terus bersama Nuffnang.. haha.. Eh dah macam dapat award pulak... So jika anda mahu impian dan angan-angan anda tercapai seperti saya? mari setia bersama nuffnang dan marilah menjadi diri sendiri dalam penulisan anda... teruskan menulis, teruskan berkarya, teruskan memberi informasi yang berguna untuk readers yang sanggup meluangkan masa mengadap blog anda setiap hari tanpa jemu... 

Itulah nasihat ahkak nak bagi kat u olls... 

Oh ya, sebelum terlupa... mari saya kenalkan anda semua kepada new addition in the family.. 

Our 3rd Kasih.... so sekarang we've 3 Kasihs in the house yooooo!!! Disaat saya menulis entry ini, Kasih ini baru saja dilahirkan 18 jam yang lalu... Saya ibu paling gembira dimuka bumi ini kerana dikurniakan 3 Kasihs untuk melengkapkan hidup kami ;) Syukur Alhamdulilah atas pemberianMu Ya Allah.. 

Untuk lebih mengenali saya dengan lebih dekat.. silalah ke:-

Blog: http://kasihaleeya.blogspot.com/
FB: Fadilla Ibrahim
Twitter: @fillanie
Instagram: @fillanie


28 comments:

cydayf said...

tahniah kak filla!

laskar pelangi said...

ada tertengok.lupa nak ucapkan tahniah..anyway,congrats kak ;))

Lulu Caldina said...

the best entri :)
semoga terus maju jaya..yeay

NeenaAnuar said...

CONGRATULATIONS AKAK!!!

I love to read your blog.. walaupun jarang komen tapi seriously tak pernah lupa utk singgah ke blog akak nie... Keep on blogging yea kak.. will always support you and congrats on your new born too yea! :)

Nastyna said...

Congratulations... I suka baca your writing, sempoi jer. Dah lama pun follow cuma tak mengomen jer :D:D Keep it up dear. And Hope not too late to congrats u on the latest Kasih arrival tho.

aziekz said...

Heea..mmg seronok bc blog akak....
Selaku sgah...hari2..

Tp bc je la...heeee silent reader katakan...

Mmg bnyak info dpt dr vlog akak ni...kdg2 tersenyum bc sesorang....

Teruskan share info ye kak...klu aka tak post....msti saya mengeluh...ish tak de plak post terkini....

Ok,,,smoga maju jaya...;-)

Jocelyn Lum said...

Whoa, Saya suka blog kamu. Baca post ni dari Nuffnang,ingatkan nama kamu Kasih Aleeya:)

I love your description of your post. So simple and attractive.

Kamu seorang mama yang cantik.

http://iamjocelynlum.blogspot.com/

Mrs.Fairus said...

COngrats k.fila! Love your writing sgt memberi inspirasi pd blogger2 amatur mcm saya. Keep it UP! xoxo

sharifah rosidah said...

pernah terserempak dengan filla.radie dan anak2 semasa perkahwinan peeja....masa tu aunty nak balik dan awak baru sampai..tak sempat nak bersalam...aunty cuma sempat salam sepet je...

eyriqazz said...

Tahniah aleeya, u deserve it..nampak aleeya ngan ceera smalam di Nuffnang 6th bash, tapi segan nak tegur...So, wakilkan sumijelly tegurkan..hik3...

Lizamurni Lokman said...

blog u pun ada dlm utusan malaysia hari sabtu 02/03/13 kan?
blog u salah satu blog yg dipromo bersama dgn blog redmummy

Lizamurni Lokman said...

blog u pun ada dlm utusan malaysia sabtu 02/03/13 kan? blog u salah satu blog yg dipromo bersama blog redmummy

Mooniqueen said...

Proud of u...

QasehnyaRania said...

tahniah kak fila..
sebab dah singgah nuffnang la yg tahu ni.tu yg mai terjah sini pula..hihi

((: AYu :)) said...

WAH.. SERONOK... TAHNIAH...

Liyana said...

Tahniah Kak Filla..keep on blogging ye?

From,
Ur Reader Since 2008 =)

safiyyah osman said...

pasepa dua entry saya bca dgn nada kalut? hahahaha... akak tulis kalut2 ka hahaa...taniah akak! sya start bca blog akak dri thun 2009..gigih wooooo bca dri start kasih aleeya kecik..n pnah tgk akak real dkt giant nilai dgn wan n kasihs...hehe

taniah akak.good luck!!!

Tengkubutang said...

he2.. ni dapat tau blog awk dari nuffnang lea.. heee... done follow awk.. best blog.. suka baca teletah awk.. nti singgah n follow blog saya lik yea.. =)

http://tengkubutang.blogspot.com/

Unknown said...

tahniah kak..moga bertambah rezeki akak..

akak 3 heroin,saya pulak 3 hero..hihi

Fiza Jaafar said...

congrate kak fila! da tgk nuffnang ni yg datg terjah neh..hehe

PCL said...

assalamaualikum, salam kenal dari pcl (www.pakciklie.com),...sy amat menyukai cerita2 tentang kekeluargaan..., boleh memberi suber inspirasi dalam kehidupan, melaluinya dan dari blog juga banyak dapat pelajaran tentang kehidupan .

Arlida Abdullah said...

Congrats kak Filla jadi pilihan blogger Nuffnang untuk March :)

Arlida Abdullah said...

Congrats kak Filla jadi pilihan blogger Nuffnang untuk March :)

PERMATABIRU said...

salam..new follower..pernah singgah sini dulu..blogger of march rupanya..tahniah..

mc laa said...

all in one .. heheh terbaikla kak filla .. :)

Maria Elena Zarul said...

tahniah kak!! =D

Sumijelly said...

Wah...diam x diam sudah bertmbah ahli keluarga bari.... tahniah Filla...

Ada pula gmbr sumi terselit disitu...selamat berpantang yek

http://Sumijelly.com

Ari Isfuzzy said...

Lepas baca entry ni makin berkobar2 semangat nak menulis blog... tq yer...