Thursday, March 07, 2013

Kisah biasa-biasa

Aku ni hah kemain curi-curi masa nak update blog.. dah lah tak tau apa benda nak tulis.. duduk rumah berkurung.. abis nak citer amender plak kan? takkan asyik babyyyy je tak abis-abis.. hahah..

Ok ni ada citer lain.... Pagi tadi masa gi dapur terjumpa Cik Li... kemain gemok lagi.. aku memang pantang tul Cik Li ke Cik Ci ke.. rumah baru nie kemain lagi dia yek.. berani-berani jalan-jalan kat dapur ai... Nasib baik spray nyamuk dekat je nak capai.. sorry Cik Li... sekali spray mau habis setengah botol kot.. menggelupur lah member... 

Dulu time pregnant tak berani sangat nak benci-benci binatang... hahah.. sekarang hambik kau... Aku pantang sendiri dah.. oh ye lupa nak citer.. bibik dah takde.. sebab ada masalah permit haritu.. so ktorang hantar dia balik ke agen dia.. tak berani lah kan.. sedih memang lah sedih sebab dah almost perfect.. takde rezeki lah kot.. so back to normal.. aku buat sendiri lah semua.. cuma sekarang tengah pantang kene menahan diri dari membuat kerja rumah secara melampau.. 

Mandikan baby pon aku dah buat sendiri... so far so good.. senang je mandikan Aleesya.. lepas mandi dia nampak selesa je.. dah wangi.. dia baring termenung je.. heheheheeee... Then pukul 11.00 macam tu aku masak simple-simple je.. guna magic pan Wan punya.. hihi.. kengkadang Wan masak siap-siap sebelum gi anto Acih gi school.. lepas Wan anto Acih, Wan terus balik enstek sebab ada kelas.. petang Wan amik Acih terus balik umah aku.. aku masak main tibai je.. letak ikan gaul garam kunyit.. tabur bawang putih, bawang merah, halia, tomato.. campak dalam magic pan letak air sikit.. 4 minit.. siap! dah makan dengan nasi panas.. apa susah? janji kenyang ;)

tengahari lepas makan aku tengok tv... heheh.. tengah best tengok citer My Girl ke apa tah tajuk dia.. lagi satu yang kul 3-4 petang tu citer Broken Vow tu.. mak ai.. lawa tul awek tu.. lelaki tu pon hensem.. hahah... citer indon tak leh blah dah... zaman Acih ngn Ani je aku layan.. zaman Aleesya takde indon-indon dah.. 

Petang kalau haus aku buat lah air... Holicks ke Nestum ke Cappucino Collagen ke, Milo ke.. kang malam aku makan awal kul 7.30 macam tu.. tu je.. 

Berat sekarang??? Malu nak cakap hahahah... Kali ni aku tak sempat nak timbang sebelum bersalin... 3 weeks sebelum bersalin rasanya dalam 67-68kg macam tu.. maknanya sampai jugak 70kg kot masa bersalin tu agaknya... ni tadi timbang berat ialahhhhhhhhh.... 

59.4 kg


Hahahahha... berat kan? eh tapi bagi aku tu dah kira ringan lah tu.. amboi sedapkan hati.. hihi... Sebelum mengandung hari tu berat aku 50-51kg jugaklah.. So target kali ni nak below 50.. can make it or not ah? Yes u can do it Fillanie... Aku tak nak diet-diet dulu buat masa nie sebab Aleesya bf kan.. kang sian pulak takde susu... tapi makan ikut time.. dan menu yang tak menggemukkan lah.. mintak-mintak cepat sikit kurus.. 

Alhamdulilah Aleesya bukan jenis meragam sangat... buat masa ni okaaayyy.. kang yer yer jer aku cakap ni.. sekali meragam lepas2 nie.. takut nyeee... so far malam dia tido lena gila kauuuu.... macam orang tua tangan semua keluar.. siap mengiring celah ketiak.. semalam lagi kelaka.. aku tesiku kepala dia.. terus melalak..sapa suruh menyelit-nyelit kan dah tekene siku... 

Eh ok lah ye.. nak gi tengok anak kejap.. nanti ai datang lagi.. tapi blur tak de apa nak citer... 

Ok lah babai.... Eh korang nak skinny jeans Zara macam dulu tu tak? sebab ramai gila yang dok email nak order... aku reply cakap sold out.. tapi maybe aku ngan Elly dapat stock lagi Zara skinny jeans yang kat butik harganya RM169... teruja tak? ngan kitorang of course lah murah!!!!! Zara plak tu ;) Tapi tunggu lah aku free sikit yer... kali ni yang ada zip kat bahagian bawah kaki tu.. stylo wa cakap luuuu...


Tunggggggggggggguuuuuuuuuuuu!!! 



15 comments:

Kniedaz said...

teringin skinny jeans tu tapi kena eksesais dulu...selamat berpantang ye Filla!

Chekgu Azrine said...

saya dulu msa dlm pantang pun msk sendiri..n suker no tgok tv..haha..

tggl berapa hari lg sis nk hbs pntg?

y i e n said...

kite pon cukup anti dgn cik li.. even kalau hubby dah spray sampai mati pon, cecepat suruh dia buang sbb still takut cik li bole idup balik, hahaha! saiko betul

Mooniqueen said...

tak sabar nak ade anak kecik.. sekali dapat rasalah... hehehe... tapi lauk org pantang ape je.. semua simple2 je...

Irfa said...

nak tgk muka terbaru baby ..plssssss

Chooyaya! said...

ngada jer ko ni, masa awal2 entry kata takkan la asyik nak citer pasal baby. last2 citer jugak, hahahaha. padahal aku memang nak tau kisah pasal baby jer sekarang ni. seb baik ko bersalin saing2 aku jugak. haha. akak filla. plz la bg more tips pasal baby plz plz plz.

auwcak said...

selamat berpantang yer filaa....selamat diet sekali ekekekke

Unknown said...

selamat berpantang filla..

shuweet said...

fila nak kimono cardi takde restock ke

umilia said...

xpe..slow2 diet..msti kurus blk nye sbb bf baby kan..

sha said...

takde ke skinny jeans kalerful tuk budak2 gegel..penah nmpk anak2 elly pakai kaler hijo...cun! lupe lak nk tnya dia bli kt mane..

p/s: masukkan la gambau anak3 filla lelebih....sukeee sgt tgk :)

Filla said...

shuweet: kimono cardigan red still available ;) sila email tsugoi12@gmail.com

sha: for kids skinny jeans takde

nona hidayah said...

kak filla!!!
ai pon dok layan cite Broken Vow tu..
Hero dia omakaih...sedap mata mandang..baik plk tu...felix ooo felix...ai lap you ;)


tga dok layan cite tu skrg..

Mama Qadida said...

Kak filla,sama lah ngan baby sy. Kalau tido malam nyenyaknya mcm org tua. Stail tido pon mcm org tua,sama mcm baby kak filla. Siap tgn kaki terkiar ,pastu tgn smpai naik2 ke dahi bagai. Kepala tersenget2. Baby sy pon jenis nyenyak tido malam. Kalau biasa tido kuk 10-11 malam,sampailah ke pagi around kul 5-6 baru terjaga.itupon nak menyusu,lepas menyusu,tido balik smpai kul 7-8pg. Huhu.

Anonymous said...

Wow ! bawah 50kg tu. GO GO Kak Filla, makan makanan pantang yg tak menggmokan tp berkhasiat + direct bf + perah susu byk wat stok+jg/layan kerenah acih+ani+bb aleesya + pak radie + In Sya Allah = 48kg :)

Happy pantang Kak Filla!