Tuesday, March 12, 2013

My Current Supplement

Dulu aku tak suka makan ubat.. supplement pon aku anggap sebagai ubat.. sebab berbentuk capsule dan ko kene telan.. eiiii tak sukeeeeeeeeeeeee!! hahha.. ingat lagi dulu masa belajar kat Uitm.. Wan ada belikan macam-macam supplement suruh aku telan.. dengan harapan anak dia akan menjadi best student.. kahkahkahhh.. memang kelakar... tiap kali Wan nak datang umah sewa.. aku sembunyikan.. last sekali sebab dah lama sangat aku buang.. patutlah bijak sangat... hihi... 

Tapi sekarang semua dah berubah.. haritu masa urut time pantang tu... bidan tu urut.. dia cakap aku ni jenis tak tahan sakit.. ada certain part kat badan aku ni sakit... lagi dia urut kuat-kuat situ.. rasa kaki dah standby nak penerajang je.. muahahahha.. stress aku tau urut 3 hari.. lepas urut rasa perghhhh hazab ku telah berakhir ;) 

bidan tu cakap setiap kali melahirkan anak, 25% kalsium kita hilang dari badan.. ok anak aku dah 3.. so 75% kalsium aku dah hilang... so aku ada lagi balance 25% lah kan? oooo boleh try lagi sorang ni.. last-last aku tak de kalsium.. bagus!!! 

Hahah.. umpamanya macam tulah.. yelah bila kita pregnant.. baby dalam perut akan ambil kalsium dari ibu.. depends ada baby ambik banyak.. ada baby amik sikit.. tapi jenis anak-anak aku ni memang amik stok banyak punyeee.. tak agak-agak.. tinggallah kat mak ko ni sikit.. kejam betul... aku tau baby amik kalsium banyak sebab everytime aku pregnant, kuku ibu jari kiri kanan confirm macam tak melekat dengan isi.. pastu gigi aku mesti sakit.. gusi berdarah sepanjang pregnant (tiap kali gosok gigi) 

So aku rasa dah tiba masa aku replace balik segala kalsium yang dah hilang dari badan before it's too late.. kebetulan Kakak Ipar aku (kakak Pak Radie) memang jual shaklee.. and siapa tak tau kehebatan shaklee kan? so aku pon start lah amik... hihihi.. aku amik 4 sekali.. tapi bukan untuk aku lah semuanya.. untuk seisi keluarga ;)

Ini 4 benda yang aku amik.. meh aku cerita supplement ni untuk apa.. 

ini harganya RM53.75 ada 330 biji.. makan 10 biji sehari.. 5 pagi 5 petang.. 
ada vitamin K, A, B1, B6, C, E, Kalsium, Zink dan Zat besi.. ok tak lantaklah, aku bukan reti sangat segala vitamin nie.. tapi aku amik ni sebab apa? Alfafa Complex ni sangat membantu untuk menambahkan susu ibu.. so sesiapa yang nak bersalin.. or sedang menyusukan bayi.. boleh amik... aku baru amik 2 hari.. semalam susu jadi banyak.. ni bukan auta.. hahaha.. kenyang la si kenit tu.. asyik tido.. pastu malam asyik memekak tensi ai tau.. hahah.. Tapi stress ok kalau susu tak banyak.. sian kat baby... aku syak sebab aku amik Alfafa Complex nie kot.. selama ni susu ada jugak.. tapi tak sebanyak semalam... 

Ok ni kalsium... korang kene tau 40% daripada susu ibu tu ialah kalsium yang kita kene supply untuk baby... so it's good for you and baby... dua-dua perlukan kalsium... tulang aku ni dah macam reput dah.. hahaha.. so mari makan kalsium dari sekarang.. lagi pon murah je.. makan 4 biji.. 2 pagi 2 malam.. sebotol cukup untuk 1 bulan.. harga RM61

yang ni untuk Ani and Acih.. tapi aku pon sental jugak.. Vit C tak yah citer lah kan semua tau khasiat dia.. kalau ada allergy elok makan vitamin C untuk kurangkan symptom allergy tu.. 300 biji baru RM112.50.. .makan 5 biji sehari.. kunyah2 je.. 

Ini untuk suami tercinta.. katanyaaaaa.. ni lagi sekor nie.. pemalas tahap gaban makan ubat.. hahah... aku dah paksa dari dulu lagi suruh makan B-Complex nie.. sebab laki ai kerja kuat u olls.. pegi keje naik motor.. jauh plak tu.. 40minit kot pegi.. 40minit balik.. sampai umah dah jadi sotong.. muahahha.. tak lah.. cuma dia selalu mengadu letih.. letih... letih.... ewahhh.. tu alasan tak nak tolong buat keje umah lah tu.. taktik semua tu... tapi memang dia letih lah.. banyak sangat kerja.. ke hulu ke hilir.. pil ni menukarkan makanan kepada tenaga.. legakan stress, pening kepala, elak rambut gugur, eh macam-macam lah.. yang penting sesuai untuk orang pemalas makan ubat.. sebab sehari makan 1 biji sahaja.. makan lepas breakfast.. jimat sebab ada 120 biji.. 1 botol leh tahan 4 bulan.. harga cuma RM53.75.. lepas ni Pak Radie leh jadi Badang.. tak yah makan muntah.. makan B-Complex je.. tak kelaka yeh? alaaa kelaka laaaa... 

Ok lah.. penat type banyak-banyak.. ai kan kurang kalsium.. tulang temulang jari ni dah rapuh.. so ai kene beristirehat.. 

Siapa nak beli Shaklee boleh beli ngan Kak Yati my Sister In Law gitew... 

Nak contact Kak Yati boleh visit her BLOG

Situ ada contact dia...

Selamat mengamalkan cara hidup sihat u olls... bye!!








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

18 comments:

ibuhebat said...

bagus2.. filla pun dah bershaklee ;)

Hudalatip said...

Tengah berfikir2 nak amik shaklee jugak ni..

NHML said...

sy ambil alfalfa 4 biji sehari hilang sembelit hhahaha.......

Aya Ariel said...

u ni kan klakar laahhh..meh sini nak lempang sikit..mihmihmih...

aku makan yg alfalfa jer..tak mampu nak beli segerombolan..huhu..nati dah ade duit sikit lagi kita beli lagi seketul terutama utk buat laki kita jadi badang tu eh..

huhuh..eee..klako lah kau ni kak

Farah Waheda Wahid said...

shaklee memang bagus...saya pun mengamalkan shaklee juga... ^_^

Mooniqueen said...

MQ amek kalsium kat clinic je sebab cakap dgn doc xleh masuk susu.. So takut xcukup calsium dlm badan.. Tapi kene isap pulak.. Kalau telan tu okla sikit.. Ni pun tengah mengisap pil calsium... ;( terpaksa sbb xsedap...

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Hahaha..lucu part pak radie jd " sotong"...dlm pantang smpt lg bt entri lucu...

Juliana Abdul Rahman said...

hahahaha...kelaka!!
part B-complex tu sesuai utk org malas makan ubat...hehehe 1 bijik 1 hari...

Anonymous said...

untuk menambahkan susu ibu kena minum ESP by shaklee...kulit pun cantik nanti...try it ya!

Anonymous said...

Sapa tukang urut tu.kak mek dr kajang ke sbb cerita dia psl kalsium sama je n dia pun promote shaklee

mer said...

k.filla

check emel framekasih

ad send order..hihi

tq

sharifah rosidah said...

Dulu aunty selalu rasa cramp kat kaki dan perut...bila ambik supplement baru hilang rasa cramp2 tu semua...

Unknown said...

saye pun tak suke kene urut...sakitttt laa...rasenye klu suruh beranak byk kali pun takpe dr kene urut tu..haha..mmg hazab kan kak fila?...tp ramai kate berurut la paling best...tp kenapa tidak padaku?huhuhu

Anonymous said...

Nak yg paling murah utk banyakkan susu ibu...masukkan halba bila masak nasi or lauk...mmg terbukti....
bg y x tau apa tu halba...yg biji kecik2 org letak dlm nasi dagang tu....

lianalovekhairi said...

saya pun baru beli supplement shaklee untuk berpantang nanti......

Bardboo said...

salam..

saya pun baru nak try makan shaklee ni..dah anak dua, kena start jaga badan..huhu..

tapi barangnya tak sampai2 lagi..haish, stress...

p/s: Saya ada buat segmen 'Aku Seorang Surirumah'. Segmen tamat pada 30 April 2013, dan hadiahnya adalah Mivva Beauty Box. Jom la join sekali ye.
Bacaan lanjut di sini: http://bardboo.com/segmen-aku-seorang-surirumah/jom-join-segmen-aku-seorang-surirumah

MuMMie BeRRy said...

shaklee mmg the best supplement utk bf mum...

Unknown said...

sy pon consume shaklee skang ni sis. tp sy amik yg set berpantang. so,ada tambahan zink. mmg rasa bertenaga je masa berpantang ni sejak amik shaklee.