Tuesday, August 14, 2012

MASAK LAUK BERBUKA...

Wah kemain berbangga lagi kan.. hahahaha.... Tahap kemabukan menjelang 12 weeks pregnant semakin berkurangan.. mungkin aku yang saja-saja buat tak layan kan sangat rasa loya kot.. sebenarnya masih lagi.. tapi aku lawan lah sikit-sikit.. maka terhasil lah lauk di bawah...

Walau pon apalah sangat kan? tapi gigihhh i masak u olls.. hahah.. balik rumah lunch time tu terus siang sayur, cuci fish ball, siapkan rencah bawang, so balik kang.. tinggal campak je.. hahaha.. 

huwaaaaaaaaa sedapnya makan simple cenggini.. lama gila aku tak makan sayur.. seikat sawi tu aku sorang je habiskan ;) ikan kerisi goreng cicah plak ngan kicap+cili padi+bawang+limau kasturi.. nyam nyam.. 

tengahari tu sempat jugak buat masak pindang tenggiri ni lagi sekali.. sebab tekak nak makan yang masam.. letak tomato sebijik, asam keping 2.. hahah.. hamik kau.. sekali hirup kalau tesedak.. memang bedesing telinga.. sbb cili merah tu leh tahan gak podeh.. 

ni je pak radie beli.. tak sedap gila ok.. daging salai masak lemak cili api? kuah banyak gila camtu? tak best!! semalam dia beli lagi ikan keli salai pulak.. sama gak kuah melimpah macam nie.. erkk tak sedap!! paling sedap biras aku Kak Liza kalau bawak dari kampung... mak dia masak.. perghhh memang negori sembilan mariiii.. mesti pedas bedesing.. pastu kuah tu mesti pekat2.. masam..baru lah tak 'geli' tekak haku nie.. 

Amacam? hahahah.. bangga gile dapat goreng ikan ngan sayur.. hahaha.... Ya Allah, cepat-cepat lah bagi kekuatan kat hambamu ini... cepat-cepatlah bagi kekuatan supaya aku leh masak macam dulu-dulu..boleh bagi anak ngan laki makan... dah tak sanggup dah nak makan lauk beli :( 


*semalam berjaya buat cekodok bilis, pastu sahur pun gigih masak.. nanti ai citer ok.. auwww geli.. mengadu no.1 ;) anjerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr le katewkannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn... 






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

15 comments:

♥ Elin ♥ said...

haaaa.........sis pregnant???
yallah..baru tau!!.....pdhal kerp jugaklah tgk si ani n si kakak nih.

apa pun tahniah lah..tc

nurul said...

lemak cili api sedap masak sendiri je kak. kalo ikut n9 lagi tak byk bahan. 4 bahan je (asam keping, cili api, serai, kunyit hidup) + santan & garam. tenggek atas api perlahan lama2 sampai kuah pekat (masa ni bau dia mmg naik semerbak dah). nak lagi sedap masak awal sikit. lagi pekat kuah dia bila panaskan balik masa nak buka.

Cik Zaniff said...

ok la tue..janji sedap dimakan..heee

sepet a.k.a zack_u said...

Nanti saya suruh Qery delivery MacD yang kurang kasih sayang..okey? hahaha!

Mooniqueen said...

Sis, cube try buat sambal kicap mcm ni... Kat tekak MQ sedaplah... Tumbuk cili n bawang putih... Lpas tu curah kicap, bawang potong n limau... Kalau rajin nak numbuk la...

Aya Ariel said...

mak ai..hidang dengan periuk terus..senang..hehehhe...

cam sedap jer sayur sawi tu..nak2 plak ngan fish ball..sedap2

Anonymous said...

tembikai tak tinggal tu... ;)

Riri Yoorin said...

sedap yee yummy

Ayoi Kema said...

terbaek dr tgn..haha..janji koyang

Sue Echan said...

KAK FILA, MASAK PINDANG KE SINGGANG KAK..

Misz Mieza said...

Cairnya masak lemak tu.. Kalau orang meniaga ni camtulah.. Nak untung lebih.. Masak ala kadar je.. Macam tak cukup santan pun ada.. Takpun sengaja taruk air lebih..

bersama kak Es said...

akak yg tak pegnen ni masak 2 jenis je... rajin sungguh dia

Anonymous said...

akak air ape tuh...jus epal ke?

Anonymous said...

akak air ape tuh...jus epal ke?

Filla ~ Kasihs said...

anon: air honeydew, tak sedap! :(