Thursday, August 09, 2012

Buka Puasa.

Ini buka puasa hari Ahad yang DLCW final badminton Olympic tu.. hehe.. Wan buat menu simple je sebab tekak aku bukan boleh pon nak makan pelbagai nie... 

Aku request sambal sotong.. 

meletops sambal sotong wan.. pedas ;)

Wan beli ikan pari.. tapi wan cakap wan ada beli ikan ni kat kedai tu.. situ semua ikan dia fresh.. lagi fresh dari pasar... so ikan ni Wan gaul ngan garam kunyit, masak guna pan baru wan beli kat cosway tu.. kemain magik lagi.. 8 minit siap.. 4 minit tebalikkan je pan tu.. kelas..... isi dia sedap.. takde bau langsung.. manis je rasa ikan.. 

kuah asam

sayo campur wajib wan..


pastu ktorang sempat lah gi bazar ramadhan kat kuarters klia tu.. masing-masing buat hal.. ktorang pegi betiga, aku, pak radie and wan.. ani and acih gi playground ngan atok.. 

ni kuih pau malaysia ni hah.. pak radie kemain meleleh-leleh air lio nak kan benda tu..aku cakap memang tak makan lah ni kang.. dia cakap eishhhh jangan risau.. dia boleh habiskan semua tu.. aku cakap kalau tak habis aku nak sumbat dalam mulut dia T____________________T sekali tak habis.. adik aku makan satu. dia satu.. katanya tepung tak masak... sib baik alasan logik.. 

Wan memang nak gi beli ayam golek ni.. wan cakap sedap.. satu lagi ayam golek berempah tu tak sedap.. tapi yang ni madu kot.. sedap katanya... pastu masa sampai ada sorang pompuan tengah beli.. pastu wan dah cuak takut habis.. wan tanya "Dik, ada lagi tak?".. "Ada cik, ada tinggal sekor je lagi nie"... terus wan bersyukur "Ok bungkus acik punya sekor".. aku macam dalam hati "sekor????? biar betul" pastu sudahnya makan setengah je.. tapi masing-masing tak nak kene hentam.. wan cakap dia boleh makan time sahur.. ye la tu... 

pastu jalan-jalan nampak char kuey teow.. waaaaaaaaaaa teringin.. aku nak!!! Wan cakap tamak, nasi dah ada nak kueyteow.. pastu dia bungkus lah.. dia asingkan kuah ngn kuey teow dia.. sekali balik tuang dalam pinggan gitew roper dia.. apa nie??? seram ok... dah lah tak sedap :( pastu semua hentam ai tau.. "ni apa nie?" "ni sapa punya nie" Wan cakap ko tak habis siap "Eh, boleh habis lah, tapi tak sedap... cer kalau sedap"... 

Ok tu je lauk kami... Acih makan ikan bawal putih yang Wan goreng.. kemain suka lagi dia.. bagus anak aku.. dia tak suka lauk pauk over-over.. dia nak simple je.. tahperpertah. 




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

8 comments:

manja209 said...

wah...sume lauk sedap2
plg suke sayo campo n sambal sotong..:)

Aya Ariel said...

tayang lauk time2 ni sume pon sodappp..alahaiiii...

Unknown said...

ehh asal ade tangan pgg lilin..candle light b/fast ke? ihihi..sambal sotong sedapppp..

cik chinta said...

sedpnye. leleh.

JMR said...

btol la kak, seram je tgk char kuew teow tu, cam ada spesis lain dlm tu pon pon ada gk ni.hahahah

Riena Haiqal said...

wah suka nya tgk sambal sotong dan air asam tu. time mengidam2 macam ni itu jer yang saya nak mkan. yang lain aduii macam tak der selera...

sharifah rosidah said...

Banyak nya lauk pauk kalau kat rumah aunty tak habis ya lah kami makan berdua je.

Anonymous said...

nyum...nyumm sambal sotong, filla please review pan cosway yang wan beli tu, i nak beli jugak, senang keje memasak i, tq filla