Tuesday, March 20, 2012

BELUM READY..

Aku sekarang kebizian sikit.. dah bersemangat balik nak settlekan umah baru yang tak settle-settle lagi tu.. Pak Radie tu kan slow motion orangnya.. bila dia dah start slow, kadang aku pon terikut macam dia.. jadi slow jugak.. tapi sekali aku dah start.. memang tak tenang lah hidup dia.. hehehe.. 

So far ada few benda lagi nak settle umah tu sebelum betul-betul nak pindah.. lagipon berat lah rasa hati nak pindah! serious aku sayang sangat dah putrajaya nie.. Acih lagi lah.. kadang dia selalu tanya.. "Mama bila kita nak pindah? Kasih sayang lah umah kita sekarang nie".. lagi pon Acih dah sekolah kat sini.. so ada macam-macam benda aku nak kena pikir.. aku dah selesa dengan semua yang ada kat sini.. babysitter amaani pon baik.. rasa macam tak kuasa nak cari yang baru.. huhuuu... 

Kalau pindah nanti.. dah tentu aku kena bangun awal subuh gelap.. siapkan Acih pastu aku kena hantar Acih gi sekolah then baru masuk keja.. aku confuse lagi nak hantar Amaani kat mana? kat Sri kembangan rumah baru nanti ke? atau hantar kat taska depan transit Acih tu ke? atau kekal ngan babysitter sekarang? oih susah lah confirm aku masuk keje kul 9 hahaha... tapi kalau hantar kat taska depan transit Acih tu.. maknanya pagi-pagi aku kena angkut dua-dua sekali.. balik pon kena angkut dua-dua sekali.. phewwwwwwwww.. buat meragam dalam kereta.. buat dia panjat kat aku yg tengah driving ni.. mau aku betempik dalam kereta.. 

kalau hantar Amaani kat taska area umah baru tu senang jugak.. so boleh Pak Radie yang handle pegi antar dia.. tapi buatnya Pak Radie takde petang.. aku nak kena amik? sempat ke? dengan jam gila nak ke kembangan tu.. takkan tetiap hari aku nak amik lambat? hrmmmm... 

So far umah baru tu.. ada  major things lagi nak kena buat.. 

1. folding door idaman hati tu.. 
2. kitchen cabinet
3. grill
4. wardrobe
5. curtain

Settle je benda tu, boleh lah aku pindah kot? Alahai aku takat-takat rumah kosong ni takde hal lah.. dulu masa pindah sini pon ktorang begolek je tengok tv.. letak tilam gedabak je depan tv.. ok je? masa tu katil semua tu kat umah mak aku kat ampang tu.. so belum nak sewa lori.. macam tak sedia lah nak pindah.. once ko dah sewa lori, maknanya, semua kena angkut dan bermulalah tinggal di rumah baru.. huwaaaa.. sayang.. takut.. tak biasa... semua perasaan ada lah.. sebab tu ktorang ni banyak relekss je lagi kot.. sebab belum sedia. 

Tapi kalau tak mula sekarang bila pulak kan? orang beli umah, ko nak ada umah jugak.. bila nak kena pindah, ko plak berat hati nak pindah.. cemana tuuu... *konpius* tapi rasanya dalam jangka masa terdekat ni, kitorang pindah lah kot.. aku punya 'terdekat' tu.. ntah lah dekat ke tak dekat..hahahah.. 

Ok itu je nak cerita.. nanti kita sambung yer ;)

tata titi tutu





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Farah said...

Kak, mmg biasa berperasaan macam tu bila kita dah terbiasa duduk di rumah yg kita menetap sekarang. :) Akak tulis la story pasal rumah baru akak tu.
Saya suka sangat baca blog akak ni.

Iela Fazielah said...

pindah jelah filla... dah setahun dah rmh tu terbiar..sian dia... lg pun warranty tinggal bape bln je nak claim..nnt ada rosak ke, leaking ke,payah nak repair... lg pun paragon amik ms nak dtg repair...

lg 1 pasal babysitter anak tu, pd ila maintainkan kat tempat lama mcm ila buat skrg.. sbb... 1 fikirkan kalau jem or blk lambat.. leceh nak byr OT.. nak anak serasi lg 1 hal..papepun selamat berpindah ye..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

memang susah nak mulakan semuanya balikk.. ila dah beli umah kajang. this year atau next year pindah. ila dah daftar smlm darjah 1 amana kat sekolah kajang tapi tuelah nak letak yg kenit si arief kat tempat baru..mmmm..susahla nak jumpa pengasuh yg baik2kan?? pengasuh yg sekarang baik sanagttttt

Anonymous said...

saye ta tahu bile saye ade bace pasal aka nak pindah , yang PENTING saye mimpi aka malam tadie , terus zaasss aka update pasal berat hati nak pindah , ahaakkss ...

dalam mimpi too saye dgn akak .

saye : aka nak uma besar ke uma kecik?

aka : aka nak uma besar tapi sayang nak tinggalkan uma nie ,

hahahhaha , terus saye ta ingat pape pastoo , eehhh ehh mcm mane aka boleh datang dalam mimpi saye nie , mungkin saye sayang aka kowt , blog aka bessttt . hehehhehe

Anonymous said...

x jam mane pn sri kembangan tu. jam skit je kt traffic light 16 sierra tu je. then da smapi rmh akk.

eh bile nk sambung entry disnilen?

~mia~

dhr said...

filla,

Rumah baru seri kembangan tu yg mane? kite pun beli kt seri kembangan jugak.

JMR said...

pindah le cecepat kak..leh wat hse warming party!!:-)

Zareene Saifuddin said...

filla, akak dulu pon ada perasaan yang sama cam awak bila nk pindah rumah... sayang gila kat my rented house.. sebab x larat nak bayo 2 rumah time tu, so pindah jugak la... perasaan yang sama jugak melanda bila pindah dari rumah dulu ke rumah sekarang ni and bbsitter anak pon maintain d same one.. sebab tu la akak cari rumah area situ jugak... btw, kalo awak nak cari bbsitter tuk amaani, leh message akak kt FB... my bbsitter tu kat apt blkg McD Equine.. block C. She's very baik... x kisah kalo awak terambil lambat sket or nak hantar wiken kalo ada hal provided if she is free during d wiken..

Anonymous said...

xsabarnye nak tgk umah filla.sure cantik kan.saya pun tukar sliding pada folding.sebab tu umah lambat siap bajet lari.huhu.