Thursday, May 30, 2013

CUTI SEKOLAH

 Aku kecik-kecik dulu kalau cuti sekolah je balik kampung.. tapi tak kecik sangat lah time tu dah form 2.. sebab aku kecik-kecik sampai form 1 duduk kat Sabah.. tapi bila dah balik duduk kat KL nie.. cuti sekolah mak apak pos balik kampung.. boleh carik semut dalam lubang tanah tu.. amik batang kemuncup tu.. puii kan sikit pastu cucuk lubang kat tanah tu.. nanti ada semut/serangga betenggek kat batang halus tu.. pastu kagum.. tak pon aku ngan cousin aku main masak-masak.. (time kecik yer sebab kadang tu balik gak kampung Melaka) potong-potong bunga kertas.. daun sirih... duduk bawah pangkin atap zink.. kalau bosan kitorang main batu seremban..kengkadang naik basikal.. ko tau lah jalan kampung kat Melaka tu.. kereta laju-laju jalan pulak turun naik bukit bengkang-bengkok jalan.. penah lah aku ngan basikal tecampak tepi jalan... aku kan tau redah je.... pastu tak reti control.. tecampak dengan basikal-basikal sekali.. nasib tepi jalan.. kalau tengah? 

Budak dulu ngan budak sekarang lain.. anak-anak aku sekarang cuti sekolah kemain.. gi Aquaria.. gi hotel.. swimming... gi ikea makan meatballs.. amboi kelas sangat.. tunjuk semut pon mencicit lari.. lempang kang! ayam betelur ke beranak ke pon tak tau kot.. bila belajar sains darjah dua tu muka kerut-kerut.. al-maklumlah, tengok lembu pon setahun sekali je kot.. muahahaha.. 

Hari tu lepas makan kat melting pot kitorang gi KLCC.. nak gi melawat ikan jap.. aku ni ikan-ikan takde lah minat sangat.. takat tengok dengan muka takde perasaan sangat.. tengok shark je baru aku macam 'fuyooooo' 

Alahai sweet sangat pimpin-pimpin.. 

The Cucus


Amaani first time kat sini.. geram tul buat muka bajet comel tepi tu.. hahaha.. tapi nak duduk tu asyik pandang belakang.. dia takut ikan tu tetiba betenggek kat bahu dia ke apa? "Amaani, ikan tu kat dalam, dia tak keluar.. duduk je diam-diam situ.. smileeeeeeeeeee"

Atok memang suka ikan ;)

Aku paling tak suka benda-benda kaki banyak terbang-terbang camnie.. euwwwwwwwwww... geliiii... 

Hahaha.. yang ni comel.. comel? euwwwwwwwwww.. tapi aku suka sebab badan dia mantop.. pastu macam si pemalas.. mata tu kuyu je.. perot pon boroi, tido peluk bantal pelok.. aku jentik kang. 

Ani lagi


kalau ada satu tiang letak ikan kat dalam macam ni.. letak pulak kat hall umah kan? agak-agak syle tak?



budak-budak excited lah.. yang aku ni.. macam "haih bila lah nak habis round nie"

Ok yang ni aku kagum lah tengok.. fuyooooo!! 

dengan anak-anak mama :)

pastu kat pintu keluar ada show.. ikan pari terbesar kat Aquaria KLCC.. memang besar pon.. Wan khusyuk tengok... Wan memang suka ikan jugak.. 

Dah itu je nak cerita.. hahaha.. pastu aku duduk kat kerusi tepi tu tak beganjak.. takut kalau bangun orang lain duduk.. buruk tul perangai..





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

8 comments:

Unknown said...

fuyoo best.. x pernah pergi.. :D

Unknown said...

cutenya ani butang baju smp atas! pakai skinny jeans eh ani? style la lu amoi..hihik

Atie said...

Geramnya tgk Ani..comel sangat lah..

ayoikema said...

beronok ronok ler mrk dpt g sner..kiter jer x bwk bdk2 g memnaer....sbb kena cmpak....

Miss Brenito said...

hari tuh g klcc tak sempat jengah aquaria.. kena bayar tak?

Norliza Nordin said...

syok nampak ikan2..

IzaSuhaizah said...

Salam Kak Filla,

Saya iza, reader setia blog akak dari jb..
Ahad lepas saya jalan2 dekat klcc.. Sampai2 terus pergi toilet dekat bawah tu, depan body shop.. Masa tu queue panjang sangat.. Lepas selesai turn saya, masa nak keluar toilet, terdengar orang jerit ''amaaaniiiii'''..
Saya macam ehh,, bila tengok betul2, ani laaa...
Dia pegang beg silang sambil main henfon ke lampu tengah rebut2 dgn kasih..
Saya tunggu tunang saya kat luar toilet tu, ani dgn budak perempuan besar tu tunggu kasih kot.. Ani masih main lampu tu lagi.. Geram .. Macam nak picit je..
Tak sangka jumpa.. Tunggu juga kot2 akak keluar dari toilet tu..
Tapi tak jumpa pula.. Kalau jumpa pun, saya segan nak tegur.. hehehheh... Kirim hugs and kisses kat ani kak.. =)

Siti Fatimah said...

aquaria best! :)