Thursday, May 16, 2013

GADGET.

Kalau korang nak tau.. or dah tau dah pon kot.. aku lah manusia paling buta IT.. buta gadgets.. dan aku jenis manusia paling pemalas nak explore benda baru.. tak payah lah nak tayang-tayang kat aku cakap ini bagus, itu bagus.. senang je godek dia.. aku takkan godek!! hahahaaa

Dari dulu aku macam tu.. tapi kalau aku nak tau satu-satu benda tu.. aku explore habis-habisan.. tapi selalunya bukan gadget dan bukan buku pelajaran lah.. muahahah... Pak Radie memang marah aku benda-benda macam nie.. dia tu suka paksa.. kalau dia tau satu-satu benda or apps ke apa.. dia nak aku tau.. tapi bila dia explain aku blur.. pastu dia hangin sebab aku apake lembs sangat ko ni? hahaha.. eh sokati ai lah.. macam photoscape lah.. dia ajar aku guna sebab dia kata benda tu paling senang utk orang yang bengap.. kalau ikutkan hati aku taknak belajar.. tapi sebab gambar semua aku kena resize dan buat watermark.. so aku belajar jugak... haa camtulah contohnya.. dulu photoshop.. lagi aku bengap.. kejap2 kang tepon dia.. pastu paling bengap skali bila dia cakap kat aku.. bukak ie.. aku macam.. hrmmm hrmmm.. ie? mana ie? pastu dia nak start hangin.. ie lah.. tau ke tak ie apa?.. hahaha.. ai is malu nak jawab.. eh bukan malu.. tapi tak sanggup nak dengar dia melenting pastu dia suka mcm buat ayat2 sarcastic menyakitkan hati macam 'ya Allah apa ke teruk sangat ko ni' hahah.. aku cakap lah apa tu ie? macam biasa telan je lah ayat sakit hati dia tu.. dia cakap internet explorer.. waaaaaa nama pon seram dengar.. okay okay okay... internet explorer, apa tu? kat mana nak click tu? hahahahah.. mampoih panas telinga aku..

Itu dulu.. dulu sangat.. sekarang kalau tak tau apa tu ie.. sila terjun bangunan.. so ceritanya gini.. dah aku ni memang tak suka gadget ke it it ni kan.. tapi aku nak beli charger kabel tu.. sebab power bank aku tu macam bongok sikit.. tak connect plak bila charge.. Pak Radie cakap kene beli cable sebab mesti cable yang problem.. so gi Aeon ari tu dia suh aku gi kedai sendiri sebab dia nak gi D.I.Y tu.. ok fineeee.. setakat kabel aku takkan kelihatan bodoh sangat nak beli sorang pon.. pegi kedai satu tu dia cakap dah habis.. so aku pegi kedai NovaCell nie.. pon dah habis.. tapi aku ada target benda lain.. tapi aku tak sure kedai macam ni jual ke.. or wujud ke benda tu? 

tadaaaaaaaaaaaaaa.. hahah.. jangan nak gelak-gelak sangat ok.. aku beli ni.. murah kot.. baru RM13 hahahha.. baru aku tau apa perasaan lelaki kalau memiliki gadget-gadget ke atau tools ke apa ke.. mcm tu lah aku rasa masa beli benda nie.. aku cakap ngan cina penjual tu.. "U ada jual apa tu? i taktau lah nama dia.. tapi boleh sangkut phone punya dalam kereta.. kalau i driving senang maaaa tau tak???" muka dia kebil-kebil pastu dia tunjuk aku... "Ini macam aaarr??" omg!! *lonjaklonjak* yess yess yessss this is the one i'm looking for.. ok tu ayat tipu.. 

balik tu tunjuk Pak Radie.. "Paaaa, ma beli nie" *muka riak gila* pastu dia tengok ala-ala hujung mata je.. nyampah tau.. pastu dia cakap "sian awak kan... beli tu pon muka nak bangga sangat"... choiiiiiiiiiiiiiii... biarlahhhhh.. pastu dia cakap elok lah tu.. driving letak situ tayang phone, orang pecah keta kang.. eleh? habis tu kalau pakai gps??? sama jugak kan? 

kelas kau jah.. bestttt... sebab leh letak kat aircond tu.. pastu bila nak bukak pengepit kiri kanan tu ada satu button kecik tu ko tekan.. pastu dia macam automatik *tetttttttttttttttttttt* bunyik dia.. pastu bukak/renggang sendiri.. hahah.. over. takde lah bunyik tettt.. bunyik sila buat sendiri ye.. T_________T

Amboi.. kelas kau jah tak phone holder ai? hahahah.. siapa ada smartphone tapi takde waze, sila bunuh diri sekarang.. jangan KG sangat ok... pegi donlod.. sapa pakai BB (ehem ehem tuju kat suami) sian korang takleh nak waze waze sangat.. muahahahhahahahahha...aku rasa bersyukur sangat ada telepon ni.. sebab semuanya di hujung jari... sekarang selamba jer... nak pi mana? ok ok bak address ngko.. ok ok.. bagi nama tempat, ai search kat waze, set and go... 

terus "Assalamualaikummmm.... ai kat depan pagar dah nie.. bukak lah pintu... panas nie" 

*tuju kat Peej* 

bye. 



p/s: Kuiz hari ibu Ephyra dilanjutkan hingga 31 May 2013.. jangan lepaskan peluang ok.. sila beli, bagi receipt pembelian sebagai bukti.. dan anda berpeluang menang wang tonaiiiiii.. hahah tonai okay.. nak ni link.





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

5 comments:

peej said...

nak tergelak aku baca entry kau ni.
padahal masa adik aku n elly suruh pakai waze, separuh jalan je kau pakai kan, pastu tak percaya.
sekarang gps pulak kau nak campak. amboihhhh.

Unknown said...

arghhhhhhhhhhhhh, takde waze! rasa KG sgt bila akak ade!

genuine1224 said...

kahkahkahkah.x bley blah akak punya entry and pengakuan brani tu. but xpe2, confident tu penting. xtau kalu, mengaku. dr xtau, tapi buat2 tau, malu wok.. saya pun ada phone holder tu. letak sebab nak pasang lagu bagi anak duk diam dlm car seat. ponn boleyy kan? hehhee

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mmm.. fila ila dah ada benda sangkut tue sejak setahun atau dua tahun yg lepas kot opssss

strawberi said...

patutla konpiden je keek sambil drive...enpon ade holder dh skang ek..hehe