Tuesday, May 28, 2013

Nasik Goreng.

Haritu masak nasi goreng... Well biasalah, masak nasi goreng pon kecoh, well well well haruslah... aku masak apa pon memang kecoh... muahaha..

Kak Fillaaaaa, napa warna nasik goreng ni kuning???? banyak minyak yeh???

Itu pon yer kot.. tapi paling yer sekali sebab lighting.. hahaha...

Korang kalau nak nasik goreng sedap.. cer tanya Kak Peej.. dia kan pakar nasik goreng.. ni aku teringin nak makan haritu pon sebab aku tengok insta dia ke blog dia.. lupa dah aku...

Nasi Goreng kalau nak sedap, ko tumbuk bawang merah ngan bawang putih... pastu kalau ada saki-baki ikan goreng yang tak habis tu.. amik isi dia.. hancurkan... pastu aku ada lebih telur dadar, hancurkan jugak.. panaskan minyak tu lebih sikit.... tumis sampai wangi... oh lupa plak.. cili padi tu letak lah 10 biji ke tumbuk sekali ngan bawang and garam.. ada sayur apa dalam fridge? tibai je... ada buncis pon ok.. ada kubis pon boleh.. goreng je nasik tu... pecahkan telur lagi kalau telur dadar tu tak cukup ;)

angkat letak dalam pinggan... nganga mulut.. ngap sekali....

keluar hingus.

mak mentua lalu pon mintak tolong pass kan tissue buat kesat idung.

Selamat masak nasik goreng u olls.. 





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

3 comments:

Farah Waheda Wahid said...

thanks for sharing kak...

Kakizan Omar said...

lagi sempoi.. lagi sedap... :D

Atie said...

kalau tumbuk bawang merah dgn bawang putih tu mmg wajib buat la sblm goreng nasik..pastu tambah pulak cili padi, ikan bilis..sedapnya lah hai..