Saturday, November 24, 2012

NESPRAY Dunia Ceria

*sponsored post*
*please scroll down for new entry*


Acih now dah 7 tahun.. Dah darjah satu dah pon.. to be frank lah kan.. dia betul-betul stop menyusu botol masa darjah satu jugak.. hahaha.. sebab apa? sebab aku mengamuk masa dia nak susu kat dalam kereta.. Masa tu baru lepas buat susu Amaani.. baru nak sandar dalam kereta.. dia pulak cakap "Mama, nak milk".. ko boleh tak? Adoi lah.. kot iye pon.. dah darjah satu merengek nak suruh bancuh susu botol.. dalam kereta pulak tu.. Hoiii aku mengamuk.. sampai Pak Radie pon marah aku balik.. hahah.. "Ini baru dua orang.. esok dah keluar yang nombor 3 nie.. mama kena bawak 3 botol susu ke apa nie?".. pitam ok pitam!!!!! 

Pastu aku buat perjanjian dengan dia.. lepas ni no more bottle.. percubaan pertama tu masa gi Medan.. belikan dia fresh milk dalam kotak je.. so far dia ok pulak.. Alhamdulilah.. Tapi kan.. aku risau pulak kalau dia terus behenti minum susu.. Sebab semua orang tahu kan.. susu tu kan berkhasiat.. untuk orang tua.. apa lagi untuk kanak-kanak.. Takkan aku nak stopkan terus? So alternatif lain ialah.. paksa dia minum dalam gelas.. 

Alhamdulilah now Acih dah boleh minum dalam gelas.. balik sekolah dia nak susu.. Pagi sebelum pegi sekolah pun aku bancuhkan jugak segelas.. Alas perut.. sebab budak ni bangsa macam Apak dia.. pagi tak leh makan apa-apa.. nanti sakit perot.. hahaha... 

Aku memilih Nespray Full Cream untuk Acih.. Kenapa? Sebab dia bukan baby.. hahahahakkk.. Sebab hanya Nespray ada 10 Signs of Good Nutrition.. Apa benda nya 10 tu? 


1. Right Weight for Height
2. Good Skin
3. Good Muscle Develepmont
4. Good Vision
5. Strong Bones and Teeth
6. Shiny Hair
7. Good Appetite
8. Good Posture
9. Alert and Cheerful
10. A Good Night's Sleep


So far 10 signs ni semua ada kat Acih.. Lately ni dia dah selera makan.. tak macam dulu bertekak nak suruh makan.. tapi sekarang pon asyik nak makan je lah pulak.. haih..

Acih siap "OhMyGod sedap gila lah" perghhh hover gila statement.. malas nak layan -_______________-" pastu aku pon rasa, Pak Radie pon rasa gak.. sedap dan creamy... Jangan taktau dulu masa aku sekolah rendah, tiap-tiap pagi Wan bancuh Nespray untuk aku.. dulu kalau aku kene period pain pon aku mesti bancuh Nespray panas pastu minum segelas begulung dalam selimut.. pastu mesti aku ok ;)


Dan berita baik ye ibu-ibu, bapak-bapak... Bukan setakat minum susu dan peroleh khasiat.. Kita boleh masuk contest.. kuakakakkaka... Aku suka masuk contest!! yeayyy!! Tapi aku suka contest yang dapat hadiah lumayan jer.. hahaha.. Ni dah cuti sekolah kan? so aku nak suruh Acih join contest nie.. at least dia ada aktiviti nak buat ;) Syarat-syarat pon kata untuk seluruh rakyat Malaysia yang berumur 7-12 tahun.. So mari ramai-ramai masuk contest NESPRAY Dunia Ceria & FREE water bottle.

Cara mudah je.. ni hah contoh form yang korang kena print out ye.. Mana nak dapat form nie? Sila layari www.nestle.com.my kat situ click contest.. dan print lah berapa helai nak print pon.. korang boleh hantar banyak-banyak.. tapi syarat dia setiap satu penyertaan kene sertakan satu BUKTI PEMBELIAN Susu Tepung Penuh Krim NESPRAY.. so nak hantar 5 penyertaan kena lah beli 5 pack susu NESPRAY tu.. paham tak? pastu satu penyertaan satu kali pos.. bukan sekali pos, ko pos sekali 5 penyertaan dalam satu envelope.. no no no.. tak boleh. Please refer syarat dan penyertaan peraduan tu ye.. situ ada tulis detail.  

Kalau masuk website Nestle tu korang boleh tengok sendiri Syarat & Peraturan Peraduan.. Hadiah dia sila bukak mata besar-besar ye.. Malam ni jugak aku nak suruh Acih decoratekan botol air tu.. hahahah.. dapat Tablet pon jadiklah kan? muahahahahaaa... Acih sebenarnya suka colour-colour.. suka membaca.. selalu tanya aku.. "Mama tak boleh printkan apa-apa gambar ke? Kasih nak colour-colour".. Kang aku jawab "suruhlah Papa".. Sungguh zalim mak kau.. *nangis* Lagipon bila lagi nak asah bakat terpendam Acih kan? Dia very teliti macam Apak dia jugak.. cuma dia cepat sentap bila sesuatu yang dia buat tu tak mencapai expectation dia... mula lah dia berangin satu badan.. ko tak tengok mak kau angin lagi kan? muahahah.. 

Pastu sempat lagi whatsapp ngan gang Oh My English.. ajak diorang masuk contest sebab anak-anak diorang baya-baya Acih je.. hehehe.. aku kalau pasal paksa orang memang no.1 kan.. hahahah.. 

Lepas aku tau adanya contest NESPRAY Dunia Ceria & FREE water bottle nie.. tanpa berlengah lagi terus ke hypermarket berhampiran... Sebab aku selalu beli pastu transfer dalam bekas susu.. pastu terus buang je.. Lepas nie beli jangan buang ok? gunting bar code tu and masuk peraduan.. 

Jangan salah beli ye.. Ini contohnya.. 

Heheheee.. kemain khusyuk lagi.. takut salah beli.. Ada macam-macam size.. baik korang beli pack kecik, tapi beli 10.. leh hantar 10 penyertaan.. hidup mesti tamak ye.. hahahah..

 Bukan setakat mak je khusyuk.. Anak pon sama.. haruslah ikut jejak langkah mak dia kennnnn??? hahah.. 


Sila doakan Acih menang hadiah utama ok? Kalau tak pon dapat hadiah ketiga pon dah syukur dah.. Korang boleh decorate botol air tu.. nak colour guna crayon ke.. water colour ke.. pencil colour ke.. bebas janji kreatif... 



Contest Period : 1 November 2012 - 31 December 2012

Layari website : www.nestle.com.my 

5 comments:

Sara Jamal said...

Good Luck Acih Sayang <3

ayunidati said...

semoga berjaya....

Anonymous said...

ohhh... ur daughter Aceh sblm ni minum susu dlm botol? tak penah tau pun.. ada gamba? nak tgk bole? surprise sgt sampai tkeluar komen silent reader nih =P
Take care Filla, hope u and ur family doing all well :)
Regards,
-Lareine.Ahmed-

sharifah rosidah said...

Anak aunty pun macam acih...berhenti menyusu guna botol masa darjah satu.

Aunty memang tak boleh masuk langsung susu tepung ni...dah cuba banyak kali termuntah jugak....terpaksa cari alternatif lain untuk sihat kan tulang.

Aunty suka tengok Acih....sejuk je pandang muka dia...memang patut lah dia manja dengan apak nya....muka saling tak tumpah pak radie.

mrs kayrul said...

tengok susu nie ingat haikal suruh kayrul beli..apalagi..maknya kan suka murah2 dan klu boleh berkhasiat...

rembat pek kecik jer..sedap..

haikal bila nak susu bukan cakap nak susu nespray tapi "susu kambing jantan warna ijau"...nie semua pengaruh boboiboy la...hehhehehe