Monday, September 10, 2012

HARI RAYA 2012

Terima kasih, ramai yang email bagi kata semangat buat Filla dan keluarga.. ramai yang nak Filla kembali menulis dan ceria seperti dulu.. Memang payah.. tapi kita cuba perlahan-lahan ok? Bila hati tak berapa ceria.... apa yang saya coretkan juga akan tergambar seperti apa di hati saya.. 

Raya 2012 ternyata Hari Raya yang tak kan kami sekeluarga lupakan.. Raya 2012 adik saya telah pergi buat selamanya.. Sampaikan ada rasa takut dan sedih untuk melalui Raya yang akan datang.. pasti kami semua akan terkenangkan arwah.. Ok.. cukup.. jangan bersedih lagi.. sebab kang kalau tulis panjang lagi.. aku memang takleh. 

Ok raya kali ni sepatutnya beraya kat Enstek bersama Atok and Wan.. tapi masa bulan puasa tu Wan cakap tukarlah.. Wan suruh aku raya ngan Family Mertua pulak.. sebab Raya tahun depan boleh raya dengan Wan pulak.. lagipon kitorang kan plan ke Medan raya ke-4.. so biarlah aku spend time dengan keluarga mertua pulak.. kita merancang, tuhan yang menentukan.. 

Ani gemok ;)

Bila fikir-fikir balik.. Raya 2012 ni aku paling tak excited macam biasa.. sepanjang bulan puasa aku asyik tengok sana-sini blog update cerita persiapan raya.. aku ni baju raya pon aku tak fikir langsung.. aku tak tau pon Wan ada jahitkan baju raya aku 2 pasang... tu pon kain yang beli 2 tahun lepas masa gi Bandung dulu.. dah dua minggu puasa kot baru aku tau aku ada baju raya.. pastu tak de tergerak hati nak buat baju raya budak-budak nie.. nak sama tema ke, sama warna ke.. langsung malas nak fikir.. Pak Radie pon tak buat baju melayu tahun nie.. pakai yang lama je..selalunya dia mesti nak baju raya every year.. Baju raya yang Kasih pakai ni pon aku belikan masa gi kursus kat Melaka haritu.... Baju Ani pakai ni, ada kawan twitter yang present and poskan.. so jadilah aku satu keluarga pagi raya tu keluarga warna warni.. kuih raya pon aku tak beli.. kerepek langsung tak beli..kalau tak Pak Radie memang suka beli-beli kerepek.. aku ada beli 1 bekas je kuih raya.. tu pon akak kat opis ni kata ada balance 1 bekas je.. tu yang aku beli.. sebab tulah agaknya hati tak berapa ceria nak sambut syawal.. 

Tapi untuk Ani and Acih, Nenek Shah Alam ada jahitkan baju kurung jugak.. Wan pon ada jahitkan jugak.. so seronok jugaklah diorang ;)

Masa ni aku pon lupa aku dah berapa bulan pregnant.. sampai hari ni aku tak tau dan malas nak check aku dah berapa bulan.. kalau dulu berapa minggu berapa hari pon aku tau.. now kalau orang tanya.. aku rasa aku dah nak dekat masuk 4 months? ye kot? 

Mak dan Pak Mertua.. 

Sayang mak.

lepas sayang.. terus carik makanan.. heheh.. lapar gila sebab diorang balik sembahyang lambat.. kereta kena block rupanya.. 

Kak Sabrina, Acih, Azhar

Ani and Nurin

Perangai sebenar T_________________T

Lepas dah sarapan raya.. semua siap-siap nak beraya kat Ulu Klang.. (kampung Pak Radie).. kat sana kalau raya meriah.. sebab jalan dari rumah ke rumah.. semua sedara mara ;) Wan, Atok ngan Arwah pon datang beraya.. tapi tak nak masukkan gambar raya yang ada arwah dengan Wan.. Wan masih belom boleh nak tengok lagi.. so aku tak masukkan.. tak nak Wan nangis lagi :(

Ani and Kakak Sofea

Pak Radie and Pak Sedara.. 

Kami sekeluarga.. 

Pak Radie tiga beradik.. Yang baju biru kiri tu Abang.. yang baju kuning tu Kakak.. 

bertujuh.. InsyaAllah Raya tahun depan dah ada 8 orang..

Oooppsss akak ipar saya muka tak nampak..haha.. 

Atok Braim dan Atok Hamid

Dah mandikan budak berlengas ni.. masa ni siap-siap nak balik Enstek.. sebab raya ke dua ikut Atok and Wan balik Melaka.. Ani nak tengok lembu ;)


-nanti sambung ok-






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

21 comments:

Tata Azha said...

Salam Kak,

Rumah Kelabu kat kg pasir ni sedara akak ker? rumah ni baru jer siap dalam 2 thn rasanya. Hari2 balik kerja mesti lalu depan rumah ni :D

Anonymous said...

babe,
nngk gambar ani ni..aku rasa mcm nak terbang je gi sana sbb nak gomol dia..nsb muat gak baju tu ek..
@WatieShaharin

Aya Ariel said...

ye..nampak beno tak meriah..nampak tanda2 cam nak besedih jer..tppp..ani tetap comellll..berebut ipad..sape menang? ani ehh..heheh..

sabar lah kak..yang pegi tetap pegi..jgn sedih2 lagi yeh..sian wan..

Mooniqueen said...

Cantik baju kak yang ni.... leopard betina sangat.... Hehe....

Ikhwan Suhaimi said...

Woahh baju ani sgat cute !

NenetPenne (NP) said...

geram betul laa tengok si ani tu... comel dan bulat....

Anonymous said...

Tak tahan gelak wei tgok ani..

Anonymous said...


Salam -

Filla - sempat lagi kalau nak buat upah haji & umrah utk arwah adik you. call Tabung Haji tanya.

Filla said...

tata: dulu rumah arwah opah Pak Radie.. dah roboh dan buat rumah nie.. mak2 sedara pak radie duduk ;)

anon: alhamdulilah, Wan dapat uruskan utk buatkan haji tahun ni jugak walaupon tabung haji dah tutup utk upah haji.. rezeki arwah..

manja209 said...

Comey sungguh ani..geram la kak tgok ani..kiut...:-)

qasqas said...

rasanye bila tgk muka ani bru perasan muka dia mcm mak mertua filla ek..sebiji la...bila gmbr kt atas yg ani berdiri dpn mak mertua filla itu nmpk muka mmg sama..:)

sharifah rosidah said...

Kesian filla, tak apa lupakan apa yang dah ditentukan Allah. Hari raya untuk kita bergembira selepas berpuasa sebulan semuga dengan anak yang bakal lahir nanti akan menceria kan hidup wan semula.

Anonymous said...

salam kak filla...cantek baju raya tu, suka sgt ehehehe...psstt nak tnya, kak filla pakai tabita kan, kalu preggy leh pakai tabita tak, sbbnya confius, ada yg kata boleh then ada yg kata tak boleh huhuhu...cer citer skit kak filla ..

Filla said...

anon: akak dah stop sementara tabita ni sebab preggy.. tak pasti lah boleh ke tak pakai during pregnant.. tapi dari kita rasa was2.. baik berenti kejap..nanti boleh start balik ;)

Anonymous said...


Salam -

Fila, rezeki arwah - even TH dah tutup pintunya. tersentuh ai baca time kat Ghuanzhou, you tak lupa sedekahkan Al-Fatihah utk arwah. mudah2an nanti si Ani & kakaknya buat lebih dr itu utk you dan pak Radie, ameen yrb.

JMR said...

ani tetap menten comel wpon belengas..hehehe

Sepet said...

Yeay!! saya dah boleh follow akak. Kuikui! Oh saya pun tak semangat raya tahun ni. Rasa tak raya pun takpe. Puasa nak tapi raya taknak. Huhu!

Mia Kassim said...

salam singgah......kalau sudi jengukle ke http://shumie-dz.blogspot.com & http://dzfingerprint.blogspot.com

Mia Kassim said...

salam singgah......kalau sudi jengukle ke http://shumie-dz.blogspot.com & http://dzfingerprint.blogspot.com

Anonymous said...

woi!! ani!! turun!! senget2 mama ko mendukung ko ye ani! takpe.. tahun depan ani kene diri seniri dah.. mama dukung adik plak.. :)

NuNU EeRa said...

mak nenek ami da nak jadi kakak.. ;)