Tuesday, January 05, 2010

penampilan pertama edisi tahun baru 2010..

tajuk giler poyo... padahal nak letak gambo telo dadar jek..kuakakakak.... eh itu satu achievement buat diriku yg lemah dan tak berdaya ni okehhh.. heheh.. tanak mengaku malas.. nampak buruk sgt...


cuti jumaat, sabtu, ahad dan isnin... oh indahnye dunia.. muntah pon dah berkurangan takde langsung skarang nie... so cuba-cuba gak nak buat breakfast... baru beli roti arab kat mydin... pak radie ckp sedap kalau cicah ngn kari... apa? nak masak kari??? oh tak yahhh.. tak yah.... tetiba teringat kari dlm tin.. huahah... aper lagi.. panaskan sajer... hihi.. (x sedap langsung).. blasah jer.... pastu rajin ni... amik roti gardenia yg dah expired tp tak de kulat ijau lagi.. (okey ler tu)... dah telebih 2 hari... hihi... gua on jek... buat roti telur.. sedapnye cicah ngn cili sos!!!

lama giler dapo mak tak berasap... so ini penampilan pertama masakan mak utk year 2010.. ;) roti arab ni sapu butter sket atas bawah.. tepek kat pan... sampai garing2 sket.. cicah ngn kari.. kalau malas gi kedai mamak, gi ler tapau kari kambing ke... roti gardenia expired yg mak buat roti telo tu dah licin.. hehehe... ni plak lauk tengahari pertama 2010.... uiiiii.. besawang dah kuali aku tak masak.... serai dlm fridge dah reput okeh.. halia..cili padi.. sumer dah kejung... yg elok sket bawang jek... so hidangan yg mampu disediakan cuma telo dadar dengan sardin bongok jer... cili kering blend pon dah besawang!! makan dua orang... tp masak sardin sampai 2 tin.. so ada 6 ketul sadin tegolek dog dlm tu.. yg 3 ketul lagi masuk tong sampah... eisshhh 2010 tahun jimat cermat... tak baikkk membazir..



p/s: ada byk nak citer, kisah kasih di taska baru...kisah... eh takde dah.. satu jek... kisah kasih di taska baru..nanti ler citer pasal dia ok? oh ye Happy New Year!!!! semoga tahun baru membawa seribu pengertian kepada kita dan membawa seribu kebahagiaan, membawa seribu rezeki, membawa seribu kebaikan, membawa seribu makna!!!



p/s: byk tul aku nye p/s... utk para secretaries... pekeliling mmg dah keluar..sila rujuk di laman web jpa... utk yang ada diploma setiausaha dari UiTM dan diploma setiausaha dari politeknik.. mmg dinaikkan dari gred N17 ke N27... anjakan gaji pon ada.. tp ciput giler lah.. hehe.. so kelayakan serve boss pangkat 52 telah dinaikkan kepada kelayakan serve boss pangkat Jusa.. oh nama jawatan juga berubah kepada 'setiausaha pejabat'.. youuuuuuuuuuuuuuuu!! tak glemer nyer nama??!!! *syukur*... oh mungkin itu mimpi aku yg korang tafsir hari tu... hahahah!! tq!!

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

4 comments:

Chooyaya! said...

sedapnya sardin tu... membazir ko buang babe. elok simpan buat cicah dengan roti tu ler...

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

haha. tahniah ;) dapur berasap kembali. hehe.

busyuksayang said...

sedappnya sardin ittew..gulp!!!

JMR said...

sardin 2tin utk 2org..woo..masyuk tu..kt cni 2tin sardin ckp utk 6org..catuan ma...