Monday, April 06, 2009

I HEART BALI - (BATIK-SUKAWATI-KINTAMANI)...

X der mood ler plaks nak meng'update'.. tp x per... gigihkan jugak memilih sket lebih kurang gambo tuk sesaper yg nak tgk... dan rasa2 nak gi Bali tu..sile..sile..sile... hahah... ok terus masuk gambo..mak malas dan penat harinie...
kami bekfast dulu kat RESTU HOTEL... dah tu bergerak dgn pantas ke kilang Batik... perlu ke gi kilang batik bagai??? erghhh bosan dow.. tp ok ler.. sbb niat hari tu nak melawat kawasan gunung yg sejuk dan dingin.. so Pak Supir kata... singgah jer kat mana2 tempat yg leh melawat..(termasuklerh kilang batik tu)..
senang jer dia buat nie.. aku tgk.. aku pon leh buat nie... kacang tanah jer!!
mmg tak larat bile ada sesi air mata nie... acih dok sibuk nak suh lukis butterfly kat baju dia.. tp baju kaler itam..so x boleh... nak jugakkkkk! hah hambik ko.. tulis jek kat atas yg kuning2 tu.. so tulislah perkataan 'BALI'.. tp dah masuk mobil..Acih tak puas ati sbb dia nak butterfly.. dia tenyeh2.. last2 ilang terus tulisan BALI tu.. bagus acih nie.....
pas tgk Batik kami gi carik souvenir lagik di Sukawati (art market).. brani ke nak makan bakso nie??? malang arr nasib ko kalo makan bakso nie!!!
kedai byk yg tutup kat 'Sukawati' nie.. SUKA2 hati jer tutup.. sebab lepas Nyepi Day.. esoknyer tu dipanggil Hari Kuningan... jadinyer... hari kuningan tu ler dorang gi melawat sedara mara... gi semayang kat kuil..so sesaper yg nak meniaga tu meniaga ler..tu yg byk kedai tutup...
pastu kami singgah plak makan kat restoran nasi padang.. yg ni best..sbb murah dan sedap..hehehe....
pastu kat dpn restoran nasi padang tu... ada lak Barong Dance... ala2 Gong Xi Fa Chai gitu... tgk tangan aku tu... tgh makan leh lari turun bawah restoran semata2 nak begambo... kuakakak..
dance ni.. dia berarak jer tepi2 jalan mcm tu... so saper nak bagi sedekah bagi jerlah... gitu...

semangat giler nenek nie.. mcm nak besilat plak.. padahalnyer kopek durian..tp wa ckp luuuu... sedap giler durian bali nie... hahaha... (fillanie cuba kompang lebih lagi skali..harap maap).. weiii aku x tipu.. sedap okeh!.... mkn ni masa otw nak sampai puncak Kintamani tu.. singgah dulu sini...

sodapnyer dorian..... sowi laaa..gambo acih tak byk..sbb dia tak giler gambo... ssh nak amik gambo dia..asik lari jer...ala2 kene kejo ngn paparazi.. glabah tul... mak dier.. tak yah susah2.. nampak jer camera.. automatic jer..aku kan anak makkkk... so harusler menurun..mak aku mmg giler dorian.. sama ngn aku ni haa.mcm2 jual kat sini... tp siot jer.. yg kat kedai tu mahal nak mampos!! biler org yg dtg jual2 junjung kat kepala ni bagi murah..baru ler sibuk nak tarik2 kita gi kedai dia jual murah!!! hampeh..

kami semua.... Acih kata "SAYA SAYANG MAK SAYA".. Auwwww..i lap u too lah Acih... giler dow... ada tak mcm dlm studio lama yg berbackground kan gunung dan ganang..kabut kan??? pakai suar pon termiss tempat masuk belt tu..blur fillanie.. jarang tul ada gambo sefamily mcm nie.. bagi jeklah mamat ni tekoyo2... hihi... dah aku mls nak citer dah... gambo gi dinner lomantik2 nanti2 ler aku update... sgt x der mood...

2 comments:

MimY HaMiD said...

see..jd org first comment...sbb x sabar nk tunggu filla hapdate...aku suka baju acih...cute bangat seh ..!!!

Shadani said...

filla, aku dh makan bakso malang tu masa kt bandung. Pak Ratno yg bawa. Tp bukan kt gerai2 camtu.. Ni mkn kt restoran. nama restoran tu Bakso Malang kalo x silap aku. Dalam restoran tu ade byk gambar2 artis Indon yg dh penah mkn kt situ. sedap gak. rasa kuah bakso tu mcm kuah perencah mi maggi ayam. Pak Ratno ckp 'Malang' tu nama tempat.