Thursday, November 27, 2008

U Tagged me... I Tagged u back..

TAG pasal kejujuran (ko ni jujue..ikut sedap ayat ko jer kan? Tul ker pasal kejujuran.. yerlah..oklahh..aku jujur and tengah semangat bekobar2 ni kutuk ko ni... jom start)
(luper lak nak buh gambo miss JUJUE LOPEZ.. hahah.. aku kutuk ko..so gambo nie sgt sesuwai supaya ko tutup mulut ko tu dari menjawab kutukan aku tuh..huahahahhaha)

A. write 10 things about orang yang tag kita.. (I'm talking about JUJUE)


1.Jujue... aku taktau dia lahir mana.. tp aku tau dia kije kat Kodah..tp umah mak apak dia kat Penang.
2.Jujue penah jumpa aku kat area Watson kat Penang..10 years back yer? Before we meet again here.. hahah (ko jgn menabur fitnah psl 'scandal terburuk' aku yerr jujue... hahah
3.Jujue selalu 'ting-tong' biler hari dah petang... (aku tau sgt!)

4.Jujue ni rockers dari kg mana tah.. tp still nak feminine sometimes..hihi..

5.Jujue x leh idop without kekasih gelap dier... (hahah) aku lah tu...hihihi

6.Jujue jugak tekenal sebagai Jujue Lopez sbb dia prasan diva kan... ces!!

7.Jujue suara nyaring giler... begegar gegendang aku..(aku kan pantang org suara nyaring? Nasib dia dok kat Utara...kalo dok sini? Jgn jadik neighbour aku plsssss)

8.Jujue byk tau psl aku..aku pon lagi byk tau psl dia..lagi2 pasal baby org tu comel ko leh nyampah! Hahahah.... kalo ktorang gaduh.. abislahhhh!!!hehe..

9.Jujue suker mengumpat... panggilan manja aku kepada minah nie yerlah 'Kak Ton'.. SYAITON..

10.Jujue nie x leh lapo.. sbb JIN kan mmg kuat makan? Tp aku kurang paham naper dia asik mencekik tp still kerempeng? Bukan slim yer... KEREMPENG!!
*(PUAS TUL ATI AKU DPT KUTUK KO)... raya nx year aku mintak ampon ok?
B. Pasal diri sendiri.. (FILLANIE)

1.Nama saya Fadilla... tp ala2 nak glam sket buh ler FILLA...tp saya x suker sgt brand FILA... dulu kengkawan saya suker nak panggil cepat2 Fadilla jadik Fdela.. Fela.... Laa.. Jadik saya pilihlah nama Filla ni.. sampai mak mentua ipar duai sumer panggil saya Filla... Auww..mak tetap nak glamm!! heheh

2.Saya sgt suker makan... tp saya concious jugak pasal berat badan.. sbb biler saya berat.. saya jadik malas... ckp malas..jalan malas... mcm badak... saya dah x leh pakai apa saya nak pakai.. jadi saya akan make sure.. biler saya mkn byk...pastu saya jaga mkn.. bile dah rasa kurus sampai jam kat tgn leh berpusing2.. saya bedal balik arr..heheh

3.Saya tak suker tgk umah besepah2.. saya x ler pembersih sgt.. tp hati saya sakit tgk rambut beterabur atas lantai.. hati saya lagi sakit biler saya x leh nak vacum sbb saya MALAS.. hehe.. geramnyer aku.. kan best kalo ada alat yg kita jerit jer.. vacum tu jalan sendiri.. pastu sedut aku sekali....hehe

4.Saya sgt fussy sometimes.. tu x leh ni x leh.. mende tu akan jadi lagi kronik kalo saya dah start x puas hati... (bab yg ni anak saya mmg mewarisi saya).. biler saya dah start x puas ati.. habis ler org2 di persekitaran saya... tp ada masa saya sgt tak kisah.. lantak jer biarkan jer.. (tu kes dah malas nak layan arr tuh)

5.Saya kengkadang suker push org.. suh org dgr ckp saya.. ikut aper saya nak... (mangsa selalunyer cik Anny...)..contoh nyer dia dah tejebak sabtu ni masuk race tu..heheh.. tp saya x push paksa2 lah.. cuma saya suka give order.. mcm masuk race kan..saya call anny bukan saya tanyer dia free ke tak... tp saya ckp 'anny sabtu ni ada race'... tu kira main confirm jek kan?bapak saya dulu polis... bapak anny askar ke polis mcm tu... sbb tu aku ngn anny mcm nie..hehe

6.Saya sgt unpredictable.. kadang saya tak kisah..kadang saya sgt kisah... tp saya bukan jenis moody..sbb saya plg nyampah org nak moody x tentu pasal..mcm bagusssss jek.. lek arrr..mcm ko jek ada prob.. saya kalo marah x lama.. 5-10 minit lps 'meroyan/melalak/baling barang' saya will be ok.. ngn saya x reti nak simpan dlm hati sgt... bagi saya dah lepas tu dah.. ya ampunn... pemaap tul aku ni kan?

7.Saya kalo bosan.. tak kira kat barang ke kat orang ker.. saya x reti kaver line..yerlah..dah benci.. cemana nak buat muker suka? Ohhh sgguh hipokrit.. muka saya automatically jadik ketat.. saya x buat org..saya tak penah interfere dlm life org..siler org tu jgn buat saya.. sbb skali dia buat saya.. saya leh buat idop dia merana.. life is simple.. mind ur own business cukup kan? Sbb aku x penah ler nak nyibuk2 psl org.. dia jahat ker.. dia baik ker.. dia buat aper ker... ada kene ngena ke ngan aku? Selagi x membabitkan aku.. aku x pedulik aper ko nak buat pon.. waaaahhh statement aku ada org mkn cili rasa pedas2 sket ker?..hahah..

8.Saya kalo suker kat benda ke... orang ke.. saya akan sukeeee je.. ok jgn ckp psl suker kat org lah.. kita ckp pasal suker kat hobi ker keje ker... kalo saya kurang berminat.. saya akan terus lepas tgn.. terus x amik kisah.. (buruk kan pangai nie).. sbb time study dulu.. kalo saya x suker subject tu.. saya mmg tak suka.. saya x sentuh buku tu.. saya buat bodow.. padahal saya tau..suka ke tak ke.. nanti exam kene jawab gak.. so biler exam saya nak pitam..pening... bwk toyol.. panik.. tp cuba kalo saya suker... x tido malam pon x per! Asik ngadap ituuuu jer.. contoh dulu saya buat my own novel.. i'm writing bout myself lah.. tp novel tu sgt 'top secret'.. kwn2 rapat saya je yg tau.. pas tu saya suh anny simpan sbb saya kene move in ke umah parents.. pastu novel tu ilang???? boley?????? tp x perlah.. saya x nak mengenang benda dah lalu.. auwww sodihh lak saya...

9.saya takot lipas dan teman2 lipas... dan serangga2 yg suker berterbangan tetiba jek hinggap kat aku... siler yer menatang2 mcm tu...jgn ler terbang main suker ati nak inggap kat makkk!

10.Saya suker nescafe 3 in 1.. tp kaler merah jek.. tiap2 pagi mon-friday saya mesti minum..tp weekend saya x kisah... tu jek.. saya dah penat ckp psl diri sendiri...
C. At the end, you need to choose 10 people to be tagged and list their names.so that U'll know... did their really know U...

okies... saya nak tag:
1.Jujue (ko tag aku.. aku nak tag ko sbb aku nak tau aper ko nk kutuk aku... jgn lebey2.yg secret jgn bocorkan kat sini okeh)
2.Mimie
3.Mai
4.Ila
5.Moon
6.Lenny
7.Fara
8.ZZ
9.Sheila
10.sumer yg nak main tag ni siler tag jer kengkawan anda!!

7 comments:

Sham Ummi Echa said...

hahaha..slamber jer ko kutuk kwn ko si jujue lopez tu... pasni ko siap la dia bls dndam kt ko.. abis bocor rhsia ko.. saper abg rongak tu.. auwww...hahahhaha..

Miss Moon said...

ha aku dah buat ...bila aku dah siap publish semer aku rasa cam panjang plak aku tulis

well nko kata jujur kan . Talking about person like u i have million words to describe u ...tapi nko mintak sepuloh je kan ...aku kasik 10 je la ek siap ngan bonus beserta gamba ...hope u like it...hahahha

Penat aku naip ...ok aku nak gie redakan jemari jemari aku japs .

Unknown said...

hoihh hoihh apa nih.. ko balas serangan aku ker? yg ko dedahkan kisah aku dengki kat anak owang tu di blog ko yg glam ni watpe? hauhauhauau taik kucing!

aku terima jer lah dengan redha segala kutukan dari ko..dah nasib badan aku berkawan ngan kak ton cam ko nih.. tunggu yer cik tan..serang balas dari aku!! mauhuahua..

tapi lawak gilooo aku baca blog moon pasai ko..

-butterfly- said...

:: haha
:: kelakau la kak filla ni
:: mcm budak2 pun ade..
:: memang le kena ngan kak jujue tu..
:: adoii..
:: klu la korang ni duk umah sekali..
:: mau pecah & tunggang terbalik umah tu agaknya..


^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

MamaIcha said...

kak ton...hahaha!!!

A m m i said...

hahha..
padan muka aku..semalam beriya2 aku mintak di'tag'..amik ko harini betul2 aku dapat..

nasib baik assignment ni xde due date..aku jenis submit last minute hahah

shay said...

sedari jujue ittew student saya yaa...dikolej dulu lebey dikenali ngan nama MANJA...kawin sama spek (student aku yg paling inesennnnnnnnnnnn skali dlm kelas..pemalu)

hahaha abis le manja aku pecah lobang ko.....

/larikkkkkkkkkkkkkk