Monday, November 10, 2008

Nasi Lemak?

i never eat nasi lemak for breakfast... especially on weekdays... weekends pon sgt jarang..kecuali kalo x leh dielakkan... (contoh: mak2 kiter dah belikan)..hehehhe.. org nak kata aku poyo.. siler lah kata... hehehehe..
aku dah gain weight ok!!! 1kg... dekat2 nak ke 2kg... oh tidakkkk..so scary!!! dan dgn slamber kodoknyer..pagi tadi me makan nasik lemak + kerang... RELAX sajer muker x besalah pon ok!!! alasan nyer... sbb foodcourt kat office ni nak tutup.. nak tukar management... so ada 2 kedai sajer yg bukak..meee.. mihun.. sumer dah x der.. yg ado nasi lemak sajer... huhu... masa baru nak order tu... sampai ler plak mihun goreng.. tp aku sajer2 buat tak nampak..sbb dah set dah mind nak mkn nasik lemak.... huhuu....
pastu kat umah dekat doploh kali timbang.. pastu memekak jer kat radie.. ckp suar jeans aku dah mcm sarung nangka... belt dah ngam2 kat lobang last tuh (selalu longgar sket).. pastu pot pet... sambil pot pet..aku tetap mengunyah.... pastu mmg Pak Radie naik hangin ler ngn aku.. memekak jerkan...hihi... biler Pak Radie marah sbb aku memekak.. aku lak sedih kan!!! huhu... jgn salahkan aku... sumer pompuan kat donia ni mmg mcm tu ok!! sebab tu kami ni pompuan!!!
walopon org kata aku dah kurus kering.. oh tidak!! kalo tak... takkan ibu mertuaku pon kata bontot aku beso!!! haiyaaaaa... tekedu aku dgr statement maut ibu mertuaku... ces!!!!! tp aku byk berterima kasih kat ibu mertuaku... sbb mulut mil aku mmg laser... biler dia laser kata menantu dia ni mok ker aper ker.. aku akan jadik geram..biler aku geram.. aku akan berusaha sedaya upaya nak kurus!! aku byk lemak tepu yg korang sumer taktau.. aku dah serik sebab membesar bagai johan masa lepas bersalin... aku dah malas nak workout mcm dolu2.. so aku kene control sajer... biler naik sket..aku kene turunkan balik..bagi dia maintain sajer.. aku confirm ramai akan kata aku ni ngada2... hellooo...ngada ker aku? heheheh.. ngada gak ler sket..
ok start daripada hari nie.. sila lah berdiet balik ok... kuat kan iman.. jgn nak makan sedapppp2 jer... jgn asik nak lapo jek.... jgn amalkan ayat "takper..makan jer..ni last..pastu jgn makan lagik".. (itu ayat pembunuh okeh)... ker aku jadik mcm ni sbb aku tensi??? tensi ngn result Pak Radie... huhuhuuu... aku redho aper sajer!!

4 comments:

Lenny said...

erm.. btul.. ayat.. arini je... esok diet balik mmg membunuh..

erm.. tapi aku nengok ko ok je..
tapi.. ko mesti lg arif ngan badan ko sendiri kan...

erm.. dah buat keputusan ke pak radie?

Anonymous said...

dah ade ke keputusan pak radie?ape keputusannya..tak moh kongsi ke filla?hope keputusan tu the best utk korang lah..

MamaIcha said...

nasi lemak mmg sedap...tapi bila makan for breakfast, dalam kul 9 mesti kepala i dah weng...zzzzzzzzzzz....hahaha

Miss Moon said...

dap dap nyer nasik lemak . aku salute lah kat nko filla nko mmg berdisiplin ley jadik ketua pengawas . aku bedal je sebab tew la badan aku cenggini ...hasil bedalan hahhahahah sendiwi mau ingat la kannnnnnnnnnn hahhahahahha

ha apa result pak radie