Thursday, November 06, 2008

Surprise from my mom....

ni ler part paling lawak skali..heheh.. disebabkan my bro dah blanjer apartment nie kan.. so me and Pak Radie decided to treat them for dinner.. nak turun ke Brinchang tak leh..sbb malam tu ada 'open house' PKR... so i suggested to have dinner kat Equatorial tu punyer cafe sajer.. sbb dpt voucher rm88 skali..so leh guna and ktorang top-up jerlah nanti.. aku memekak jer... sbb dorang lepakk..relaxx jer.. hangin tul aku..prot mak dah lapo nieh.. asik tegolek jer.. yang aku ni siap2 ler siap pakai foundation bagai..padahal baper tapak jer nak ke cafe tu... mak aku siap tanyer..ko ni nak gi dekat2 pon nak foundation ker?..hehhe..malu aku! terus jawab.."harus laaa... baru cantek".. hehhe... dah ler heater rosak..hangin tul aku.. giler ker aper nak mandi air sejok? kalo kat PD ker ok lah.. ini Cameron..mau aku jadik ais dlm toilet!..tp sudahnyer.. aku mandi gak air sejok tu sambil ala2 menjerit.. kebas muker kepala aku sumer kene air sejuk..hahahha.. pastu sebok lah technician tu dtg nak betulkan heater tu.. dia kata half an hour lagi ok kot.. hangguk dier!! tak ok jugak..

ok sambung citer..lepas aku bebel2 sbb sumer tak bangun2 lagi nak kuar makan.. tetiba the bell rings... krengggg.. ingatkan technician tu dtg lagi.. rupanya org hotel dtg anto food.. bley???..heheh.. aper ni wei??.. my mom kata sajer wat surprise.. hellooo??.. surprise ker?..hahah.. waaa dapnyer...lauk 4,5 jenis... nasik.... mihun sup, kueyteow sup, chicken chop.. aper lagi..bentang ler tikar kat balcony tu.. mcm makan kenduri..memekak kat luar.. konpem hangin org yg dok atas kami..heheheh.. kata rombongan cik kiah!!! heheheh.. skali tu.. kek pon keluar.. aku baru nak terperasan org nak celebrate bday aku kan.. sbb time tu 2hb.. my bday is the next day.. rupanya mak aku buat sekali harung sumer org punyer bday..hahah.. dia nak wat style mcm tu every year.. senang kata dia..heheheh.. whatever lah..

ok... tu jerlah citer aku... selepas kenyang nak tegolek... ada sesi cutting cake ngn bagi hadiah..heheh..

acara santapan or melantak beramai2.. heheheh luas giler balcony dier kan? brownies mama beli.. berjaya disorokkan dgn baik...syabas! aku selaku pengerusi majlis..heheh.. ada bakat kan? compact powder from mama... and lipstick from ida my sil..tq tq tq.. terror mak aku nie..siap gi usha kat record last purchase aku kat MAC.. mak aku kalo suh jadik spy mmg terrer..dari dulu lagi..huahahhaha.... serammmm!! Quicksilver collar t-shirt for Pak Radie.. eii..bday dah basi pon dpt! nyampah...adiah org lain x yah ler aku tnjuk gambo dorang yer... heheheh... happy bday to usss... happy birthday to us... happy bday tu us semua..... happy bday to us! yer.. anak aku mmg kreatip... khusyuk giler acih si muker lebar dulang nie....heheheh.. my niece yg kecik kemetot comel nieh..dia paling takot ngn Pak Radie..dari baby lg takot.. so senang sket..biler dia notty jek.. aku sebut nama Papa Adie..konpem dia cabut..hahahah.. atok yg encem cuma gelap sket jer.. bersama cucu2..hahahha.. jangung mutiara yg lazat bangat! moon, kat umah aku ada sket lg..nak? meh sini yer..heheh pas makan.. acih buat hal.. pastu pala tehantok lak kat meja.. yeszaaa very good.... dah nangis baru reti dok diam.. nak manja2 tnjuk pala sakit...

Acih pon suker jagung nie.. tp kene kopek sebijik2 lah kan...
*So ini sajer story mory dari buk pilla utk kalian... ada lagi ker entry Cameron?? yeszaa..konpem lahh kan.. pasar sayur lom tgk lagi kan?.. tu last entry nanti yer... ceria2 selalu... babai...

7 comments:

azdra-azdra said...

hehehhe..entry ko kali inikan.. mcm serial killer pun ada..selagi tak habis citer cameron kan.. tak pun mcm kobis..heheheh selagi tak habis..selagi itulah ko masak.. hahahahah

syabas! syabas! save duit ko beli compact powder...hahahhaha i loikee.. hehhehehehe cayolah.. cepat edisi sayur laks lepas nih.. aku suka makan sayur..

p/s:family ko best..balcony tuh best..hotel tuh best..takder heater? tak best...hhehehhe

-butterfly- said...

:: wahh!!
:: sporting morting betul mama kak filla ni..
:: bagus betul..
:: superb mama la..
:: :P
:: kihkih..
:: akhirnye kak filla terkena jugak le ngan suprise mama kak filla..
:: buang fondation je..
:: ale2 celebrate dlm tu..
:: kui2..
:: xpela..
:: antara reramai kt dlmm pix tu,,
:: kak filla lah paling cun coz wearing the foundation..
:: :p
:: benjol x kepala acih tu??

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

Lenny said...

mak ko mmg best ahhh...

hehehhe.. siap ko dah foundation bagai.. tapi kat bilik je ek..

tak kisah la... janji nanti gambo ko.. jd cun melecun kan... malatoppp gittewww..

eppi besday again filla.. semoga semua impian jd nyata.. aminnn

Anonymous said...

wohoooo nk gi lagik cameronnnnnnnnnn...mmg dap jagung tuuuuuuu huhuhuuhu...pegi pasar sayor tu gi tak gerai jual pisang goreng kat situ...dappppppppp....aduss terliur dahhhh...

teringat mkn sayur byk gilo kat sana..macam kamben pun adooo..hahaha

wohoo aku takde kije lain arini asik nyinggah tgk gmbr sini..nk buat camno dah kenan kan..kekeke..pasrah je lahh

MamaIcha said...

filla, i x sabar nak tgk sayur2 cameron nie...hahaha...

bestnya mama u...dpt compact powder mac tue...:)

geramnya i tgk jari2 acih tue...rasa nak gigit jer...bleh???
hahahaha...

happy2gether said...

bestlah ko pi cameron...hehe aku dah lama x pi...mak ko mmg hebat bab2 spy nih, aku x dpt nafikan....tapi kalo spy2 belikan MAC satu kira bestttt aaaa....ehehhe

Acih manja cam Syasya gak...eehehhe

Liyana said...

sian acih....
awat yang ganas sgt budak tu kak filla?benjol ler pale dia tuh ye?
excited kot mama dia dapat present...hehehe...