Tuesday, November 11, 2008

i feel good.... when i smell good...

wah gitew kan... smlm malas bangat nak masak... so me ajak ler Pak Radie gi alamanda and lepak2 kat noodle station.. sambil acih main2 kat playground tu.. dia wat mcm umah dier.. x pakai slipper belari2 kaki ayam... bagusss anak aku..heheh.. pas makan..ajak radie pusing2 Parkson kejap.. sekali tu tgh belek2.. lalu plak kat tempat perfume kan kan kan... Fyi.. aku ni bukan jenis giler perfume or sanggup berabis duit semata2 nak beli perfume.. tp kan kan kan... aku mmg jatuh chenta x kan berubah hati punyerlah kat GUCCI EDP ini... huhu.. bleh tangkap nangis okeh biler teringat the smell.. dulu sgt tidak suker..tp bau dia.. biler dah lama.. dia mkn best... so i reward myself a small bottle of this gucci edp.. tanpa menoleh kebelakang lagik... the promoter dok promote suh me amik Gucci by Gucci yg baru tu..sedap gak bau dier.. tp cinta lama aku kat gucci edp.. so mintak maap yer...
memandangkan aku ni jenis kedekut sket.. so aku amik yg 30ml sajer.. (tupon..terharu jek nak bayo..abis duit mak).. heheheh....
ni ler dia... ok kalo tanyer personal opinion lah kan.. kenapa suka pakai perfume? kenapa suka jenama nie? kenapa suker bau yg nie? for me.. lain org lain taste.. mebi saya suker sgt bau ni.. and mebi org tak suka kan?.. tp kan.. what is so special about perfume ni kan... sbb saya prasan.. setiap perfume yg saya pakai mengingatkan saya tentang seseorang... location saya masa tu.. bila...dimana... siapa... pernah tak korang rasa mcm tu?.. tak pon.. pernah tak.. tgh korang jalan2.. pastu ada ler org lalu.. dia pakai lah perfume kan.. tetiba korang mcm tak keruan gitu.. mcm puas plak nak pikir.. bau mende ni kat mana? siapa? biler?.. heeh.. itu kalo tanyer opinion aku ler kan... pastu apa yg buat aku suker giler kat gucci edp ni kan.. bau dier sgt sgt..so so so sexy.. (for me lah).. and so so soooo rich..kaya.. korang tau tak bau kaya? bau miskin aku tatau ler kalo ada pon bau sampah kot..huahahahahah.. ada gak org pelik..kaya pon ada bau ka?.. yer adooooo!!..heheheh... korang tak rasa best ker biler korang pakai perfume..pastu korang sendiri yg rasa korang tu berbau sexy..bkn berbau hampeh okehhh.. so rasanya berbaloi ler kan beli mahal2... utk self satisfaction aper salahnyer....
ni aku mintak miniature smlm.. ni ler gucci by gucci baru tu.. ingat nk bli ni..tp x leh arr..cinta hati saya tetap pada gucci edp...
okay... this one from DKNY... my 2nd choice... bau dia sedap... tp tak ler segiler kroniknyer aku kat bau Gucci tadi tu kan... nie bau dier..cemana nak ckp ah?.. kalo cantik tu org akan kata 'sedap mata memandang'... ok.... yg bau ni plak... 'sedap idong menghidu'... hahah.. ok tak gitu?.. bau dier tak ler terlalu feminine... tak jugak sporty... 'yg sedang2 ajerr makkkkk!!'.. Fyi jugak... perfume ini boss saya yg bagi.. giler lah boss saya mmg baik hati giler babans... sbb dia tau saya suker perfume and dia tau kot saya ni bekira sket nak kuar duit bli perfume... so disini saya nak ucapkan tima acih byk2 kat boss saya sbb everytime dia gi overseas... confirm dia bawak balik perfume utk saya... i lap u lahhh...

yg nie 3rd choice saya... atau pon saya akan gilir2 pakai ngn dkny tu... kalo saya x pakai dkny saya akan pakai gucci envy me nie.. bau ni ada jugak mengingatkan saya kat sesuatu..heheh.. masa tu saya balik keje terus tukar baju gi gym...masa tgh peluh2 basah kuyup tu.. bau gucci ni jadik kuat plak..sbb dah becampur ngn peluh2 masam tu kan.. huhuu..masa tgh lari2 tu kan.. rasa mcm sexy plak ngn bau ni.. bley? lantak ler org nak kata aku syok sendiri kan..hahahah.. (yg ni pon my boss bagi)haaaa... body mist ini saya kirim kat cousin saya yg study kat US.. dia balik sini arituh... satu saya dah bagi bestprend saya cik Anny masa bday dier.. so ada masa2 dier.. saya ngn anny akan berbau sama okeh.. hehehe (kan anny cayang?)..hehehe.. kalo agak2 saya nak membazir saya spray jek victoria's secret ini.. bau dia sgt refreshing... wangi bunga2an gitew.. i like jugak... heheh...
nie my boss bagi jugak.. nina ricci jer?.. huhu.. aku mmg x mengenang budi..x mengenang diuntung... so aku simpan jek dlm lemari.. nanti ler..biler stok perfume aku dah abis leh ler aku try bau sket...
ini pon boss aku bagi jugak.. sgt suker... sgt comel kan? from Dior... (mentang2 Dior... terus jek jadik wangi)..heheh... yg comel2 ni aku gilir2 campak mana aku suker buh dlm handbag.. tp aku kureng sket ar bau2 dier.. tah ler..aku kan cerewet giler babans bab2 bau nie.. tp takkan aku nak bawak perfume beso gedabak buh dlm handbag kan? bau dier sgt strong mcm makdatin fillanie plak biler pakai..hehehe...
ni gloria... ni pon ala2 jeklah.. x suker sgt..tp boss kasi kan sembur jeklah.. bukan aper.. bau ni kan mempengaruhi mood kita? setuju kan? biler pakai bau yg kita suker.. automatically kita akan semangat jek.. akan rasa sexy jer.. confident jek.. haa yg ni aku pakai biler agak2 mls nak cantik2.. gi opis x der aper... sembur jeklah..heheheh.. (jahat kan statement?)
ni pon ok ok jeklah... boss bagik jugak... ni pon boss bagi... tp x brapa suker.. sbb kuat sgt bau dier.. so suh Pak Radie yg pakai.. (x suruh pon... dia yg pepandai pakai.. ces!!!)
yg ni boss gak bagi... giler kan boss aku nyer baik hati?.. ntah ler...dia bagi gua amik..heheh.. tp kan kadang aku rasa aku ni mmg such a lucky one kan? aku sgt bersyukur dpt boss yg baik hati... garang gak..tp jarang marah aku.. dia marah org lain jek.. tp kalo dia badmood..dia diam jeklah.. tp kan aku ni dari dulu x pandai bodek2.. kadang boss citer kelaka pon punyer lah aku nak paksa diri nak gelak kan.. sian boss aku kan? tp ok ler kan..aku x hipokrit..aku bukan kaki kipas.. tiap kali dia tanyer aper perfume aku nak biler dia overseas.. konpem aku jawab.. 'x perlah.. x yahlah.. mana2 je... apa2 je.. segan saya'.. boley? hahahha.. aku malu ler.. rasa merah jek muker ni biler nak jawab..pastu dlm ati menyesal x ckp! ada skali jek biler dia tanyer aku ckp aku nak gucci edp tu.. (dia ok jer...tp aku rasa dia luper lah tu).. balik2 dia bli lain.. dia kata x jumpa!! ces..... dari dulu aku x reti bodek.. masa belajar pon x reti bodek..muker dah ler mmg muker type2 belagak kan.. so aku ler yg paling 'digemari' lecturer.. sbb muker mcm kerek..tp aku x kerek.. cumer x suker bodek..ngn suker buat hal sendiri.. satu jek yg kureng best..kalo aku ni ala2 x bodek..pastu ala2 muker type kerek..tp kalo blajo pandai lagik best kan?...tp tulah dier.. dahler malas belajo.. dibenci lecturer... sbb tu aku grad lambat... (baguskan aku? merendah diri sgt kan?) hahahah..sbb tu boss aku salu kesian blikan aku perfume..hahah..

*kesimpulannyer... aku sgt suker wangi2..tp wangi tu kene yg aku betul2 suker saja..kalo tak aku leh rasa nak muntah plak..hehe.. pastu kan.. aku jarang jarang keluar duit bli perfume sendiri.. sbb boss aku baik sgt.. Alhamdulilah... murah rezki boss aku... amin...











18 comments:

Fahidayati Ramli said...

fillanie... tengok dari gaya bercerita-ceriti tuh mcm dah hepi sikit... dah bleh terima ke pak radie nak gi dubai tuh..? oklah tuh... doa yang baik2 jek...

for me... so in love with miracle by lancome and flower by kenzo. dari dulu sampai sekrg.

pastu bau yg mengingatkan aku kat seseorg ialah kalau bau tommy and issey miyake (for him)... sure tertoleh2 nengok saper yg lalu... sebab? itu bau laki aku daaaa.... miss him always sebab dia duk jauh!

Miss Moon said...

nyak gile perfum nko pommm ...mana yg dalam lemari tew nko juai je la kat kita org .perfume kalau dah lama sangat bau dia akan jadik lain . cam nko wat pekasam kan simpannnnnnn je ...hahahahh baik nko lelong kat kita org , harus kita org cargas je bid .

bagus la bos nih filllll.....harus nko sembur banyak banyak agi supaya " jiran " nko tew tak stop tenyeh hidung . hahahahhah jaki kan .

ttak pun nko susun je semer perfume tew kat meja opis nko ...misti bos nko terharu ...auwwwwwww

Farah_W said...

sis...best nye ur perfume collections!!! i lioke......i pun perfumes lover!but ur collections is much more amazing than mine, i suka tgk dior tu...baik gile ur boss kan...bestnyee!!!!! jeles tau...hehehe

Sham Ummi Echa said...

byk giler stok perfume ko... untung ko filla..dpt bos yg baik ati.. suker beli kan ko perfume.. jimat duit kan..

yg sama ngan aku dkny ngan gucci envy jer.. aku pon baru gak wat entry pasal perfume nih.. aku baru beli ck euphoria.. tp aku beli sndiri la.. xde sapa nk bg kt aku.. laki aku pon xnk bg..menci..

Anonymous said...

nk bos camtu gak bley???jangan harapppppppppppp...untungnye buk filla dpt bos camtu...cuba kira dh bape byk duit die abis beli suma tu kekekkeke...kompem dah riban kan..bestnye kalo suma bos camtu...

Anonymous said...

hahahaha...senang keje aku...jimat duit...

Anonymous said...

baru nk tnya.. mana satu yg Pak Radie beli tapi dah terjawab disini bila baca ayat. "senang keje, jimat duit aku".. hahahahahaha..

Anonymous said...

yesss...filla ni x suker nk abiskan duit pak radie beli perfume nih....beli lain o.k....dia yg kata kt i tau...bagus filla nih...hahahahaha

Filla said...

ramai lak anonymous yer..malu ker nak letak link or name?.. x per...fillanie x blasah pon...

ila de cute said...

wah best nya perfume ko... bagsu le boss ko...dia nak PA lagi ke? ehheheh...untung pak radie...

C!kpuanmuda® said...

babe, i pun ada gucci edp tu.. beli last year kat s'pore. mmg bila pakai kita feeling2 orang kaya. best kan?

Anonymous said...

nasib i ni kaya.....hhehehehe...kaya ngn budi bahasa...

MamaIcha said...

filla, anonymous tue mesti ur hubby kan...hahaha...

anyway, so far i stick dgn dkny be delicious...mmg so delicious...actually, perfume tue hubby bg for hantaran dulu & then terus jatuh cinta sampai sekarang...:)

pas nie, cam nak try daisy marc jacob & princess vera wang...mak nak feeling princess...boleh??? hahaha...

Anonymous said...

eh busyuksayang..maner u tau anonymous tu hubby filla???pandai jer u ni la....x baik tau..hubby filla tu maner tau pasal citer2 kt blog ni..shhhhh..diam2 tau..internet pun dia x pandai nak bukak..heheheh

Lenny said...

hahaha.. dah tau sangat ler anon tu pak radie.. kalau bunyik miang2 keladi tuh kan filla.. aku tau sangat!

ahhahaha...

best la perfume ko.. aku dah lama tak beli perfume... eh.. pembetulan... aku dah lama tak dapat hadiah perfume.... ala.. leceh la laki aku tak baca blog sangat nieh... kot tak.. bleh hint2 kannn...

azdra-azdra said...

filla..aku nih minah sporty active spesies kayu balaik gitu.. hahahah jadiknya aku mmg stick kepada tommy dan juga moschino yg bini popeye itu..sbb aku kan ala2 spesies macam tuh...

p/s: bley tetiba aku nak sekeh si anon nih?? hahahahahahha

Unknown said...

saya pun suka gucci edp ni .. dah 3 botol saya belasah ...mmg sedap ;)

wanie said...

byak nye perfume..untung dapat bos yg baik hati ye