Monday, June 02, 2014

TIPS ORGANIZE KAIN BAJU DAN SHAWLS.

Assalamualaikum kengkawan alam maya.. heheheee.. lama kita tak sembang kan.. al-maklumlah Kak Pilla memang suka buat-buat busy ;)

Harini rasa nak share pulak bagaimana Kak Pilla organize kan shawl dan baju-baju.. Tak perfect pun, still pening jugaklah nak mencari shawl-shawl tu.. Tapi still ok lah bagi aku..

Sebenarnya aku lebih nak share kepada tempat yang aku guna untuk hang shawl nie.. Aku suka gila kot.. walaupun terpaksa drill kat dinding.. tapi pedulik apa kan.. bilik ni bilik bibik.. hahaha janji bilik aku tak semak.. aku dah berapa kali beli jenis yang macam ni:

Takyah lah.. habis roboh ok.. ada lagi yang jenis-jenis camni tapi single tu.. pon sama.. sampai condong kiri, condong kanan.. last-last sekali menyembah bumi.. dia pun tak larat nak tampung baju aku berat nak mampos kot heheh

Aku rasa kalau korang beli yang ni kat hardware memang mahal kot? sebab dia stainless steel kan.. tapi ni aku beli kat Jusco je.. murah je.. dalam RM80++ tak ingat dah.. dulu ada satu je kat dinding sebelah sana.. aku share baju ngan Pak Radie.. tapi dia memekak sebab dia kata baju aku je penuh.. baju dia dapat sikit je space.. So bila yang bengong tu dah patah aku terus gi Jusco beli lagi satu yang sama macam sebelah sana.. untuk penggantung shawl yang ni.. aku guna untuk gantung shawl nipis plain.. 

Dan yang ni aku guna untuk hang blouse aku.. 

blouse dan kemeja sekali kan.. pastu tengah tu untuk long sleeve-T pulak.. kiri sikit long skirt (tak banyak sebab jarang pakai skirt) 

Pasni aku nak kene susun balik shawl yang bercorak kumpulkan kat satu hanger.. yang plain hanger lain.. 

Ni untuk shawl yang kalau tak iron pon takpe.. iron lagi bagus lah.. hehe.. Aku ni shawl boleh tahan lah banyak.. tapi selalu pakai yang sama je.. sebab susah nak cari ke atau sebab malas ke.. ntahlah.. hahaha.. yelah kadang nak keluar terus capai kan? malas aku nak plan-plan dulu mana satu nak pakai.. mintak tolong bibik gosok.. haih malas ok.. senang hidup bibik ;)

Ni satu-satunya penggantung baju yang paling kukuh pernah aku beli.. suka sangat!!! beli kat Ikea.. tapi sekarang dah tak de jenis ni.. dia tebal dan mantap gitu.. ko gantunglah gajah sekali pun, memang tak runtuh punya.. Ni semua baju kurung.. ni pun aku dah ketepikan berbelas pasang nak bagi kat anak-anak buah aku yang ramping-ramping tu..

Sama gak macam tadi.. aku selalu akan pakai yang belah kiri tu je.. ulang ulang ulang... macam dah takde baju lain.. hahahah.. 
 
Haaa ni penyidai yang lama.. so sekarang dah tak rebut-rebut.. ni khas untuk Pak Radie.. atas tu korang boleh lipat jeans atau seluar-seluar slack.. dah tak yah nak menyempit dalam almari.. nak pakai pun senang.. capai je.. kalau teperuk dalam almari mesti tak pakai sebab tak jumpa heheh

Baju lipat ni semua nak bagi anak buah aku.. nak tunggu aku kurus memang kirim salam lah hehehe...ni bilik bibik.. Tak besar, kecik je bilik ni, tapi aku rasa cukup selesa kot untuk dia.. Aku ni fussy sikit.. aku cakap ngan dia.. tiap-tiap pagi singkap curtain tu.. bukak tingkap.. tak nak aku kang bau bilik ni kan... pastu kadang aku bagi dia pewangi tu suruh gantung kat bilik.. 

Semalam lagi best.. bawak bibik gi McD dengan Aleesya.. Kasih ngan Amaani takde diorang kat umah SIL aku.. so ok lah.. tetiba masuk kereta bau minyak angin kuat gila.. minyak kayu putih tu kot.. aku terus tanya "kamu pakai minyak ke? kenapa sakit perot ke?" then dia cakap "tak, saja sapu kat hidung sikit.. ngan sapu kat Aleesya sikit".. Huwaa ai kenot ok.. "Bik, len kali kalau keluar jangan pakai minyak angin kuat lah bau dia.. nanti satu Mc D tu tengok kamu"

Oklah tu je nak share.. korang beli lah penggantung baju macam aku tu... best ok.. Eh paksa pulak.. hehehe

Tata.

Love, 
Filla.

7 comments:

Anonymous said...

salam kak filla!!! kite peminat yg amik gambar ngan akak smlm masa wedding nadia..hehe..kite tgk akak pun slim melim je, x gemokk pun! cantik..mcm2 bdk2 je pdhal dah mak budak kikiki..amaani comellll sgt!! aleesya mkn jer hehe..sume comel laa..

Anonymous said...

Filla,

Bibik tu pakai minyak angin sebab dia mabuk tak tahan bila naik kereta. Memang common la...dan kdang kadang minyak angin yg dia guna memang kita tak biasa bau. Mungkin minyak itu lah yang paling mujarab untuk dia.

mannira said...

i nampak timber flooring...cepatla cite...bgtau harga n tpt beli sekali ok..

Unknown said...

Good idea filla! i dah beli dah penggantung zigzag tu. tp dh rsnye dekat 2 ke 3 tahun kot, tak berdrill. last2 ade je dok dlm store. ok, weekend ni suh husband p drill and pasang. klu tak, sampai bile x berpasang kan.
Thanks for the idea!! :)

ddjfr said...

ehhh..sama la kita.saya guna penggantung macam tu jugakla untuk baju kurung dengan shawl.

bukan apa,senang nak belek.haha.

Nurizzah Majif Biz said...

kak filla, jom join susun tudung dgn cara mcm ni. http://darwisydarwisyah.blogspot.com/2014/04/susun-atur-shawl-tudung-guna-rak-kasut.html

jom jugak join group kamisukasusun atur dlm fb. hehehe. yg ada penyakit M leh jadi rajin sebab inspirasi dr group. :)

Nina Farhana SuperStar Shaklee said...

Best gile penyangkut baju tu. Kene g beli nih