Monday, June 09, 2014

LOST WORLD OF TAMBUN

Kali ni kita ringkaskan terus cerita... Amboi pemalas dah sekarang ni kan.. hehehe.

Ni day 2 kat sini.. Bangun pagi siap-siap untuk breakfast kat bawah.. Food ok ok je.. tak banyak sangat pilihan tapi boleh lah dari takde kan..





makan ni je... mee tu ntah kenapa keras lah pulak.. 

Kueyteow sup ni ok sedap.. tapi mintak cili padi.. tak sampai-sampai pulak cili padi.. bedal je lah.. 

Sempat lah bergambar sekeping dua.. 





Sebenarnya semua dah tak sabar nak gi Lost Of Worl Tambun.. Sabar anak-anak.. Tambun tu pun tak bukak lagi.. sebelum gi sana kitorang singgah giant jap nak belikan tights Kasih sebab baju swimming dia tu dah pendek sangat dah.. 

kenit ni paling gigih ke hulu ke hilir heret bakul hehe


Kalau korang tak pernah sampai sini.. sila pergi sini.. hahahah.. kenapa? Sebab sini lebih murah dari Sunway Lagoon tu.. sini pun sama je ngan sunway lagoon sebab a member of sunway group jugak kan.. 


Tu harga dia.. warga emas pun dapat murah, kalau tak silap macam harga kanak-kanak jugak kot? eh ke murah lagi? ntah lupa dah.. pastu if korang ada Kad Mesra Petronas pon dapat discount 15%.. dan if korang ada credit card HSBC kot.. sama jugak ada 15% discount.. pilih lah mana-mana yang korang ada untuk dapatkan discount ok.. 

Aleesya tido pulak.. letak kat stroller melalak macam haper.. tepaksa dukung.. 

takde lah strict sangat pon.. masa nak masuk tu agak cuak jugaklah tak leh ke pakai t-shirt je? ok je aku tengok.. heheh.. 


Masa nak masuk memang dia ada check bag.. tapi taklah strict sangat kot.. ada je aku bawak makanan sikit-sikit.. cakap untuk anak-anak.. so dia ok je.. 

tempat makan jangan risau.. belambak dalam ni.. ala-ala food court ada.. kat Ipoh Street tu pun ada.. eh Ipoh Street ke nama dia? dan takde lah mahal sangat.. biasa-biasa je harga dia.. tapi air mahal lah.. mineral water pon mahal.. amboi.. 

Kitorang sampai je dah terblur-blur mana nak pegi nie.. cuaca mak aih.. panas terik boleh tahan.. tekatup-katup mata aku tak leh bukak.. 



gila tak menggelupur budak-budak tengok ni? tetiba je aik? hilang dah semua.. tinggal aku, atok, wan ngan leecha je.. 



membasahkan tekak.. legaaaaa... 

Ok pastu join diorang semua mandi.. Wan duduk tepi jaga bag.. Atok pon join mandi ;) dah tu lapar pulak.. jom lah kita makan kat food court nie je.. 



ok jelah rasa dia.. tak delah tak sedap.. sedap jugaklah.. eh ko ni dah kenapa malas sangat nak review.. heheh

kalau weekend memang sana-sini ada khemah macam kat belakang tu.. dari hospital penang lah.. dari sekolah sana lah.. sekolah sini lah.. kelab itu kelab ini.. jabatan itu jabatan ini.. dah tu kitorang nak duduk mana? best nya kalau family day office buat kat sini.. *ehem* hint sikit kat kelab sukan ngeh ngeh.. 


hello tak seram langsung.. dah lah panas terik ko boleh buat ala-ala seram tengah jalan ni hah.. tapi Amaani takut laaa.. macam nak nangis dia ketakutan.. hahaha.. 

muka pon panik semacam

berani sikit.. tapi tangan tetap kat papa ;)

Leecha dah bangun.. jom terjun.. 

fav pic. heheh... tampa nak?



Leecha pun pandai panik hehehe ni masa kene simbah air yang laju tu.. 

Ok Amaani.. bye.. bawak kapal elok2 ye.. 


best kan go pro? suka tengok splash macam ni boleh capture.. 



Tak tau kenapa.. masa tengah resize gambar ni semua aku senyum-senyum je.. rasa happy tengok muka happy diorang semua.. camtulah jadi mak kot kan? tengok budak-budak happy, kita pun happy je rasa.. 

mau aku tak senyum sorang.. tengok muka Kasih heheheh.. tapi dia berani jugak lah.. so far Kasih aku tengok gaya macam ikut Pak Radie.. dia takde gayat langsung.. aku pulak yang rasa nak terpekik dari bawah tengok.. Oiii seram ok.. macam nak pekik "Paaaa, tengok Kasih tu.. pegang dia kuat-kuat".. over sangat mak dia nie.. 

Azhar boleh tahan penakut ni.. tapi sebab dia boy kan.. malu lah nak tunjuk takut.. cuma bila dia dah turun dia cakap "Mokcu, saya rasa dada saya berdebar-debar lah tadi" hahahah

Eh Azhar dah kenapa nak masuk bawah ketiak Atok Braim ke? tekepit jeeee situ ;)


Dah tu nak naik buai ni.. Eishhh sayup je hati aku.. rasa macam tak nak bagi naik.. tapi dia nak naik jugak.. Aku pesan banyak kali kot.. suh pegang kuat-kuat.. jangan lepas!!


Aku yang menggelupur kat bawah tu.. serammmmmmm!!

Pastu naik ni pulak.. benda ni yang pusing-pusing tu je.. kalau orang tak gayat maybe best lah.. sebab pemandangan bukit bukau menghijau.. so ko feel macam terbang gitu.. eiii pon aku takut.. aku tak naik pon hahahah.. ingat lagi kenangan kat Hong Kong Disneyland tu.. Kasih menangis sebab sakit hati ngan aku.. naik gajah pusing-pusing macam ni.. aku tak bagi dia control nak bagi tinggi rendah tu.. nangis budak tu hahahaha.. takpe lagi.. mak ko ni hah nak menangis sebab gayat tengok bawah ko tak pikir la? 

omg.. dah hitam dah kulit masing-masing.

teman anak-anak naik ni aku ok ;)

pastu naik roller coaster ni pulak.. memula Wan macam nak naik.. ye-ye dia ajak naik sekali.. bila dah sampai masing-masing tolak tolak.. gi lah naik.. eh tak nak lah.. ko lah pegi naik.. eh macam tu pulak.. memang tak la... hahaha.. last-last diorang naik tu hah paling depan.. dah lah bawak Amaani.. cuak aku.. siap pesan kat pak radie suruh pegang amaani tu kuat-kuat.. 

Ada gak jalan-jalan kat petting zoo lah apa lah.. tapi naik train.. train berenti aku duduk je dalam tu tak turun.. hahahahahah.. pemalas memang macam nie.. Pak Radie pegi jugaklah dengan budak-budak tu.. ai memang mak pemalas.. so what? hehehehe.. amboi dah pemalas lagi nak so what so what.. 

Eh ada tengok harimau.. tapi mana gambar yek? aku rasa aku snap tapi takde pon.. Alah tak yah lah.. korang bukan jakun pon kan.. takat-takat harimau, tengok je lah kat tv T___T

pastu balik hotel.. ingat nak keluar malam tu.. tapi semua tak larat.. Aku, Pak Radie ngan Amaani je keluar gi kat Giant tu ada Pizza Hut.. beli bawak balik.. 

Dah tu je cerita Tambun.. hahaha.. Kak Pilla ni melampau tau pemalas dia.. Nanti aku nak pilih-pilih gambar diorang swimming esoknya tu.. sama je pun kan.. takpe takpe.. blog aku kannn so saja nak simpan untuk kenangan.. kalau korang bosan aku cubit kang.. tak moh bosan-bosan dengan Kak Pilla ok? 

Eh gedik sangat pesanan.. Ok bye.

Love,
Filla.

8 comments:

WaNi said...

kak pilla.. beli tiket masuk tambun online pon murah.. saya sll pegi beli online la je.. x yah beratur ramai2 dah.. pegi terus je kt kaunter online bw slip payment utk amik gelang...

Sue said...

salam. bestnyeee... teringin nk gi sana gak. ramai mcm kat sunway lagoon tak.. hopefully tak.. rimas lak org ramai2.. lg satu nk tanya, stay hotel mana yea.. rate mcmana.. booking online ke terjah je.. rate masuk lagoon tu mcm da mahal sikit eh.. b4 ni tak silap adult 43 je kot.. ke sbb cuti sekolah rate mahal? apa2 pun mmg sy pun tersengih2 tgk gambar kasihs mandi2

Sue said...

salam. bestnyeee... teringin nk gi sana gak. ramai mcm kat sunway lagoon tak.. hopefully tak.. rimas lak org ramai2.. lg satu nk tanya, stay hotel mana yea.. rate mcmana.. booking online ke terjah je.. rate masuk lagoon tu mcm da mahal sikit eh.. b4 ni tak silap adult 43 je kot.. ke sbb cuti sekolah rate mahal? apa2 pun mmg sy pun tersengih2 tgk gambar kasihs mandi2

Aty Fared said...

mekaseh review kak.. saya ni dah banyak kali plan nak kesana..tapi terpikir2 besh ker nak bawak anak..huhu... besh rupernyaaa... ok..boleh gi nanti insyaa Allah.. :)

pB said...

bila ke sana?

Kami berada di sana jumaat 6/6/14

Filla said...

ramai gak tp tempat tu luas so ok fun jugak ;)

Filla said...

stay kat the lakeside residences leh tgk kat my previous entry :)

Maira Homestay Tambun said...

Yg x pegi lg cuti2 sekolah boleh bw anak2 ke sana.mmg berbaloi.tp kalau x nak sesak jgn pergi waktu weekend. Kdg2 sampai 4buah bas dtg.belum lg kereta2 yg penuh kat ruang parking lost world yg sememangnya luas tu. Tentang penginapan tu bg yg berkeluarga besar selain hotel boleh je try search homestay berdekatan..