Tuesday, June 24, 2014

AMAANI 4 TAHUN LAH!

17 June 2014 genap Kasih Amaani 4 tahun.. Aku ngan Pak Radie memang jenis tak ingat date.. Kadang aku confuse date Amaani ngan Aleesya haha.. Anak baru 3 pon tak ingat tarikh.. Adoilah.. 

Kitorang ni jenis takde nak celebrate-celebrate buat birthday party bagai.. hahaha.. Ada lah dulu buat masa anak sorang.. Ni anak dah 3 malas.. rasa membazir pulak.. kang dah ajar dari awal jenis birthday je kene celebrate gempak-gempak panggil kengkawan semua.. kang bila tak buat dah sentap pulak.. Aku dulu kecik-kecik pon takde nak celebrate pon.. paling kuat pon.. mak masak sodap sikit.. hah macam tu sudah lah.. 

Rumah aku plak memang jenis tak gila makan cake.. tak yah berangan nak beli whole cake.. memang tak makan.. so untuk syarat beli 1 slice pon boleh.. 

Lama tak cerita pasal Amaani.. Setiap anak tu unik.. Amaani pon unik... dah cerita kot kat entry-entry sebelum nie.. Dulu dia gangster.. sekarang adik dia plak gangster hahah.. Amaani garang.. tapi hati jelly.. selalu kene buli dengan Aleesya.. tak pernah dia balas pon.. kalau mintak tolong, Amaani laju je tolong.. memang orang suruhan lah dia kat umah hahaha.. manja walaupun aku tak manjakan dia.. manja ke penakut? memalam dia mesti nak aku teman dia tido.. bila dah lelap baru aku bangun slow-slow pegi bilik.. sekarang kul 4 pagi camtu dia mesti datang bilik aku.. bawak bantal kecik.. pastu aku bangun pagi tengok macam sardin kitorang semua.. 4 orang satu katil.. 

Senang nak jaga Amaani ni.. jenis tak banyak kerenah.. kecik-kecik dulu Amaani paling banyak lah rintangan nak membesarkan dia.. hahah.. kulit allergy, eczema, suka muntah malam.. alhamdulilah now dah senang dah.. sejak ada Aleesya nampak gak lah Amaani macam jealous.. Aleesya pun suka jealous dengan Amaani.. bila Amaani duduk kat pangku aku je.. Leecha tepekik-pekik siap pukul dia lagi.. So dia lari kat Pak Radie.. pon Leecha menjerit-jerit jugak.. Huahahah sian Amaani tau.. 

Tapi aku beli gak sikit-sikit untuk bagi kat kawan-kawan kat school Amaani.. budak-budak nak happy.. so kita bagi dia happy.. 

Gitu.. creative jugak Kak Pilla kan? muahahahah.. paperbag ni beli kat Mydin je.. Mydin Putrajaya.. sebungkus tu ada 50pcs.. harga tak sampai RM8. 

Pastu suruh Pak Radie buatkan "Happy 4th Birthday Kasih Amaani" selalu bab2 tu aku serah kat Pak Radie je.. aku cuma bagitau aku nak dia tulis apa.. pastu pepandai lah dia nak buat cemana.. 

Pastu begaduh tak tau sapa nak hantar ni semua kat school Amaani.. hahahha.. Pak Radie bingit je kena hangkut semua ni bawak motor.. dia cakap kang cake tu tebalik dia tak jamin.. Eh?? 

Kek ni untuk bawak kat school.. Aku pesan kat Pak Radie, nanti cakap lah dengan cikgu, kalau boleh whatsapp gambar Amaani potong cake ngan kengkawan dia.. 

Holoh holohhhhh anak mama... Amboi baju belang kemain excited dia hahah.. 

Yeayyy aku rasa Amaani happy kot? Eh ke aku yang pepandai cakap dia happy.. Pak Radie pesan kat teacher kot.. nanti goodie bags tu suruh Amaani bagi sorang-sorang kawan dia.. biar dia rasa happy sebab dapat bagi kawan-kawan gift sempena birthday dia ;)

Amaani ni jenis bila kita tanya "Amaani.. best tak kat school tadi potong cake yeh?" nanti nak tak nak dia jawab "Boleh lahhhh".. Hoih.. tumbuk kang.  penat mak kau gigih tau nak bagi ko happy.. bolehlah je??? hahaha pastu dia gelak "Yelah yelah.. best lahhh".. 

Kat rumah pulak, ada kek comel je.. kita nyanyi beramai-ramai.. 


Suka sangattttt!! Eh semua baju pink pulak.. gegirl sangat ni... Bila tengok diorang ni macam ni.. aku rasa esok dah remaja.. sama je besar diorang.. Amboi meriah rumah Kak Pilla raya besok.. 

Amaani masak rendang ayam, Kasih buat lontong, Aleesya buat cake..

Pa, mesti awak suka anak dara kita ramai kan? kan? kan?

"Happy Birthday Amaani, We LOVE U.

Love, 
Filla.

19 comments:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Happy Birthday Amani yang comel..semoga dipanjangkan umur dimurahkan rezeki dan membesar menjadi anak yang baik dan membahagiakan keluarga awak :)

MamaAliya said...

Happy 4th birthday amani.dah besar dah dia.

salwana nordin @ che'wa said...

hb amani!!

4 tahun dah awak ye..tp maintain comelsssss sggtttttt

SueGinola said...

Happy Birthday Amaani!!
Semoga jadi anak yang sihat dan cergas selalu..amin..

linda said...

geram tgk Aleesya..comeyy sgt:)

Sue said...

hepi bday amaani.. comel sangat!

Anonymous said...

Sian korang baju tidur je...klu wan ada sama baju tidur kita..

Unknown said...

happy birthday amani :)

Shiela Rahim said...

mcm nak tambah lgi sorang je kak filla??hehehe
kak elly ada hint dah tu ...haha

Unknown said...

Happy birthday, amaani...Filla - statement kat paragraph yang last tu macam beri hint nak anak bujang pulak laa... wink.. wink! :)

Anonymous said...

Happy Birthday Amaani.semoga dipanjangkan umur and dimurahkan rezeki. :)

Filla said...

thank you semua yang mendoakan baik-baik buat Amaani.. terharu sangat ;)

nak tambah baby boy? hahahah mampu gelak je caner tu? hehe..

Chekgu Azrine said...

Happy birthday amani..

Eray Majid said...

happy birthday amaani. blogwalking dengan anak-anak, sekali dia kata ish comellah budak nie

http://welovesusuibu.blogspot.com/2014/06/isteri-dingin-seks-7-cara-seks-kembali.html

Anonymous said...

hepy bezday amani...moga menjd anak yg menyenangkan parents dunia akhirat n diberkati kehidupan mu syg...aminnn...p/s : k.pillaaaaaa....kita sebelah k.pilaa kat trafik light td...tp k.pilaa tak tgok kita...nk hon k.pila takot plak tgok muka garang k.pilaa...tarak senyum meh...hehehe..btw cantik u in purple arinie...

amani's fan said...

happy birthday girl!

mummy_icha said...

Happy birthday Amaani comel :-) semoga sihat selalu, besar jd anak yang solehah & bijak macam mama & papa dia...

Bagus juga idea pakai paperbeg ni. At least kurgkan pencemaran dgn plastic bag. Tapi jenuh jugak nak cari kat area umah nih ;)

Anonymous said...

Pilla, bagi alamat aku nak curik senduk umah ko. Org tua ckp nak anak lain gender kena curik senduk umah org. Aku ade 3 anak laki skrg. Apapun smua tu rezeki Allah nak bg kan. Aku redha jugak mengenangkan askar wataniah aku lagi power dr ko. Risau nak menambah umat. Hahahah

Anonymous said...

happy belated birthday amaani..moga sehat selalu n berjaya dlm hidup.jadi anak yg solehah n taat pd mama papa ye...saya ni silent reader je tp terpanggil nk komen sbb terkejut birthday sama ngan saya..susah nak jumpa org sy kenal birthday sama saya ni tapi saya dah 26 tahun.hehehe