Wednesday, June 04, 2014

THE HAVEN LAKESIDE RESIDENCES

Hai.. punyalah lama aku peram entry percutian ke Tambun ni.. Semalam ada mood resize gambar.. ko pempaham je lah sifat pemalas ahkak ko ni dah makin kronik ni hahhaha.. banyak lagi kot entry lain nak menyusul ntah bila free nak buat..

Trip ni agak tak plan sangat sebenarnya.. tapi saja nak ajak The Kasihs berjalan.. Being me aku suka short vacay yang dekat dan tak memenatkan badan nak jalan jauh-jauh sangat setakat 2 malam je.. so mari ke Ipoh.. dekat sangat dah tu.. Plak tu aku tengok Ceera gi Tambun macam best jeee... so aku contact dia tanya mana dia stay sebab aku tak kuasa nak cari hotel.. aku tengok tempat dia stay macam best je.. so ok on.

Kitorang gerak hari Jumaat pagi.. Wan ngan Atok pagi lagi dah sampai rumah aku.. Abang aku tak dapat follow sebab ada hal.. so mari lenjan kereta dia.. hihi... aku bawak anak buah aku Azhar sekali.. sorang lagi Syasya tak dapat ikut sebab ada exam and wedding.. 

Kita breakfast dulu kat Ad-Dhuha.. restoran favourite aku.. Kalau lama tak pergi rasa dia melambai-lambai je.. 

Wan and Atok.. comel sangat nie.. 

with Kasih Aleesya sesama posing senget ;)

Dari mula jalan sampai lah ke destinasi, Leecha tido lena.. naik cramp kaki aku memangku budak ni.. 

Eh sekejap je dah nak sampai.. 

Jalan masuk ke hotel.. 

Aku stay kat The Haven Lakeside Residences.. Actually tempat ni banyak unit untuk dijual.. tapi ada jugak unit untuk disewa.. kira macam hotel apartment.. Aku booked kat Booking.com kalau tak silap.. boleh pilih 3 rooms atau 2 rooms.. So aku amik 2 rooms apartment. Nah tengok sini The Haven Likeside Residences untuk book.. atau korang boleh gak usha Agoda.. compare lah mana murah ;)

Lobby dia biasa je.. tak delah cun sangat.. Staff friendly boleh tahan ;)

Kitorang sampai awal dan boleh check-in awal sebab ada unit yang available.

room pertama.  ada tv gak.. 

bathroom untuk room ni..



ni room 2.. 


dan yang ini hall.. kitorang alihkan meja tengah tu pastu bentang toto.. bergelimpangan diorang tido hahaha.. Wan, Acih and Ani tido luar ni.. Atok and Azhar tido kat room 2.

Kelas kau kitchen dia.. aku suka hahaha.. ada island plak tu.. tapi kerusi tu ada dua je. patut ada 4 lagi bagus.. fridge kemain gedabak lagi.. Oh kalau nak masak pun boleh.. tapi korang bawak flat pan lah ye.. 

comfortable sangat..semua aircond termasuk hall.. 

Berjalan ngan Wan ni lah yang best hehehe.. Wan dah tanya nak bawak bekal apa.. nak suruh Wan masak apa.. Nasi Lemak! sambal udang.. sambal kering ikan bilis tempe, ayam berlada, ayam rempah.. telur dadar pon special gemok padat tu.. 

Ini je kitorang makan sampai ke malam.. hahah tak keluar langsung ok malam.. semua mata kuyu.. 

dah makan diorang dah tak sabar nak terjun.. Yelah jom lah jom... korang hitam pon ada aku kisah?

Suka tengok tone colour dia kan.. Ada 3 block semua sekali.. 

Start dari hujung kanan sana ada jogging track.. pusing satu kawasan nie.. yang bumbung merah-merah tu cafe untuk breakfast.. 

Kasih dah jadi superman dah.. 2nd day aku pun terjun gak situ.. tapi tersekat-sekat ko dah kenapaaaaaa? gemok sangat ke apa nie.. benci tau.. diorang semua gelak-gelakkan aku.. pastu tak puas hati aku naik balik aku buat macam gaya kasih tu.. fuyo lajuuuuu!!!! hahaha

tonggang tebalik budak-budak ni.. time ni takde orang pun.. 



pemandangan cantik sebab dikelilingi bukit-bukit menghijau gituh.

Kasih Aleesya keriangan hehe

Leecha ready nak terjun ke apa ni

Aleesya menyusu tetiba terus pengsan.. hehehe


nasib Pak Radie jenis melayan.. memang kalau gi memana yang kena terjun dalam swimming pool semua mengharapkan dia.. aku memang tak lah.. malas nak mandi.. hehehehe.. 1st day ni aku duduk tepi je.. 

Ni esoknya kot? hahaha.. hantam jelah gambar campur aduk..

Mak Datin. muahahaha.. 

Kitorang duduk tepi bersembang je.. sib baik tak panas sangat ;)

Best bawak Azhar nie... boleh harap dan pandai layan budak-budak nie.. hehehe.. 

Ni lawak.. last sekali aku yang tolak Azhar.. padan muka!! hehehe

katak terbang

Ju On melekap kat cermin.. eii macam seram gambar nie.. 

Amaani sampai merah mata.. aku tengok dia macam tak sihat je.. tapi dia ni ko tau lah.. mana nak mengalah.. dah naik.. rehat jap.. dia terjun balik.. 

Ni pemandangan dari balcony.. 

So itu jelah part 1 yang mampu aku buat.. tunggulah part lain k.. 

Bye.


Love, 
Filla.

3 comments:

Chekgu Azrine said...

Bestnya!!

A.I said...

cantiknya tempat ni....

Unknown said...

very nicw