Wednesday, June 11, 2014

MIMPI POCONG.

Nak cerita kejap.. Hehehe.. kejap pon boleh ;)

Cuti sekolah ni Kasih takde.. Hari tu first week cuti sekolah tu Kasih ngan Amaani dah pos balik umah Nenek Ani Shah Alam.. Ni last week of school holiday Kasih ada kat Enstek pulak.. tapi Amaani tak ikut.. 

So malam-malam Amaani akan tidur dulu kat bilik kitorang.. pastu aku angkat pindah bilik dia.. Kesian jugak sebab dia sorang je situ.. Kasih kan takde.. tapi nak buat camna? aku kan ibu berhati kental.. mana boleh kesian-kesian.. biar dia belajar independent sikit.. nak manja-manja aku plak tido jatuh katil.. sampai 4 orang satu katil mana nak muat?

Gambar selingan kejap ;)

Tapi masa aku tengah siap nak gi kerja pagi tadi tetiba dia bukak pintu bilik.. Datang kat aku sambil nangis.. 

Mama: Amaani kenapa ni nangis?
Amaani: Mama Amaani mimpi *tersedu-sedu*
Mama: Amaani mimpi apa?
Amaani: Amaani mimpi kat rumah Nenek..
Mama: Dah tu napa nangis?
Amaani: Ada pocong.. Ada 5 (siap kira ada 5)
Mama: La ye ke? Cemana? Cuba cerita kat mama
Amaani: Pocong tu ada 5.. Pastu mata dia ada calit warna merah.. Amaani takutttt..
Mama: Amaani tido wash kaki tak?
Amaani: Tak
Mama: Sebab tu kena tido basuh kaki, baca Al-Fatihah sebelum tido..

Eiii takut...

Alahai kesian pulak budak kecik nie.. Ni dah 2 kali kot dia mimpi hantu.. pastu terus dia turun bawah duduk melekat ngan bibik sambil lambai aku gi kerja.. hehehe.. 

Banyak sangat berangan budak ni.. tu yang termimpi-mimpi.. 

Korang ada anak tak yang jenis mimpi-mimpi hantu ni? cemana nak buat?


Love, 
Filla.

1 comment:

Anonymous said...

mungkin tak amani masih takut hantu di lost world sampai terbawak bawak ke tidur. semangat dia hilang kot. bagi dia minum air yasin n basuh muka seblom tidur. sian dia.