Wednesday, February 19, 2014

MASAK APA TUUUU?

Ada satu hari tu aku ternampak pedal jual kat Jusco.. korang panggil Pedal ke Mempedal? Teringat zaman aku study dulu.. duduk kat Mahligai Seksyen 9 tu.. masa tu students.. so hidup agak susah.. hahah.. tak de lah susah.. tapi biasalah boros ke lain.. so kalau sesekali kitorang plan nak masak.. bekira kemain nak beli bahan mentah.. nak amik ayam mahal.. so mari kita amik pedal.. hahah gila sampai ke tahap tu susahnya.. lepas perot kenyang.. baru amik calculator.. kira total perbelanjaan nak sediakan makanan tu.. lepas tu bahagi 8 orang.. kahkah.. ramai tu.. itu pon nak kedek.. seyes tak leh blah.

Bila dah kira.. omg jimat gila doh.. sorang RM2.48 sen sahaja.. dan jangan tak caya... ada je budak rumah aku memang bayar genap... 8 sen ok. hahahah.. tabik spring aku.

Aku tak delah gila sangat makan bahagian dalaman ni.. tapi kalau pedal aku ok lah lagi.. Pak Radie yang super cerewet tu pon ok kalau pedal.. tapi dia dah pesan.. goreng garing-garing.. baik boss. pastu dia pesan kerat bagi kecik-kecik baru goreng.. baik boss.. 

Pastu masa hidang.. dia tanya.. napa tak potong kecik-kecik? Ya Allah lupaa... pastu dia tanya lagi.. napa tak garing sangat? Hoih... banyak plak soalan.. pegi buat sendiri plis.

Lately aku selalu masak asam pedas.. korang kena paham.. Anak-anak makin membesar.. diorang ni demanding boleh tahan.. Acih sekarang fav dia ialah asam pedas mama.. amboi kembang mama kejap.. hahaha.. pastu hari-hari dia suruh masak asam pedas.. adoilah anak.. ni pon aku selang-selangkan jugak bagi dia lupa sikit.. dulu fav dia masak lemak cili padi.. asyik ituuu je lah aku masak.. hahaha.. yang atas tu terung telunjuk.. makcik cleaner jual.. sedap aku suka.. sebab rasa dia lemak-lemak pahit gitu.. nyamss.. 

Sambal tumis udang pon fav Acih jugak sekarang ni.. tapi bila aku campur petai muka dia dah masam dah.. sayang ok.. ada balance petai tu.. now petai mahal nak mam.. 2 tangkai dah RM5.. jangan membazir.. Amaani jenis suka mencuba.. dia nak rasa petai.. so aku letak kat sudu skali ngan nasi.. ok je dia kunyah.. bila aku nak letak lagi dia cakap "tak pe lah mama, Amaani dah kenyang".. dia kan ego... heheheh.. dia takkan cakap lah dia tak reti.. dia akan pusing punya ayat dia dah kenyang lah apa lahh.. 

Nasi Lemak pon Acih request.. kadang aku malas nak layan.. tapi kadang macam kesian pulak.. aku malas nak layan permintaan nak macam-macam ni bukan apa.. kang aku terjebakkkkk!! gambar kat atas ni aku punya.. licin.. pastu amaani punya tak habis pon aku habiskan.. acaner?



Love, 
Filla.

4 comments:

Amanda Suria said...

sedapnyaaaaaa..........

adarnadzmie said...

salam kenal...

daging masak gitu feveret akak sekeluarga tau...sedap mkn ngan nasi panas....nyumm :)

salwana nordin @ che'wa said...

SEMUA PUN SEDAP..TEKAK SAMA MCM AKU :)

Anonymous said...

thumbs up...smua sedap2....tak bleh blah amani nyer statement...hahahaha..
"Good Girl..pandai jaga hati mama..."