Tuesday, February 04, 2014

BBQ

Assalamualaikum,

Ni last week punya aktiviti kot.. lupa dahhhh... Kalau nak cerita bab kawan-kawan ni.. ada macam-macam kategori.. aku ada kawan office (group lain).. ada kawan masa kat UiTM lain.. kawan zaman sekolah... kawan blogger... kawan zaman Fotopages... kira lain-lain kategori.. Kalau ada yang terdetik kata Kak Filla tu sombong... dulu tak sombong, sekarang dah sombong, malas haku nak layan.. ape ke hal aku nak sombong plak kan.. banyak commitment membuatkan aku kurang ada masa nak melayan mungkin yes.. dan aku memang jenis kurang alert sikit menjaga hati perasaan orang lain.. itu aku admit dan susah sangat aku nak ubah.. sebab aku bukan jenis concern kat orang all the time, dan aku pon tak pernah nak sentap if orang tak concern pasal aku.. sorry terluah plak ;)

Ok ini gang baek punya.. ni gang lama... most of them kengkawan sekolah Pak Radie.. diorang memang bertahan lama berkawan.. aku dah kaji kenapa diorang boleh bertahan.. siap kaji, tak leh blah. hehe.. diorang sekolah kat Shah Alam, Seksyen 2.  Pastu budak-budak sekolah situ, kebanyakannya rumah pon takde jauh mana.. semua duduk sekitar situ.. tak sek.2, sek,9, sek.11, sek10.. so walaupun dah kahwin.. tetap balik rumah mak apak kat Shah Alam.. hahah.. macam Kak Nana tu.. rumah parents dia belakang rumah parents Pak Radie je.. hahah.. diorang ni sekolah campur.. lelaki perempuan.. Pak Radie pulak lepas sekolah memang aktif outdoor activities masuk camping, panjat gunung bagai.. tapi dia jadi ala-ala Fasi tak bertauliah lah gitu.. selalu bawak budak sekolah (adik2 junior) dia time tu... tu yang dia close dari sekolah dengan Cikgu Nazri.. Cikgu ni memang active camping2, buat teambuilding semua tu.. few dah tau kot kat FB aku cerita pasal sahabat kitorang yang baru je meninggal dunia.. arwah ialah wife kepada Cikgu Nazri.. 

So begitulah cerita dia.. Sebenarnya aku respect lah relationships diorang nie semua.. sebab aku dulu sekolah perempuan kot.. so habis sekolah bye bye.. cemana aku boleh close ngan member-member Pak Radie? aku rasa sebab aku pon dulu (sampai sekarang kot) tak berapa nak pompuan2 sangat.. so aku comfortable je dgn gang2 dia yang lelaki.. yang perempuan pon ok sebab diorang pon bukan pompuan2 sangat.. muhahahahhaha... 

So malam tu buat BBQ kat rumah Kak Nana.. biasalah askar dah ramai.. semua dah beranak pinak.. so budak2 korang pegi main dalam rumah.. mak bapak duduk belakang rumah melepak sambil makan ;)

Sebelum pegi.. Amboi Acih muslimah sangat.. habis tudung aku semua dia belit.. 


gang bergaduh

rumah aku ngan kak nana dekat gila.. hahahah... 5-10 minit je kalau tak jam.. 

Kitorang kalau buat makan-makan... semua kena join group chat.. so kene list down siapa nak bawak apa... so bila dah dikumpul2 banyak laaa food.. 

Puding Kak Alia

Nasi Goreng, Tuan rumah.. (beli ye beliiiiiiiii) hahah

Jajan Kak Tini


Grapes Barai and wife.

Ayam, Kambiang and Sausage dimarinate oleh pelakon popular Fadil.. sauce by Nana wife Fadil.

Meletops.. ada yang tanya resepi.. hahahha.. fyi, sauce ni Nana (wife kepada pelakon popular Fadil) kata, beli je yang instant.. hahaha.. bancuh ngan air panas? ke masak balik letak air je.. sedap ok.. tak yah lah nak susah-susah masak.. gang femalas macam ai memang seronok bila dapat info nie.. kat pasaraya banyak jual.. jenama apa aku lupa? knor ke?? ntah, gi carik sendiri.. 

ai sponsor coleslaw and egg sandwich..  

siap ice cream yooo.

12.00 midnight tu Wedding Anniversary tuan rumah... so the wifey buat surprise to the hubby.. BR ice cream cake.. arghhhh cair dimulut... 

Ni lah kawan Pak Radie (now kawan aku) yang sangat close la ngan aku gak.. takde feeling2 sentap ke apa.. gurau kasar ganas boleh tahan.. bab mengenakan aku memang no.1.. dia pompuan, tapi rawk kapak boleh tahan.. siapa baru kenal, kena sound tepek ngan dia, harap bertabahlah.. hahah teringat first time kenal.. pastu ntah apa dia sound aku.. pasal plastik ke apa tah.. dia boleh sound "Ek elehhhhh".. hah gitu.. rawk2 kapak aku ni.. terus sentap dalam hati... bila dah kenal lama.. rasa nak "Ek elehhhhhh" kan balik dia nie.. hahahah.. memang siapa sentap, memang buang karen. 

Semoga berkekalan hingga ke syurga... 

ni Kak Tini and Kak Alia.. kawan sekolah Pak Radie jugak.. pon aku kenal dah lama gila jugak.. pon boleh masuk kepala otak jugak..



kiri tu husband Kak Tini.. pon gila jugak.. muahahhaha.. 

yang cap merah belakang tu ingat lagi tak? hahaha.. last kitorang buat BBQ masa nak celebrate dia nak kawin lagi 4 hari kot? now dah ada anak sorang u olls.. dan now wife tengah pregnant 2nd baby..alhamdulilah ;)

Ni lah anak Barai.. omey omey omey.. 

Ni aku tak paham, diorang berjanji ke apa.. baju biru tulisan kuning? janji lettew... poy.

Eh Kak Pilla over sangat tu.. 


Kenal???? ni la pelakon popular suatu masa dulu.. hensem oiiii dulu masa slim.. sekarang pon hensem.. tough sasa gitu.. kalau korang perasan, dia belakon gak sikit-sikit.. tapi dia lebih kepada krew2 gitu kot? ntah kang aku salah cakap pulak.. tapi biasanya kalau tak cukup pelakon, diorang tarik dia suruh belakon.. ko shoot orang ko belakon sekali.. hahahaha... ingat lagi dulu... dah lama dah.. dia call aku.. "Filla boleh belakon tak? sikit je.. scene pendek je..".. terus nak pecah jantung aku... "Hah? kena jadi apa? kena cakap apa?" "Buat-buat bukak pintu, ada orang tanya tuan rumah ni mana.. then cakap je, ntah tak tau.. dia dah pindah, dah tak duduk sini lagi".. OMG. aku cakap aku try.. gila kauuu.. berejam aku dup dap buat-buat belakon.. padahal dah cakap kat Fadil.. "tak leh lah Dil.. tak retiii".. dah cakap tak nak.. tapi try gak berlakon sorang-sorang.. kahkahkah.. memang hampeh gila.. aku bayangkan cameraman, director semua keliling aku... gila??? nak cakap apa??? ada yang gugup terus.. hahahaha... 

Laki aku mengandung.. perot je boroi... Eh, tapi watak paling aku suka Fadil belakon, masa dia jadi pelakon tambahan cerita Tentang Dhya (Nora Danish) belakon tu.. dia jadi orang kampung.. bergossip kat kedai kopi.. hahahha... tu lawak.

gang kaki silang. 

Dulu ktorang selalu buat game.. tapi bila dah tua, macam boring pulak main game.. so lepak borak je sampai pukul 5 pagi.. Next year buat lagi.. PORT YANG SAMA... (takut dorang target umah aku) hahahah.. 

Chio.

___________________________________________________

Dulu aku pon student UiTM Shah Alam jugak.. so bila ada reader dari Fakulti Filem, Teater dan Animasi minta aku war-warkan aktiviti (pementasan teater) aku macam terharu.. teringat zaman belajar ;)

Fakulti Filem, Teater dan Animasi, Uitm akan menganjurkan Diploma Art Showcase pada 6, 7 & 8 mac 2014. Maklumat adalah seperti yang  tertera dibawah:


tarikh pementasan  : 6, 7, 8 mac 2014

masa : 11.00am - 6.00pm ( Flea market, Open mic, open casting, haunted house,dan                     lain - lain persembahan serta aktivi yang menarik) - masuk adalah percuma
       : 8.00pm - 10.00pm (pementasan teater Neo peran, Hikayat Putera Inderapura, Semarah Padi) - tiket RM15

tempat : Dewan Seri Budiman dan Dewan Anjung Budiman, UiTM, Shah Alam.

 So kepada students UiTM yang memang ada dekat area sana, sila pergi tengok teater ok? 


Love, 
Filla.

3 comments:

IdaShazana said...

tau rumah parents nana kat mana. oooo.. dekat rumah parents pak radie rupanya

Ain said...

askm kak...nak tnya..nana yang kawen ngn retis tuh...bdk batu pahat ekk...ex TIGS?

Herbalife Coach Fatin Syahirah said...

kak filla, sabtu ritu jumpe wan kt surau kl sentral. xtgur plak sbb memule jumpe tu blur, 'eh mcm knal makcik ni tp sape eh?' dah solat sgala baru prasan tu wan. tp wan dah balik kot time tu. hihi