Friday, August 23, 2013

TIPS KECANTIKAN DENGAN PRODUK HANSAEGEE

[scroll down for new entry]

Ehem Ehem.. Lama sangat dah tak cerita tentang tips kecantikan... Cantik ke nak share tips? hahahah.. tu yang tak berapa sanggup nak share tu.. Atas permintaan ramai.. amboi ramai ke? hahaha.. Yelah.. ramai yang request nak belajar pakai eyeliner.. nak belajar makeup mata.. majoriti pasal mata.. aku tak delah pandai sangat.. tapi eyeliner adalah sangat penting bagi aku yang bermata sepet ni ;) kalau tak pakai memang hazab sangat rupa tu.. muahhahahah..

Tapi sebelum aku share pasal eyeliner.. Bagi laluan sikit.. aku nak share pasal N.M.F Aquaring Eyefill Patch.. Produk ni memang best! kenapa aku cakap best? sebab aku dah cuba hihihi... patch ni kita just letak bawah mata je.. tak melekit-lekit satu muka.. so aku suka ;)

Hansaegee ni adalah produk dari Korea.. No wonder perempuan korea nampak muda dan jambu.. aku pernah tengok cerita korea pasal perempuan-perempuan korea ni lebih mengutamakan kecantikan kulit berbanding nak makeup berbakul-bakul.. sampai nak ketawa pon diorang ni risau takut nanti berkedut kat mata.. kat tepi bibir.. hahahah.. over sangat nie... 

Dalam sekotak tu ada 5 paket N.M.F Aquaring Eyefill Patch.. bermaksud boleh guna 5 kali ye.. satu paket ada sepasang patch :)

Sila baca ye.. kita semua tau kan.. bahagian paling sensitif ialah kulit wajah.. especially kulit di bahagian bawah mata dan tepi mata.. cepat sangat nak berkedut.. 

Ni lah dia bendanya..

keluarkan je.. dan tepek di bahagian bawah mata.. dia macam sticker.. pastu bukak je sticker warna putih tu.. 

Aku tengah pakai ok.. clear kan? kalau ko pakai kat office pon orang tak perasan ada benda bertepek kat bawah mata.. Rasa dia sejuk!! korang kan tau mata kanan aku (yang tertutup dengan phone) ada ketumbit.. hahaha sebab tu saja tutup ngan phone.. so bahagian bawah mata tu macam bengkak dan sakit sikit.. lepas aku tampal ni.. aku baring.. rasa sejuk dan selesa.. nak tau apa jadi??? kat bahagian yang bengkak tu, patch dia kering cepat berbanding yang tak bengkak tu.. Aku tanya Pak Radie "Pa, tengok ni.. yang bawah mata yang bengkak tadi, dah kering dah eye patch ni".. so aku rasa dia kering cepat sebab kawasan tu 'panas' sikit sebab bengkak kan? jadi bila pakai eyepatch ni dia absorb ketidakselesaan dan suhu yang agak panas kat bawah mata tu.. sama lah konsep macam kalau anak demam kita letak coolfever kat dahi.. kalau panas kan benda tu cepat kering? hahhaha pepandai aku buat conclusion sendiri.. tapi lepas aku bukak eye patch tu.. rasa lembap dan tegang je bawah mata... terus tido lena ZzzzzZZZZZzzzzzzz.. hahaha.. 

Harga sekotak ialah RM45.00 sahaja.. boleh guna 5 kali.. Sila pakai di waktu malam sebelum tidur.. 

Baiklah tibalah masa yang ditunggu-tunggu... Jom belajar pakai eye liner and mascara... Ada ke yang tak tau? aku percaya ramai yang tak tau.. Kenapa kena pakai eye liner kak filla? jawapannya ialah, eye liner mampu menjadikan mata yang tak bermaya kelihatan berseri-seri.. amboi over.. aku dah biasa pakai eye liner dari dulu-dulu lagi.. so bila tak pakai rasa macam muka baru bangun tido, terus keluar berjalan hahaha.. tak senonoh sangat.. paling malas pon, aku mesti apply eye liner ngan lipstick.. 


pic googled.  gambar kat atas ni salah satu teknik pakai eye liner.. tapi aku tak buat mcm tu sebab macam susah hahahha.. dah bertahun apply.. so tak kuasa nak guna cara susah.. Jom tengok cara aku makeup mata guna eye liner dan mascara ;)

pastikan muka dah siap pakai moisturiser, foundation dan compact powder.. kalau tak nak guna semua tu pon tak pa.. tapi sapu lah bedak sikit bagi flawless sikit hehehe.. 

aku suka sapu eye shadow base dulu.. so bila kita apply eyeshadow, warna tu akan lasting.. 

lepas tu dah boleh apply eye shadow kegemaran korang ye.. aku suka guna brush.. kalau nak guna jari pon boleh jugak.. aku guna warna brown.. 

Pastu guna brush yang kecil dan agak sharp sikit.. ada potongan serong sikit.. ini kita guna untuk apply eyeshadow yang lebih gelap di bahagian hujung mata (soket mata)

nampak?? kenapa apply warna lebih gelap kat situ? bagi aku kalau letak warna gelap sikit kat hujung mata tu.. kira macam finishing lah.. untuk orang yang bermata sepet memang sesuai lah.. baru lah nampak mata besar sikit ;)

Meh aku perkenalkan VACCI Liquid Eye Liner dan VACCI Mascara dari Hansaegee.. dua-dua ni BLACK ok.... 

tekstur eye liner ni sangat halus dan tak berketul... eye liner brush ni pon halus dan senang di bentuk.. sangat sesuai untuk orang yang baru nak belajar guna eye liner.. sebab bila kita apply memula tu nipis tak pe.. nanti kita boleh sesuaikan nak tebal, kita apply 'lebar' sikit.. paham? 

Macam aku.. aku akan apply dari depan tarik hingga ke hujung mata (ekor mata).. ada orang suka guna jari pastu tarik hujung mata (bagi mata tu straight sepet) dan apply.. aku tak suka macam tu.. aku suka apply dalam keadaan mata normal.. so kita boleh nampak kalau tertebal or ternipis.. kengkadang aku apply sampai setengah.. pastu aku start dari ekor mata apply sampai ke tengah... faham? belah ekor mata tu tajamkan sikit dan tebalkan sikit.. 

Liquid eyeliner is my fav.. aku tak pandai sangat guna eye pencil sebab tak sharp.. Hansaegee Liquid Eyeliner ni mengandungi natural mineral oil and vitamin inductor.. memang sesuai untuk melindungi kulit yang sensitif di bahagian mata.. ia kering dengan super pantas.. ia juga waterproof dan tak smudge atau comot.. yang best ialah kita boleh remove hanya dengan munggunakan air.. hehehe.. tu aku suka....

Nampak tak mata ai dah 'besar' sikit hahahahha.. Ok now sediakan eye curler.. ketip bulu mata bagi curl sikit.. yelah bulu mata akak ni tak lebat.. so hanya mascara je lah yang mampu membantu hikhikhikkk.. 

Kalau bulu mata dah curl.. lebih mudah nak apply mascara.. sama macam VACCI liquid eye liner tadi.. VACCI mascara ni pon texturenya sangat halus dan mudah di apply.. kandungan pon sama.. ada Vitamin inductor dan mineral oil.. so ia bagus dan baik untuk menjaga kesihatan mata.. Lepas pakai mascara ni, terus rasa bulu mata tu curl dan ada volume.. haha.. tak perlu bulu mata pelesu ;) Lagi satu yang specialnya, mascara pon senang nak remove.. sama macam eye liner tadi.. bila senang remove, tak delah kita nak tenyeh/ rub mata lebih-lebih (macam aku selalu buat) heheh.. kan dah boleh kurangkan wrinkles?? 

Ok siap.. make up aku tak heavy pon.. sesuai lah takat-takat nak gi kerja or jalan-jalan gi shopping.. make up nak gi dinner or majlis gempak-gempak jangan rujuk kat sini.. hehehehehe... 

Korea tak buat gaya gini? Muahahahhahaha... 

Harap tips make-up guna eye liner dan mascara ni dapat membantu korang semua.. 

Kalau nak N.M.F Aquaring Gel Eye Fill Patch, VACCI Liquid Eye Liner dan VACCI Mascara ni.. boleh lah layari www.hansaegee.com  Ada macam-macam produk lagi yang best-best.. Produk Korea.. takkan la tak best.. mestilah best :) 

Selamat Mencantikkan Diri

10 comments:

Puan Ida said...

salam,
ai saya ida
newbies blogger
baru follow blog ni
jemput ye follow blog saya
umielman.blogspot.com

nanizamros said...

salam kenal, selamat hari raya selalu nampak awak time amik anak kat sekolah ptg2... cun la make-up tu...;-)

MamaAliya said...

simple dah mudah.thanx for sharing kak.ni permintaan khas. nanti kak fila share pulak camane cara akak belit tudung biru tu pulak.boleh? kemas je tengok akak pakai..hehe

Unknown said...

Filla,
Dengan rendah diri nyer aku nak tanya.. dkt mana nak beli menda alah yg letak dkt bwh mata tu..hahaha giller ah.. nampak sgt tak pernah amik tau kan.. aku nak try ah babe.. mata aku ni kering..
tqvm
@WatieShaharin

salwana nordin @ che'wa said...

gigih kau kongsi tips hhhheeeeee

btw nice make up!

Filla said...

watie: beli kat www.hansaegee.com (online only)

eda said...

dh mcm irma hasmie dh kak filla ... huhuhu

kelipkelipchumel said...

slamat hari raya sis.. :)
kulit muka kamu sangat cantekkkk...

baizura said...

Salam kak filla jelita laa simple ajee makup camtu... wat tutorial kat opiss yeaaa...bos g meeting yeaa.... kikikiki

anys nadhilah said...

lawaaaa. nice curve :D