Thursday, August 08, 2013

MARIGOLD PEEL FRESH pilihanku dan Lisa Surihani :)

[sponsored post]

 Salam Ramadhan ;)

So dah berapa hari kita semua berpuasa? Cepat sangat masa berlalu.. pejam celik, eh eh dah nak raya dah? Alhamdulilah... dipermudahkan puasa kita semua kan.. Bercerita pasal hidangan berbuka puasa.. Macamana semua? Masih bertahan masak sendiri kat rumah? or dah tutup dapur?? Aku kalau weekdays akan cuba jugaklah sempatkan diri balik kerja terus sinsing lengan baju tung tang tung tang kat dapur.. bukan apa, kadang tu letih nak buka kat luar.. kat rumah lebih selesa kan? Berbuka kat luar nak kene makeup lagi.. kalau tak make up muka dah serupa hantu.. kang dah makeup nak maghrib lagi.. oih leceh.. kat rumah lagi senang ok.. 

Kalau hidangan berbuka aku lebih prefer makan nasi dengan lauk.. ada 2 lauk pon dah cukup.. minuman pulak aku lebih suka fruit juice drink yang sejuk.. atau air kosong je.. Minuman manis-manis ni aku dah mula kurangkan untuk dihidangkan kepada family.. Saja tak nak ajar diorang makan nasi bersulamkan air manis.. Nak buat fruit juice sendiri nak blend bagai.. sorry takde masa ;) hahahah... So baru ni aku search kat Facebook.. Nampak Lisa Surihani now dah jadi duta Marigold Peel Fresh.. Korang dah tengok??

To be frank, aku memang mesti ada stok Peel Fresh kat dalam fridge.. sebab aku suka Orange Juice.. dalam banyak-banyak perisa, aku prefer Orange.. kalau stok dah habis.. aku mesti call Pak Radie suruh beli at least sekotak pon jadilah, janji stock ada.. Aku nak educate seisi rumah untuk makan dan minum secara sihat.. Now Peel Fresh pon dah ada No Added Sugar.. Kalau tak suka orange.. korang boleh pilih perisa yang lain..  Hari tu aku pesan kat Pak Radie, kalau pi kedai belikan aku Marigold Peel Fresh Orange yang No Sugar Added tu.. tapi dia kata takde stok.. so dia belikan yang Orange biasa... pon ok lah.. janji perisa orange.. 

See??? Seriously aku tak perasan dah banyak perisa sekarang nie..Sebab bila shopping groceries Pak Radie yang tolong amik letak dalam troli.. dia dah tau aku punya perisa Oren..Pak Radie pulak selalu beli Jambu Batu Merah Muda tu.. tak kisahlah, janji aku punya Orange.. 

Macam biasa, aku nak share sesuatu yang aku rasa korang tak alert.. sebenarnya aku pon tak alert :( .. ni aku ada terbaca satu sumber yang mengatakan Fruit Juice Drink dan Fruit Drink adalah berbeza!!!! Seriously aku tak tau.. aku ni jenis malas nak fikir.. Janji aku tau minuman tu dari buah-buahan so mestilah kaya dengan Vitamin dan bagus untuk kesihatan.. Especially untuk orang yang macam aku ni jarang sangat makan buah!!! So aku harap dengan minum juice buah dah consider bagus dah.. SALAH!!!! Aku percaya segelintir dari korang pon macam aku.. main hentam je.. huhu..

FRUIT JUICE DRINK mengandungi sekurang-kurangnya 35% atau lebih jus buah-buahan.. FRUIT DRINK pula patut mengandungi tidak kurang daripada 5% jus buah-buahan walaupon ditambah sari.. OMG!! dulu mati-mati aku ingat.. kalau ada sari tu memang confirm lebih tinggi kandungan juice dia.. erghhh... and korang tau tak, menurut Akta Makanan 1983 (Akta 281) Minuman Buah atau Fruit Drink Drink tidak boleh claim yang ianya fruit juice drink sekiranya ia tidak mengandungi 35% atau lebih fruit juice..

Untuk memahami dengan lebih apa perbezaan FRUIT JUICE DRINK dan FRUIT DRINK.. boleh check kat http://unspokentruth.com.my/.

Tahukah anda Marigold Peel Fresh adalah minuman jus buah-buahan dan ia mengandungi 35% atau lebih jus buah? Marigold Peel Fresh is fresh dan sebab itulah ianya perlu sentiasa diletakkan di tempat sejuk (peti sejuk) untuk mengelakkan kerosakan kepada jus tersebut.. dan sebab itu jugak setiap kotak Marigold Peel Fresh dipasteurkan untuk mengekalkan kesegeran semulajadinya.. dan kerana itu tarikh luputnya juga agak pendek..So apa yang aku nak korang buat lepas nie.. pastikan teliti label minuman dan pastikan ia MINUMAN JUS BUAH seperti Marigold Peel Fresh atau dalam English kita sebut FRUIT JUICE DRINK.. ini supaya kita mendapat at least 35% jus buah berbanding hanya 5% jus buah.. paham??? 

Aku dah cakap kat Pak Radie.. Raya kali ni kita kena hidangkan tetamu dan keluarga dengan minuman Marigold Peel Fresh yang No Added Sugar.. Salah satu sebab penting ialah supaya kita semua tak mengambil gula berlebihan.. Ini salah satu option untuk memastikan tubuh badan kita sihat sepanjang perayaan nanti.. Tak nak ada ahli keluarga yang terlebih gula dalam badan.. nanti buruk padahnya :(

Nah.. banyak pilihan untuk dipilih.. Siap ada Lisa Surihani lagi.. hehehe.. pilihlah perisa apa yang disukai ahli keluarga anda ye.. Aku nak try Apple pulak sebab Acih suka Apple.. Mangga pon rakyat jelata kat rumah ni suka jugak.. 

Aku siap snapkan untuk nak tunjuk betapa banyak sari buah oren yang terkandung dalam setiap kotak Marigold Peel Fresh.. ini yang biasa ok? kalau nak kurang gula.. korang boleh beli yang No Sugar Added.. Raya nanti aku akan pastikan aku pon beli yang itu jugak :)

Bulan puasa pon aku dan family selalu minum untuk berbuka. Apa kata kita sama-sama menjaga kesihatan menjelang Hari Raya? Gantikan minuman bergas dan yang tinggi kandungan gula dengan Marigold Peel Fresh No Sugar Added supaya Raya kita lebih bermakna... 

Jom tengok video Lisa Surihani sebagai Duta Marigold Peel Fresh nak?


Comel kan Lisa Surihani nie?

Jom ceriakan Aidilfitri kita dengan lagu dari Marigold Peel Fresh dan Lisa ajak kita hantar E-Kad Raya.. yang ni eksklusif bersama Lisa Surihani dan MARIGOLD PEEL FRESH tau.. aku dah hantar.. seriously comel gila.. siap sengih-sengih aku send e-kad tu kat 5 orang dari FB list.. siapa yang dah dapat tu.. tolong reply e-kad tu ok? guna e-kad yang sama please :D
 memula akan jumpa page nie.. kira macam Lisa driver lah.. muahah.. comel sangat nie.. 
Type ucapan korang dan pilih kawan anda (5 orang) bahahahaha... macam kenal jewwww yang dalam bas tewww.. hahahahah... dan click HANTAR.

Tadaaaaaaaaaaaaaaaa... hahahahahha tak ke comel gila tu.. Korang cepat-cepat ye send e-Kad Raya bersama MARIGOLD PEEL FRESH dan Lisa Surihani.. ai tunggu E-Kad Raya dari u olls ;) nah click Cara Nak Hantar E-Kad Raya.

Sebelum tu jom Like FB I Love Peel Fresh MY dan ada banyak info kat sana..korang LIKE fan page tu dan boleh tengok macam-macam cerita menarik.. yang penting gambar dan cerita Lisa Surihani pon banyak..hehe.. tu yang i suka tuuuuuu... jom tengok ;)

No comments: