Wednesday, April 24, 2013

HKCC DAN SUSU KAMBING BEE POLLEN

*24 hours sticky post*
*please scroll down for new entry*
Assalamualaikum!!
Ok nie kopi dan susu part 2... Cuma kali ni nak refresh kan balik je kot-kot korang dah terlupa kan? ingat tak haritu aku ada cerita pasal Collagen Cappucinno nie? atau senang kita panggil HKCC jer.. ingat tak? So aku dapat sampel 1 kotak HKCC sebelum bersalin.. 
HKCC ni tak berapa nak sesuai untuk orang mengandung takut 'panas'.. tapi kalau baru lepas bersalin memang terbaekkkk untuk diminum.. just nak kongsi pengalaman.. aku masa lepas bersalin haritu.. aku tak minum nescafe sebab orang kata 'angin'.. tapi aku kan gila nescafe.. hahaha.. so yang terbaik ialah HKCC!! 
Ini rupa kotak HKCC ye.. sekotak HKCC mengandungi 20 sachet.. Agak-agak cukup lah untuk minum sebulan yek? ke 2 minggu?? hahah.. kalau korang suka boleh lah minum lebih.. bukan mahal sangat pon.. memang mampu minum.. 
Bukan sekadar rasanya yang sedap.. tapi dah tentu khasiatnya.. tapi aku ni pelik..haha, khasiat no.2, yang penting sedap.. hahahah.. masa pantang aku selalu selang seli.. pagi minum milo, petang HKCC.. esoknya, pagi minum nestum/horlicks.. petang HKCC.. atau pagi HKCC.. tapi hari-hari mesti nak kene minum ;) 
lagi sekali aku tak dapat sampel, tapi aku beli sendiri.. sebab dah habis tibai sekotak.. takkan orang nak sponsor lagi kennnnnnn.. hahah.. sampai harini aku masih minum HKCC nie.. ok 2nd ialah khasiat.. hahah.. dah habis citer pasal sedap kan.. 
Bacalah sendiri khasiat dia.. sebab tu masa pantang hari tu aku tibai hari-hari.. now pon kalau tak hari-hari tapi stok sentiasa ada... sebab sesekali tekak aku nak minum Cappucinno gitew kan? kopi siap ada collagen, manjakani, kacip fatimah, kayu manis, serapat, vitamin c.. siapa tak nak? 
Tapi ada beberapa orang yang dinasihatkan tak payah minum HKCC ni iaitunya:
Orang yang disahkan alergic kafein dan marine source. Marine source ni merangkumi semua la menda-menda. MAybe takleh makan ikan, sotong, rumpai laut, kerang, sirip ikan ke atau gamat.  Ada gak orang yang alergik teruk once amik menda-menda gini.  
Adalah diingatkan HKCC ini adalah sejenis kopi yg mengandungi kafein dan juga mengandungi marine source collagen. JAdinya.... sapa yg dah diistiharkan takleh amik menda-menda ni, toksah la minum HKCC.
 
Wanita yang baru-baru hamil sekitar seminggu ke 20 minggu. Ini kerana HKCC mengandungi herba-herba yang membuatkan badan panas dan ianya juga ada collagen. Bimbang mengganggu kandungan especially kepada wanita yg selama ni cuba sungguh-sungguh nak pregnant, dan lepas amik HKCC tetiba dia pregnant. 
So, dinasihatkan jangan risikokan kandungan tu dengan meneruskan pengambilan HKCC ye. 
Ok faham tak sekarang apa aku cakap? Benda ni bukan sekadar kopi ok... Supply untuk Putrajaya ni memang laris.. kalau kat Putrajaya boleh COD kalau tak silap aku.. tu boleh tanya tuan punya kopi ok? aku tak jual, aku minum jer hehehe... ko bayangkan, aku pon boleh repeat order.. sedap dan berkhasiat lah maknanya.. 
Dua-dua produk ni keluaran Herbal Culture.. Tadi dah habis citer pasal HKCC kan? Now meh aku citer pasal susu kambing..
Susu Kambing Bee Pollen ni adalah gabungan susu kambing dan pati lebah.. nampak gamba lebah tu? hahaha...gitewww.. 
Khasiatnya:
meningkatkan IQ dan konsentrasi belajar anak-anak
meningkatkan sistem kekuatan tubuh, tulang dan gigi
memberi tenaga dan stamina
membantu perkebangan tubuh dan meningkatkan sel darah merah
melengkapi nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan
meningkatkan kadar anti oksidan sehingga mampu melawan radiasi bebas.
meningkat daya tahan tubuh untuk menangani stress dan penyakit
membantu proses penyembuhan untuk pesakit
kaya dengan protein dan enzim
menguatkan paru-paru dan sistem imun dan mengandungi nutrien yang mengurangkan risiko penyakit artritis (inflamasi sendi)
melambatkan proses penuaan
awet muda
siapa yang patut minum Susu Kambing Bee Pollen??
 - mereka yang ingin mengamalkan sunnah Rasulullah SAW
-Orang yang mengalami masalah usus dan ketidakhadaman.
-Ibu hamil
-Ibu menyusukan bayi
-Wanita yang telah melahirkan
-mereka yang mengalami masalah tulang reput dan sakit sendi kerana kurang kalsium
-kanak-kanak berumur sethahun ke atas utk kalsium
-mereka yang mengalami masalah gusi berdarah
-sebagai sumber kalsium untuk tulang dan gigi yang kuat
-mereka yang menjaga pengambilan lemak dan kolestrol
-mereka yang menghidapi penyakit kulit (eczema)
Macam kita semua tau lah kan.. susu kambing kan berkhasiat.. madu? lagi lah berkhasiat.. so gabungan ni memang sangat baguslah.. amalkan lah minum ye.. takyah lah beli kat kedai yang fresh fresh.. belum terjamin lagi kebersihan dia.. dan takde gabungan pati lebah.. 
TESTIMONIAL PENGGUNA



HKCC bukan sahaja sesuai untuk wanita.. orang lelaki pon boleh.. dalam masa yang sama boleh membantu menurunkan berat badan.. Lelaki kan suka minum kopi? ko bagi je laki minum.. senang.. letak air panas je godak-godak ngan sudu.. slurpp.. aku pon suka sebab sedap ;)


contoh yang gambar atas ni lah  ye.. 6 tahun tak datang period.. selepas amik HKCC ni dua kotak, alhamdulilah period ada.. tak pastilah ini bukan kerja kita kan.. semua kehendak Allah, tapi tak salah berusaha.. 


Amacam? puas hati tak? so kalau anda rasa nak cuba jugak HKCC dan Susu Kambing Bee Pollen boleh lah dapatkan stok anda sekarang!!! 
Collagen Cappuccino Vitamin C
sekotak - RM39.90/20 paket
3 kotak - RM110
Trial Pack - RM12/5 paket


Susu Kambing Bee Pollen

Sekotak - RM35/15 paket

Trial Pack - RM10/4 paket



Postage

RM6/sekotak


Untuk makluman, produk ini tiada di pasaraya untuk mengelakkan produk tiruan.. cuma boleh didapati daripada stokis & agen berdaftar sahaja.. kalau nak try je dulu, boleh beli trial pack..

*PENGUMUMAN
23-28 APRIL 2013 ada promosi sempena navy day di seluruh Negara.. Pelbagai pakej menarik boleh didapati dan disediakan oleh team HKCC... layari blog dan fb untuk maklumat lanjut!!

Siapa nak try kedua-dua produk ni boleh contact:

UMMI 016-6603741 (Call/SMS/Whatsapp)
 Kalau nak tahu lebih detail dan lanjut sila layari:

http://www.facebook.com/Nuqmans
 http://nuqmanscollection.blogspot.com/
*Rujuk fb page / blog untuk harga promosi dari semasa ke semasa

1 comment:

Unknown said...

kopi sedapp!!!