Monday, August 25, 2014

TIDO SAMBIL SENYUM

Hari tu last day puasa ganti.. Alhamdulilah dah selamat mengganti.. Tekak teringin sangat nak makan noodles gitu.. Tak nak makan nasi sebab selalu sahur makan nasi.. Pastu teringat ada mee kuning kat rumah.. pastu dah ada sayur sawi.. Oklah kita masak mee hailam je.. Bibik pon ganti puasa ngan aku jugak.. So takde sapa boleh tolong rasa garam hehehe.. Tapi ok aku tak letak garam pon sebab tau lah kan kuah hailam dah letak kicap nanti masin.. 

Bibik tak pernah makan Mee Hailam.. Aku pecah-pecahkan cili padi campak dalam ni.. ngan lada putih lada hitam semua.. Hamik kau, berpeluh-peluh makan heheh.. Siapa nak resepi boleh refer SINI. Zaman tok kadok dulu pernah buat.. Aku pun selalu blank.. bila nak masak lupa cemana. So kadang aku google balik resepi yang aku pernah masak dulu :) Oklah, habis cerita pasal masakan kita cerita bab lain ye.. 

Aku sebenarnya dah naik saiko sebab barang tak muat dah nak sumbat kat kabinet dapur.. Dapur aku kan comel.. So bila berhajat nak beli barang-barang sikit harus kene pikir lapanploh kali mana nak sumbat.. ai is sad like that :(

Pastu kalau ada space pon aku nak letak barang, cuma kat area washing machine.. sempit pon nasib kau lah labu.. Sebab aku tak suka nak semak-semak kat kawasan dapur.. Aku nak kalau masuk je rumah nampak luas.. nampak bersih.. Kalau nak semak, biar semak kat area yang orang tak nampak hehehe.. 

Pegilah Ikea haritu.. Ajak Peej teman pastu dia pon main sauk-sauk jugak masuk troli kahkah.. Gila kau, pegi ikea tak beli apa? Memang takkkkk laa.. So aku dah set my mind, aku takkan beli benda merepek, aku target nak cari rack yang kemas, at least yang sama macam yang sekarang.. Tapi tu dah tak de.. yang lain plak yang ada.. Eh tapi terbeli memacam jugak hahahahah..

Tengok ni.. Waaaaaaaaa sukaaaa!!! Perasaan tamak menguasai diri.. terus terbayang macam-macam boleh susun kat sini ni.. dah macak rak kat hypermarket ni.. wow i like! Terus call bibik..

"Bik, kalau saya beli rak muat ke letak kat sebelah rak lama? Kamu ada tali pengukur tu? Tolong ukur berapa cm lagi yang kosong untuk nak letak rak baru?"

"Puan, tali pengukur tak ada, macamana ni?"

"Kamu kira pakai jengkal, tau jengkal?"

"Iyaa tau tau.. Bentar ya"

"Rak lama ni ukurannya 3 1/2 jengkal jari saya, boleh tolak ke sana sikit, ruang yang kosong ni ada kurang lebih 6 jengkal"

"Oh boleh!! Rak baru ni 5 1/2 jengkal jari saya"

"Yaaa ok tu puan!"

"Kamu tak tersepit ke nanti celah washing machine???"

"Ah tak lah, tak mungkin lah hahahah"

Ok dah tu bik, tak yah nak happy sangat ye.. So aku pon berbunga-bunga rasa hati ni ;)

Masa nak gi amik rak tu ternampak pulak almari ni.. Huwaaaa sukaaa!! Ni boleh letak kat bilik Kasih.. Kemas je... boleh letak baju Amaani ngan Aleesya.. Ok nanti nak serang lagi lah Ikea huhu.. Lawa kan? Nanti atas tu boleh hias-hias letak cermin kat wall, pastu letak pasu bunga ikea yang cute-cute.. 

Ni harga dia.. aku suka lah warna putih, tak tau kenapa.. rasa bersih, rasa modern dan kemas.. tak berserabut bijik mata ni.. 

Dah tu lari ke Publika nak makan sekali ngan Popo Elly.. Lapaaaaaar weh.. Order Oglio Olio.. Nice!

dan ini Potato apa tah.

Beli jugak scented candle ni.. bau Vanilla.. sedap! Amaani kata macam bau cupcake.. hahahah.. Tapi letak kat bilik air berjelaga pulak terkena kat frame putih cermin tu.. Ai is angry u know? Ni semua salah peej.. Dia lah mempengaruhi Kak Pilla ni.. So aku tukar letak kat bilik pulak.. Pak Radie dah kerut-kerut kening.. Pastu membebel nanti kene langsir terbakar cemana? Ek elehhhh... Jauh gila kot langsir ngan lilin ni.. Lagipun bukannya langsir aku jenis berterbangan sampai boleh kene candle.. Langsir berat tak bergerak kot? Don't make me angry ye. 

Benda-benda macam ni memang suruh laki je lah.. Teringat zaman dulu beli rak pinggan kecik je pun nak letak tepi sinki.. nak dekat setengah jam aku pasang ngan Atok Braim.. Fuh berpeluh-peluh.. Pastu baru nak lonjak suka, rupanya pasang rak tu tebalik.. Apa pon tak bleh lah Atok ni.. Eh tetiba Atok yang kene? muahahahhahaah.. 

Ok ni Kak Pilla namakan ruangan semak di rumahku.. Hahahah dia macam lorong nak ke toilet.. So dari hall memang tersembunyi.. Ahkak sukeeee sangat.. now stock detergent dah tak perlu letak bawah sinki.. Susun je yang belum bukak letak ke kiri sikit.. yang tengah pakai letak sebelah ngan washing machine.. pastu beli botol ikea yang besar-besar boleh letak memacam jenis tepung.. rak tu khas untuk barang-barang buat cake.. Konon laaa hahah.. kalau semangat dah berkubur sok, kita letak lah barang lain.. hehehe.. 

Ok tu je.. Kak Pilla senyum dalam tido hahahah.. Oh rak ni sebenarnya Kak Pilla beli 2 set.. 1 set tu ada 3 level.. tapi kita boleh tingkat kan yang set kedua tu atas dia.. so jadilah 6 level macam Kak Pilla punya ni.. 1 set tu RM119.. Sekian melaporkan ;)


Love, 
Filla.

8 comments:

mamabeauty said...

ohh saya pun harus make over gaks ruang2 kat umah.. cam semak kengkadang tengok.. hahaha..

Umi Ain said...

Waahhh cantik laa rak tu.. Aleesya xtlg 'kemas'kan brg2 tu ke filla?? Kalau anak kta yg dlm kabinet bertutup pon di bleh tlg 'kemas'kan ikut cara dia.. Suka tgk sume bersusun camtu..

Anonymous said...

mcm kedai runcit kak.... bleh niaga pas ni..

Unknown said...

yang rak kayu tu kak pilla beli kat mana? cantik!

Anonymous said...

yang rak kaler itam tu kak pilla beli kat mana? cantik!

Anonymous said...

kemas, tapi seeloknya barang makanan dan beracun jgn di letak tempat yang sama. pastu clorox tu mcm rendah sgt..apa kata letak barang2 cucian dan clorox di tingkat atas sekali..utk mengelak dari budak2..

Karya Mahirah said...

Nampak kemas.. rasanya KM pun kena beli jugaklah rak ni... huhu..

Anonymous said...

Brg2 mknn xleh letak dekat detergent.lg2 mcm tepung tu.dia leh sedut dan serap bau serta bahan2 kimia dr detergent.bahaya kak.