Friday, August 08, 2014

CYBERVIEW LODGE RESORT & SPA

Ni 2nd time aku stay kat sini.. Aku suka sebab dekat dan tak payah penat-penat nak travel.. dari rumah dalam 15 minit dah sampai.. Hahahha.. ada ke pernah jumpa orang lebih pemalas dari Kak Pilla? Aku tak leh bayangkan orang yang balik beraya berbelas jam dalam kereta.. Aku baru gi Johor 4 jam dah lari tulang pinggul.. acaner tu? Hehehe.. 

Percutian kali ni lebih special sebab ada Dhya Jazlina (anak Pak Long).. Bukan selalu dapat jumpa Dhya.. So bila Dhya datang kena lah seronok-seronok sikit.. Ni pun datang seminggu je :(

Seronok kemain dapat naik buggy... 

Aku booked 2 rooms yang camni.. ada 2 single beds.. Aku booked kat Agoda sebab direct ngan Hotel dah takde rooms available... masa booked aku request 3 pax per room (max).. so breakfast included for 6.. Rasa bilik yang 1st time aku pegi dulu lagi best.. ada dapat apple, ada computer and internet lagi.. tapi lupa plak apa nama bilik tu.. 


Sementara menunggu jejaka-jejaka hensem gi Sembahyang Jumaat.. Kitorang rehat-rehat dulu.. 

Kasih and Dhya.. Now dah besar.. Kasih dah darjah 3, Dhya darjah 2.. Jumpa kali ni takde gaduh-gaduh sebab dah besar.. Dulu masa kecik asyik bergaduh je.. hahahah

Hello Leecha.. Ini pun boleh tahan sama naik jugak.. Hehehehe.. 

Seronok tengok diorang happy camni.. Sampai besar macam ni ok?

Cantik lah view kat sini.. Siapa yang suka kehijauan boleh pergi sini ok? At least dekat.. tak yah travel jauh-jauh.. Harga untuk untuk bilik tu below RM400 per room per nite.


Sebenarnya petang tu aku, Atok ngan Wan gi makan kat SABA, Cyberjaya.. Restoran Nasi Arab tu hehehe.. Lapar sangat.. then tapau kan untuk diorang sikit.




Benda-benda macam ni aku memang 100% harapkan Pak Radie.. Sebab Pak Radie rajin layan diorang mandi-mandi swimming pool nie.. Aku tak berapa suka hahahah... Aleesya tengok muka aku pun nangis tak nak.. Nak ngan papa jugak hahahah.. Yes! 

Bengang je apak dia hehehe.. 

Susu pon nak dengan apak dia je.. Bagus.. dapatlah mama baring-baring pakai sunglasses bawah pokok.. muahahahahha

Kesayangan..

Pak Long nak belanja kitorang gi spa.. tapi fully booked sampai 9 pm.. Cis.. dah bayangkan dah sedapnya dapat massage.. dah lah badan selalu sakit-sakit nie.. 

Pak Long ajak BBQ dinner kat hotel.. Kalau tak silap every friday night memang ada Seafood BBQ buffet... So aku booked petang tu.. Harga tak ingat tapi dalam RM80++ per person kot... kids below 4y foc.. below 12yo bayar half price.. 

Penat type.. gambar food adalah berlambak.. saja aku tak nak collagekan.. nak tengok seketul-seketul bagi entry ni bersusun gambar hahahahah.. 


Aleesya.. Tak bagi orang suap.. Kalau suap dia mengamuk.. dia nak makan sendiri.. silakan tuan puteri.. makan lah sendiri, nak sangat kan.. banyak gila kot dia makan spaghetti carbonara ni.. 

Makanan boleh tahan.. Sotong tu je keras sikit, tercekik hahah.. yang lain sedap je.. 

Kak Pilla, pipi coverline sikit yeeeeeee... 


Hahahahah takde orang ok.. Ada lah memula tu sebelah meja ktorang dia berdua je.. pastu belah sana dua.. pastu kejap je makan dah balik.. Apa lagi.. ini makanan, semua kita yang punya.. 

Pak Radie makan salad ni 2 round.. sedap and fresh.. 





























Pitam ke idok? Aku sukaaaaaaaaaa sangat snap gambar dessert or cake yang cute-cute tu.. Tapi aku bukan jenis makan manis-manis sangat.. cuma suka tengok je hahahaha.. 

The only Abang yang aku ada.. 3 beradik now tinggal kami berdua je.. 

Wan and Atok.. Dulu masa aku kecik-kecik aku selalu bayangkan mama ni susu, ayah ni kopi o.. so bila campur, aku jadiklah nescafe.  Heheheh

Dhya nanti datang lagi ye?

Cucu Atok and Wan bertingkek-tingkek

Pagi tu breakfast aku tak amik gambar.. hahaha.. 

Aku cuma sempat amik gambar ni je.. hehehe.. Budak-budak ni makan pon kelam kabut sebab nak terjun kolam lagi.. 

Duduk sana panas sangat.. so ai duduk bawah pokok.. 

Kaler tak leh tahan.. Selangor sangat dah kenapa nie... 

Balik hotel mandi berkemas terus check out.. 

Dah chubby skit budak nie.. 


Terimalah gambar happy Leecha sebagai penutup entry.

You all boleh consider hotel ni untuk short getaway okay? 


Love, 
Filla.

8 comments:

Myalycia said...

kak pila, mak buyong tgk gmbr makanan tu mcm semua nak ngappp huhu..

Anonymous said...

mama dhya tak ikot sekali ke kak pila?

ya Allah terliur saya tengok makanan2 tu semua. laparnyeee. akak menguji tahap kelaparan saya :(

Ila said...

wahh bestnye... selamat berkenalan dan selamat hari raya utk filla and family:-)

genuine1224 said...

gewamm tgk leecha.. tapi lagi gewam tgk gambar makanan.. huwaaaaaaaaaaa..

neinamukhtar said...

Kak Pilla, inner biru tu dari mana datangnyaaaa sungguh santekk

Anonymous said...

kak pilla saya ada jual pes nasi arab...kak pilla nak try tak..

Anonymous said...

anon 2:11 pm... mesti reader baru....tanya soalan mama dhiya mana....

Karya Mahirah said...

meriahnya makanan kak pila oi.. cantik jugak kat sini.. boleh ler bercuti lepak sini.. hihi