Saturday, August 16, 2014

THE BEST OF YOU.

*scroll down for new entry*

First sekali Kak Pilla nak tanya readers semua.. Especially mothers out there yang macam Kak Pilla ni.. U all busy tak hari-hari? Kerja kat pejabat, balik rumah nak masak, nak uruskan anak-anak, nak layan suami lagi, nak kemas rumah lagi.. nak urus kain baju lagi.. Silap-silap boleh nangis sambil buat kerja.. Eh, Kak Pilla biasa buat tu.. menangis sambil basuh pinggan.. menangis sambil basuh toilet.. Hahaha.. Kak Pilla kan emo? hahah.. 

Kita tak pernah realize pon pengorbanan kita untuk orang tersayang.. Ya tak perlu nak realize sangat pon kan? nanti kata tak ikhlas pulak hahahah.. Bagi aku lah.. itu semua adalah tanggungjawab! Sebagai seorang ibu, menjadi tanggungjawab kita untuk beri kasih sayang, menjaga, mendidik dan membesarkan anak-anak dengan baik dan sempurna.. Sebagai seorang isteri, menjadi tanggungjawab kita untuk memastikan kelengkapan suami terurus dan pastinya kita akan sediakan juadah mengikut selera suami supaya hati suami lebih terpikat kepada isteri sendiri.. Amboi formal bahasa Kak Pilla.. Muntah Pak Radie baca ni hahahaha.. 

Aku jenis orang yang kelam kabut.. Benda tak de apa pun aku boleh rasa nak tonggang terbalik.. Lebih kurang macam perfectionist tapi bukan untuk diri sendiri.. aku nak semua in order supaya anak-anak dan suami happy.  Aku tak happy takpe.  Aku nak diorang dapat makan apa yang diorang nak makan.. Aku tak suka takpe, janji diorang suka.

That is The Best Of Me.  Yes, bunyi macam bangga diri.. Actually tak.  Melihat orang-orang yang kita sayang gembira dah cukup untuk gembirakan hati kita.. Aku percaya semua isteri dan ibu di luar sana berpendapat sama macam aku jugak.  Itulah keistimewaan kaum wanita.  That is the best of us! 





All of them bring The Best Of Me.

Tapi aku percaya, tak semua sokong pendapat aku.. Especially kaum bapa hahahah.. Kak Pilla really nak tau "The Best Of You".. Sebab Kak Pilla dah cerita "The Best Of Me".. 

Ambil satu masa untuk duduk dan tenangkan fikiran.. Cari tempat yang lapang dan mendamaikan.. Ask yourself "who is the best of you" Kita selalu sibuk sampai lupa nak tanya diri sendiri.. Lupa nak appreciate diri sendiri.. 

Hari ni Kak Pilla nak ajak semua readers Kak Pilla untuk berkongsi cerita "The Best Of You"

Ada pelbagai cara untuk kongsikan The Best Of You.. boleh tulis tentang seseorang yang motivate diri kita, boleh shoot a video dan boleh share gambar dan cerita anda di instagram dengan hashtag #TheBestOfYou


Untuk participate boleh layari www.thebestofyou.my or www.facebook.com/JuliesTheBestOfYou .  

Julie's juga akan mengadakan The Best Of You Exhibition.. Ada paintings, installation art, poetry dan macam-macam lagi.. Jom pegi exhibition ni sebab kat situ nanti baru kita akan discover The Best Of You yang selama ni kita tak nak ambil tahu pun.. 

Singapore
22-26 October 2014
Marina Square, Central Atrium
6 Raffles Boulevarde
Singapore 039594

Malaysia
28 Oktober - 2 November 2014
The Curve
No.6, PJU 7/3
Mutiara Damansara
47810 Petaling Jaya, Malaysia




Love, 
Filla.

6 comments:

A.I said...

Ya Allah..sama la aku pon wei! smp tak nampak simen aku gonyoh sbb sambil sental, sambil nanges kaedahnye..huhu

mamabeauty said...

FIla if nak jadi the best diri sendiri kena best gaks kan..?? Dulu when anak2 kecik memang gitu.. lama2 ive realised that.. diri kita pun kena jaga jugak.. if kita sakit, sedih, n rasa tak happy diorg pun turut terasa sama..

somtimes take times for yourself also.. rewarding yourself..

ini my 2 sen jer.. i know we as a mommy sure nakkan yg terbaik utk keluarga masing2..

Unknown said...

haih..tu la nasib ibu2 bekrja kan ka pilla...tp xsemua org faham tanggungjawab kita lg berat dari surirumah...bila ckp skit...baik ko berhnti kej duduk rumah..jaga ank je...laki tanggungjawab dia cari duit...kita jaga anak...akak rase relevance lg ke pndapat gtu zamn skng yg serba meningkat ni..

Wak Lat said...

Salam. Hee saya tumpang singgah saja.

Karya Mahirah said...

sape cakap jadi mak ni senang? semua benda nak kena fikir tau... huhu...

Indahnya Kehidupan said...

Zaza nak rasa sibuk uruskn anak n suami macam dulu2.. Tapi belum berkesempatan lagi.. Sekarang ni kerja kat sarawak. Anak duduk dgn husband.