Wednesday, July 09, 2014

NASI LEMAK BUAH BIDARA.

Hai korang.. Hari ni buka puasa masak apa? Kak Pilla plan nak masak ikan tenggiri masak lomak cili api letak peria.. tempe ngan tahu tu goreng pastu buat cili kicap pedas.. kalau rajin goreng sayur.. kalau malas tak yah ;)

Haritu buka teringin nak makan nasi lemak.. Kasih tu cerewet makan.. tapi kalau nasi lemak dia macam ok jugaklah.. So mari kita buat.. 

Nampak Elly buat sambal sotong ngan nasi lemak.. harus lah tiru meniru.. Kitorang ni mak-mak.. kadang tu hari-hari tanya ko masak apa? ko masak apa? ingat senang jadi mak? nak kene pikir penat tau.. 

Ayam ko dah kenapa legam sangat nie.. Aku dah marinate ayam ni.. pastu mintak bibik tolong goreng sebab aku sibuk ada assignment kene siapkan.. tau-tau dah nak azan.. kelam kelibut keluar tengok Eh? hawat hitam sangat ayam ni? kene belajar lagi ni bik goreng ayamnya biar betul.. jangan hangus dan jangan nggak masak.. paham kamu? yang drumstick ni ok lah lagi.. yang lain tu hmmmm.. 

Banyak nak bebel lagi.. tapi bagi aku rehat jap ye.. penat ok puasa nie.. tengahari amik Kasih sebab Rabu petang dia takde Kurikulum.. mengantuk gila bawak kereta.. Penat tampar muka sendiri tetap mengantuk jugak..

"Selamat Berbuka Puasa" 
(bukan sekarang ye.. maghrib kang)


Love, 
Filla.

3 comments:

azrinna nur said...

good idea. biasalah mak2 ni hari2 kena pk nk masak apa.

lovely said...

telan2 ayaq liur tengok sambal sotong k.pila tu.huhu..

JMR said...

owh susah gk nak jadi mak mak ni ek:-p