Wednesday, February 10, 2010

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya terlepas jua....

ni bukan sekadar title yeh... ini kisah benar hari Ahad kat Ampang.... citer dia mcm nie, lepas makan dua pinggan... perlu ke citer lauk apa? ok citer gak lah... mak aku masak bayam rebus, sotong masak kicap, ikan berlada dan sambal belacan... dua pinggan slamber jek... tupon kenyang ala2 jer... beras Taj Mahal mmg tak kenyang.. (alasan)... heheh...


dah kenyang.. terus jadik ular sawa.... baring bergelimpangan macam mangsa perang kat depan tv... tido!! tinggal lah Acih tekontang-kanting main sorang-sorang... dia mmg mcm tu.. battery tak penah empty!!! pastu terbangun tgk jam dah petang.. terus naik atas mandi... lepas mandi siap-siap pakai baju... masa tengah siap2 kemas bag sbb nak balik umah sendiri... aku dengar mak aku tejerit2 tepekik telolong kat bawah... ape hal plak????


so kepoh lah lari-lari turun tangga.... rupa-rupanya ada tupai sesat masuk dlm umah!!!!! huahahahahhaaaaaaaaaaaaaa.. nak tgkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! jadi, bermulalah misi menangkap tupai.. kakkaahhh.. yang terlibat dlm misi tu, Pak Radie, Apak aku, Adik aku... Mak aku ngn aku tukang jerit-jerit bagi meriah sket... sambil panjat atas kusi.. kuakakakak... dah tu, tupai tu kemain laju zup zappppppppp melintas kat kaki ko... dah menjerit ibu dan anak, mak aku siap sound 'ko ingat skettt.. ko tu mengandung.. jangan iye iye sgt...' baru lepas sound... dia jerit lagi... boleh????? aku tompang jerit gak lah..hahahahah...
kuakakak... main cak-cak ngn tupai.. kelaka giler.. tupai tu laju nak mampos okeh..macam now u see, now u don't.... tu yang buat tekejut-tekejut.. sbb tetiba jek dia zuppppppppppppppp... tp dia suke nyorok blakang curtain tu.. pastu kejap atas.. kejap ada kat bawah!

ko tgk tu... punyer lah nak mencarik mana si tupai tu menyorok.... sampai melecet2 lutut Pak Radie... tegesek ngn carpet.. hehehe.. (selingan, bekas air atas meja tu i punye.. tupperware, comel kan?? heheh... )

abaikan umah bersepah-sepah yek... tetiba tupai tu lari ke hall belah sini plak.. nyorok blakang almari tu... mak aku siap vacum nak sedut..hahaha...

yeye jek... x dpt gak tangkap.. last-last tupai tu lari dari situ.. lek jer panjat tangga.... naik atas plak!!!

laju mcm kilat dia lari.. sekilas jek nampak.... carik-carik kat tingkat atas ilang terus.. x nampak.. tah gi bilik saper lah.. last2 biar jer.. dah lama sket.. adik aku naik lagi atas sbb tak puas hati.. tak nak ler dia ilang mcm tu jek..kang tido memalam dia baring lek sebelah ko, saper nak jawab?... rupanya dia tgh relax kepenatan kat bilik mak aku.. huahaha.. aper lagi.. sambung lagi sesi perempuan menjerit lonjak2 atas katil.. yang lelaki-lelaki tunjuk terror nak menangkap.. mak aku bukak pintu bilik tu yg keluar ke balcony tu.. last2 tupai tu dpt gak lari keluar... hahah... so tamatlah misi menangkap/ menghalau tupai... dan dpt lah kami balik dengan perasaan yang aman dan damai.....


sekian saja cerita saya... TAMAT.......................







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

4 comments:

mannira said...

bila tgk tajuk..pastu tgk gambar pak radie duk ngintai kat tgkp..igtkan jiran sebelah buat hal...skali tupai betul...caittt....

Jasfyra said...

hahaha..lawak la
baca cerita ni cam saya pun ada dlm cerita tu dok jerit2..hahaaha

azdra-azdra said...

hahahha.. tak tahan betul entry ko nih.. heheheh.. ko punya bekas air tuh sama ngan aku punya.. tp ko punya tuh version baru.. hehehe klu time aku warna biru jer.. hehehe

Unknown said...

kesimpulannya, sepandai pandai tupai melompat...sungguh pandai tupai itu!