Tuesday, February 23, 2010

6 months pregnant....

update lagi... bih kurang ler tu... aku lagi baper hari nak masuk 6 months dah... perkembangan??? oh baik-baik jer.... baby skarang bukan jer tendang-tendang.. raba-raba skali... heheheh... tp dia suke dok kat bawah-bawah kat area pundi kencing tu.. aku siap tolak-tolak bagi naik atas... lagi tolak ke atas.. lagi dia sepak-sepak... ahhh.. hamekkkk!! suke ati ko ler nak sepak memana... mama tahan jek ok?

pregnancy kali nie.. masa cepat jer berlalu... tetiba jer dah 6 bulan... hmmmm... kalau dulu kecoh asik tgk calendar... tp skarang biasa je... baju-baju baby still too early nak beli.. tp hari tu pegi sogo.. ada warehouse sale.. murah giler babeng.. amik gak ler botol avent yg 4oz tu amik dua ketul..yg sedang tu amik seketul.. jgn tidak.. kang aku buat bodoh..langsung sampai beranak tak beli aper... baju baby selai rm4.99 mcm tu.. so capai gak 2,3 helai baju, 2,3 helai seluar.. aku ckp, kang kalo aku dah beranak, baju baby tak cukup, suh jeklah Pak Radie lari gi beli.. bukan susah pon..hahahah...

dulu aku guna pureen lotion anti stretch marks, skarang dah nak habis.. aku dah start guna bio-oil plak... mana-mana pon boleh lah.. sbb stretch marks aku mmg power kan.. bukan bile ko lumur-lumur boleh ilang pon.. huhuuuu *menangis disitu*....

bentuk badan aku... tangan mcm biasa.. masih kurus dah dipenuhi urat timbul... (eh masa kasih dulu, dah ujung2 tu, jam tak leh pakai, cincin tak muat... ) ini baru 6 bulan... ko tgklah nanti..hehe... tp paha dan kaki dah berat mcm kayu balak dah... membesar bagai johan jugaklah.. tapi aku malas nak layan... nanti lah lepas beranak cuba-cuba lah nak diet ke.. bersenam ke... MENANGISSSSS ke.....

berat aku??? haaa ni yang best nak share nieh.... baru timbang semalam lepas makan nasik impit setengah packet.... ayam rendang mak aku yang sedap giler WORLD nak mampus... 3 ketul... roti 2 keping... habis dengan jayanya....

23 January 2010 - 53 kg
23 February 2010 - 57.5 kg

total kenaikan untuk tempoh 1 bulan (4.5kgs)

perasaan: DAMN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

solution: lepas makan rendang gi minum strawberry dutch lady ngan mengadap balang kuih gunting makan dengan riang dengan Acih...

pendapat ikhlas Pak Radie: dah tau gemok, melantak lagi.... mana lah tak gemok... pastu membebel...

pendapat tak ikhlas Pak Radie: elok lah tu... baby dah berat sampai 3kg dah tuuu...



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

Miss Moon said...

tak pa pilla janji baby nko sihat dapat nutrien secukupnya ...apa org nak kata lantak laaaaaaaaaaaaaa ....kenaikan berat badan masa mengandung kan bagus ....yg naik tew berat baby plus your amniotic fluids ....so dont wory ....janji ibu dan anak sihat alhamdulillah .

yang penting kiter nak anak yg sihat bukan so terus kan makannnnnnnnnnnnnnnn n jgn lupa makan supplement doc kasik kay ...

muahhhhhhhhhhhhh eh aku nak jumpa kasik gambo ari tew cam ner ek

Kniedaz said...

seronoknya dapat pregnant lagi..kita pun nak baby jugak tapi hubby suruh rileks dulu sbb baru je gugur..take care ok..n jaga makan..^_^

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

heh. berat melampau. kina rasa ok je akak. mana aga gomok mana ;) nanti dah beranak kempis balik. xberat dah..lagi 3bln dah nak due kan? hmm. cepat je. aritue, kina tanye kasih..syg baby x? sayang.. sambil angguk2. kina ckp mana baby tu? dlm perut mama..xkuar lagi..haha

C!kpuanmuda® said...

mak pulak baru check tadi.. berat naik 5oog je... total, 61kg.. risau pulak.. tskkk

Unknown said...

alahhh dun wurry bebehhh... elok2 pas banak memang turun byk. tu berat baby & air ketubannn.. percayalahhh ckp aku.

tapi kalau still berat lepas bersalin.. jangan ko susah hati. aku kan ada. meh kita nangis bersama sama... hahahahahhaa...

pHat sUe said...

jap nyer dah 6 bulan!

Jehan Najib said...

kitorg tk beli pa pe pon lg... sob sob...