Tuesday, October 14, 2008

Wedding @ Batu Pahat, Johor..

raya ke 5 kami gi Batu Pahat... dorang dah booked hotel utk kami dari KL.. hehe..bestnyer.. jalan kaki jer dari hotel tu ke umah pengantin (cousin Pak Radie).. yang kawin ni cousin Pak Radie... dia twins.. wah gitu.. tp x naik plamin skali..sorang jer yg kawin.. my MIL sgt bz sbb my MIL yg masak utk lauk malam akad nikah tu... bravo!! sgt kuat ler my MIL ni..masak sowang2.. byk giler lauk.. ayam masak lemak, rendang, pulut kuning, telo masin, sambal blacan+ulam, sayo goreng, sambal tumis ikan bilis, kari ikan, ikan goreng, tah aper lagi..byk giler..
wah gitu mak acih nie.. sopan tul dok dpn pak mentua mcm tuh..hahahah.. mkn apam balik..
Acih with cousin Sofea..

malam Akad Nikah..saat lafaz nikah..batal air sembahyang..eh butterfly ker atas pala acih tu? bawah nie gambo lauk pauk yg sempat di snap... lawak arr muker Acih time nieh..macam biasa..acih kan suker songkok..haa ni ler twins tu.. yg nak kawin yg diri tuuu...

ngan abah sofea/syasya... ni ler actually baju raya acih..leh tak aku silap?? gi pakaikan acih yg kaler pink lak first day raya.. aku kan blur!!! padahal aku yg pilih kain ni supaya sama ngn ktorang... sbb aku bekenan sgt yg pink tu kot?..heheheh..
moon.. ok tak aku amik gambo nie..heheh.. aku suker yg nie.. nie pon.. aku suker tgk inai dier.. tp x cun kan? x byk... and x terang...gituss bulu mater x hengat..heheh.. finally... dah siap...ada plak acara kutip duit 'tol'...
gambo kami sefamily..

6 comments:

Mai Okinokiyo said...

oitt filla, twins tu budak skolah aku leeerrr..tu sedara radie ke.mesti ko dok crystal inn kan?sebabnye tu jek hotel yg dkt dengan perumahan selain dr katerina yg ada cctv tu.

salah sorg tu dulu penah keje mcD summit tu aku tau sbb dulu slalu nampak dia situ...kekekke..ko lenkali dtgla umah akuuuuuu..dekat jek umah aku dr town tauu!kat masjid tu..ceh pjg plak aku bebel2

-butterfly- said...

:: ape la kak Filla ni.
:: leh tersalah sarungkan baju acih!
:: wakaka!
:: lari plan erk?
:: erm..
:: terror tul MIL kak Filla masak sorang2.
:: klu my mum la, mau ngadu sakit kaki & badan sume after masak tu
:: huhu


^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

Fahidayati Ramli said...

filla, kemain btul posing depan pak mentua... canggih gitu...

Miss Moon said...

wahhhhhhhhhh kuat nyer MIL nko pilla . Nko nolong dia ke idak . Banyak tew dia masak ...salute la aku kat MIL nko pilla . Amboi kemain agi gaya duduk nko pilla ..

Wah nko masuk blk pengantin ya ....cantik gambo pakai celak tew . Ada tak yg tak terlindung dek tangan tkg make up tew ...nko letak ar kat sini . Gambo kaki ...auuuw i like . Asal dia tak pakai inai terang2 ek ..kalau tak mesti lagi menyerlah kan .

Nanti kalau aku ada job kawen nko tag along ngan aku . Ley nko praktis tembak . Tembak bertubi tubi pun tak pa janji gambo aku pun ada sama tauuuuuuuuuu

Mimie Ishak said...

wei filla...wah...duduk macam hulubalang mengadap Sultan Melaka dah ko ni...kekkekekeke. Hmmmm berselera aku nengok masakkan mak mentua ko..mmg 'terror' lah die tuh! Sofea tu cantik ah dah beso...lembut jek muker die. Muker die byk cam Radie.

Anonymous said...

yg aku ni bukakkk lah ko nyer fp.. ropernyer..kat sini ko hapdet berbakul bakul..

tu jer aku nak ckp! hehehee..

ehh comei nyer gambar acih! yerrr yerrrr ko pon comei jugakk tu yg ko nak dengar kan? auuww... hahahaha.. gosip la ngan aku wahai pompuannn