Thursday, October 09, 2008

My Mama Is my Pro-Hairdresser & Chef...

Yer..al-kisahnyer... Acih nie.. rambut dier..mmg dari dulu kini dan selamanyer... haku ler yg jadik tukang gunting!! hehehe... sekali jerk masa dia 4months anto gi mamak suh zassss lepas cukur jambul tuh.. lepas tuh... ni haaaa... buk filla jerk yg settlekan rambut dier... kalo korang pasan rambut Acih kan ala2 layer.. hihi... sbbnyer tiap kali aku potong fringe kasih tu..asik x sama jek tepi tu.. nanti biler tepi tu panjang dia jadik tingkat2 ler... huahahhahah...

Semalam senang bangat nak gunting...sbb Acih diam sket dari dolu2 tuh... aku aper lagi.. dia diam..laju jek aku potong!!
sibuk nak brush teeth.. time aku nak gunting..time tulah nak brush dulu...
Acih kata... dia tak nak brush gigi..dia kata nak brush lidah sajeee... tgk tu fringe dier dah panjang masuk mata..okiess gigi awak dah putih dah.... now are u ready Acih?... dok diam2.. kang tecucuk.. mama nak gunting nieh..hahah... lek jer dier.. tp pastu dia kecoh rambut masuk mulut!! sbb aku gunting..dia sbk nak nganga2 mulut... ceh!!
sabar Acih...skeeeettt lagik nieh...
hahah.. tgk muker Acih... sajer jer wat2 muker notti dier tuh... nie rambut dah pendek dpn tu..lagik arr notty muker dier..
haa..muker mcm ni ok sket.. heheh... nak gunting rambut budak.. tips nyer..kita kene pantas.. sblm dia mengamuk!! hahah..
Aku Masak:
nie lauk peberet Pak Radie dan anak nyer Acih Aleeya... sbb tempe takder..so me menggantikannyer dgn kentang..sbb kentang tu pon dah tumbuh pokok nak jadik kentang balik..hahah... lama sgt x masak kentang tu... potong nipis2... walopon pedas..tp Acih sental ikan bilis tu byk giler... pastu dia nak muntah sbb pedas... ya ampun!! haa nie nama dia ikan sardin dlm tin... masak lemak cili api.. heheh.. ni first time aku try sebenarnyer.. aku main hentam jek... tak ikut peraturan memasak.. sbb nyer mcm x der lauk... x kan nak mkn nasi ngn ikanbilis jek.. kalo ayam msk lemak cili api tu aku tau ler cemana nak kecutkan ayam dulu bagai.. tp ni sadin?.. aku campak jer apa yg patut (sama jek mcm masak lemak cili api yg lain2 tuh).... idea ni dtg sbb fara ckp laki dia masak ni arituh..hahah.. thnx fara..(kita kan salu tukar idea masak)..heheh... tp rasanyer puan2... sgt sedap okeh.. (bukan puji diri).. buat pedas2 sket.. tuang jek sadin ngn sos2 dia skali... tp ada org x letak sos sadin tu.. letak ikan jer.. memana lah... leh letak asam keping sekali... siler try yer... tp lauk aku gonjeng sbb aku x letak kentang (letak kentang lg dap)... baper byk kentang aku nak buh? ikan bilis tu dah ada kentang...

ini adalah mata tukang gunting dan tukang masak tadi tuh... sajer snap masa dlm kete smlm.. biler tgk balik.. ish2... mcm tu ker mata aku kat cahaya matahari.. sepet kan?.. tu aku tgh bukak mata okeh!! ish... ada lak cacat2 cela bekas chick pox ker aper tuh?.. hihihi... kening aku mmg mcm tu.. dpn tu jek panjang2..kadang aku siap gunting bagi kontot... (mimie..ko jer tau kan masalah kening aku..sbb dulu ko tolong gunting kan).. mata Acih sama ke mcm aku? ker Acih nyer mata ikut mata Pak Radie?ni aksi Acih biler dia rasa aku ni menceroboh hak asasi dier.. asik nak snap jek.. heheheh..mati2 dia tak nak tunjuk fringe dia tuh.. dia mmg tahap fade-up giler dah ngn mak dier..heheh.. mcm byk lak aku membebelkan.. udah ler.. aku nak relax sat... nanti ada citer i story mory lagik okeh... chao chin chao...

5 comments:

Miss Moon said...

filla rajin la nko skrg dah jagi bloggers yg tegar ...syabas baby ...auuuw baby tew.Jgn muntah hokey

Aku pun jadi mamak potong rambut ISk . Rambut budak laki tew ...baru baru nih je dah 2 kali potg kat mamak kalau tak mmg aku la tukang potog nyer ..tapi time tido hokey mau kalau tak tercucuk kep[ala . Mana reti nak duk diam last last sepeng karang rambut ...tak handsome ar .

Filla menakutkan ar tgk mata nko cam tew ..cabotsssssssssss

Anonymous said...

eh....gmbr mata u tu..maner mata nyer..x nmpk ponn....hahahaha

MamaIcha said...

acih, u're so lucky to have her as ur mom...:)

Sham Ummi Echa said...

terer la ko filla..potong rmbut acih..
aku penah sekali jer potong rmbut echa..masa dia baru umor 2 mggu.. pas2 mak aku jer yg gunting kan..
dgn aku dia mengada lebih.. x berani aku..bkn reti dok diam.. kang aku plak yg naik hangin.. hehehe..
gambo mata ker tu.. apsal sebaris jer.. hehehhe..jgn marah yer.. x seksi ler marah... auwww...

Filla said...

moon:aku tgn gatal jek nak potong rambut acih tu..heheh.. aku ni kan x leh... byk jek kang aku x puas ati..sumer aku nk buat..heheh.. ko takut yer? aku tgk balik lama2..aku pon takot tgk mata aku!! hahah..mcm antu kan?
anonymous: aku tau saper ko!! ko tu mmg dengki jek kejenyer kan??mata bini ko gak!!! hehehe..
busyuksayang:yer ker? auww..teharu lak sayer dengar..heheh
sham ummi echa: brani x brani..drp hati aku skt jer tgk rambut tu masuk mata.. mata aku tu..ko penah tgk tak gambo2 yg topeng2 art tu? haa mcm topeng tu kan? seramm aku tgk..huhahahahah...