Thursday, October 23, 2008

Jamuan Raya kat School Acih....

lunch time tadi 23.10.2008... hehe.. (siap bagi date okeh).. saya pegi lah beraya.. ada Jamuan Hari Raya kat Nursery Acih.. saya malas gak nak pegi..tp saya x leh bayangkan muker acih kalo saya x der nanti.. sbb dia dah suker sgt mlam tadi... nyanyi2 lagu raya sumer kan... so saya gagahkan diri gak pegi... saya mintak mak saya kat Ampang order kan karipap kat makcik mana tah.. so mak saya dtg putrajaya ni pagi tadi nak pass kan karipap tu utk saya bawak ke school acih.. mak saya antar adik saya yg keje kat sepital putrajaya ni sebenarnyer... sbb kete adik saya x der..dia gi anto cat.. x siap lagi... (x der lah nampak aku ni manja sgt).. tp pagi tu my mom sms ckp x yah beli breakfast.. hehehhe.. rupanyer dia bawakkan aku nasik impit ngn rendang.. tu jer? ingat kan ada ke nasi lemak bungkus ker.. ceh!.. mak aku ckp takkan tak cukup??? .. heheh..aku kan tamak... aku salu rasa takut kalo prot aku nanti lapar lagik...heheheheh..
pastu gi nursery lunch time tadi aku pon pass ler karipap bih kurang 100 bijik tu kat cikgu dier.. tp comel2 jek karipap tu.. sekali tgh makan2 tu aku round gak carik mana karipap aku tu... tak der!! boley tak??? naper dia tak kuarkan aku tatau ler kan..tp sabo jek!!!
yer nie ler gambo ibu dan anak... (earrings baru saya..jgn marah..baru bli smlm)

ini ler cikgu kesayangan kasih.. nama dia Kak Tini.. tp Acih panggil dier Ummi... ni mak2 budak yg tgh makan2... gambo yg agak2 senget sket tu cik acih kiter yg snap yer..heheh
ni Acih.. dia mmg suker mkn kacang goreng mcm tu jek.. muker sgt bangga... (ni gambo sebelum dia melalak2 nak ikut mama gi opis yerrr..heheh)

eh? nampak mcm acih ramping lak time nie..heheh..

ni meja utk kuih2 raya.. meja utk yg heavy menu belah tepi sana plak... ni pon acih yg snap..hantam jeklah...

*pesanan buat Mai mama Nasya... x dpt aku nk jadik mak tiri Nasya sbb Nasya tido.. tp kan mai.. aku dok survey gak mana kepek ko?? ko bawak ke tak kepek?? hahahahah

4 comments:

Mai Okinokiyo said...

oiitt bawak la.aku bwk kepek pisang, rempeyek kecik2 comel & dodol yg kureng sedap tu.haha dodol tu balut mcm tiga segi..

ala mesti diorg bwak balik sbb sikit jek pun..

tak match la ko nye ear ring dgn baju hehe

hOtMaMa said...

tu dia muka bangga acih time mama dia ada..hehehe!!

-butterfly- said...

:: so sweet le acih wearing baju kurung tu..
:: tapi boley plak duduk cenggitu..
:: mesti gaduh ngan kak filla ni..
:: hehe
:: kak, bile acih nak ade adik??
:: hahaha
:: :P

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

MamaIcha said...

baju acih cantik...auntie suka!!!