Thursday, October 09, 2008

Hari Raya lagiii...

Day-2

Raya day 2...kami balik Melaka... kampung aku kat Melaka area Sg. Siput, Alor Gajah.. walopon parents aku dok kat Ampang...tp masih ada Mak Long aku dok kat Melaka... and bestfriends mak aku sumer kat Melaka... memacam ler makan... makan nasi..pastu selang sejam makan nasik lagi..boley?..haha.. ada lauk ayam kampung masak lomak cili api... pastu gi 2nd house makan nasik lauk rondang itik.. haaa amik ko... nak tebelahak den. konyang...
gambo nie... kat umah Mak Long aku kat Melaka... hehe.. tebalik kan gambo nie?..patutnyer Acih yg pelok aku mcm tuh.. auwww... i kan mak yg manja!!..hahahah... sempat lagik tgk Mila kat tv.. Mila tu kan artis peberet Acih..heheheh... tu bukan anak aku yer... tp anak cousin aku... nie anak cousin aku... nampak sgt kulit aku dah dimakan matahari.. gelap jek.. tatau ler naper mak ni x leh kene matahari bejemur.. confirm lama giler kekal hitam gitu.. tp x per... aku redho jer...time ni dah konyang... telepakss jer... yang ni bukan anak aku okeh!! ni siamang kepada Pak Lang aku... dia mmg suker membela menatang2 yg seangkatan dgnnyer... dia dok kat KL..tp mana dia pegi dia hangkut 'anak2' dier nieh..hehehe.. comel kan? sbb tu Acih sibuk nak jadik monkey..yang ni lagi sekor... tua sket arr.. yg tadi tu baby siamang.. yg nie aku tatau ler..beruk eh?
yang ni kaki Pak Radie.. aku tatau ler aper masalah beruk nieh.. dia mintak ampon sempena raya ker... ker mohon restu ker... ker dia tak kasi Pak Radie balik ker...
nie beraya kat umah bestfriend mak aku... tetiba teringat kat rumah arwah atok n nenek aku.. now umah arwah tu dah kosong.. tp sebijik mcm ni ruang dlm umah arwah tu.. rindu sgt... kalo tak confirm lagi meriah dpt beraya kat kampung... Al-Fatihah utk arwah Hassan bin Baba dan Che Wah (atok & nenek)...
nie gambo Acih yg aku snap... nie pon.. tp terblur plak sket... dan lagiii...nie gambo Pak Radie ngn anak pompouan dier...
tetiba gambo ni plak mencelah kat sini kan.. aku bukan aper.. aper terlintas aku nak tulis aku tulis jek... rantai Acih nie.. Wan yg belikan utk Acih.. arituh dah putus sekali sbb begaduh ngn aku main tarik2 rantai nie.. dia mengamuk nak bukak aku x kasi..last2 betarik2 ngn dier.. terus putus!! heiiii..geram!!
aku suker style pintal2 rambut Acih mcm nie.. tp apakan daya... Acih kan kepala hangin sket.. ikut dier jer.. ni pon bertahan 1 minit jer sebelum dia tarik balik... sekian sajer gambo raya yg ado... raya ke3 aku dah balik umah aku balik..heheheh... tp ada lagi edisi raya-5 merangkap gi cousin Pak Radie kawin kat Batu Pahat.. tu nanti ler aku upload...

5 comments:

-butterfly- said...

:: how sweet bile acih sanggul rambut
:: tapi syg x lame erk kak??
:: biase le budak2 kan..
:: :P
:: tp klu mak die yg sanggul sure tak bukak sampai esok pg kut!
:: wakaka
:: :p
:: kak filla, xde ke pix acih wearing baju kurung yg comey??
:: teringin mau lihat dong!! :p

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

MamaIcha said...

i tergelak bila tgk muka siamang tue...sampai acih nak jg monkey & yg x tahan tue, siamang tu siap minta ampun dgn ur hubby...hahaha...

but u & acih sgt comel as always...and i love acih's sanggul...:)

Liyana said...

salam kak filla...
acih cutenya pakai gaun tuh...
dia btol2 mewarisi kak filla ek?
jenis selamba je bila bergambar!!!
COMEL!!!!

Mai Okinokiyo said...

hoiii ko gi batu pahat dah tu tak gi rumah akuuu??nape tak ckp gi batu pahat ahh ahhhh?ko perasan tak kalau rumah2 melaka ni mmg camtu..style kan sama2 jek..

Filla said...

butterfly:haha..mama acih salu sanggul rambut sbb nak mandi..pstu tak bukak2 terus gi jalan.. aper daaa mama acih kan?..hehe.. bkn dah letak ker gambo acih ngn baju kurung.. ada byk tp gambo dia dok tekangkang2 ngn bj kurung..heheh
busyuksayang: dah acih tgk siamang sap puting..dia rasa comel kot?..
liyanaroxx:haha..yer..dia suker buat muker malas jek kalo amik gambo dier.. ala2 boring ler tuh!!
okinokiyo: ler ko blk bt pahat ker aritu? aku siap gi mkn mcD kat summit bt pahat tuh!! heheh