Tuesday, October 21, 2008

Acih's new curtain...

sila abaikan ulaq yang melengkaq kat atas tu yer..heheh.. penat mak memanjat masa balik lunch time smlm.. dah ler roller kat railing curtain tu tinggal sikit.. mana tah pegi.. nasib ada bli xtra arituh.. so mak memanjat ngn screwdriver bagai.. bepeluh2 ketiak.. auwww.. ni kes x sabo nyer pasal arr nieh.. bahagian lantai x leh nak amik gambo..sbb al-maklumlah... heheheheh.... kesimpulannyer.. tatau ler nak ckp suker ker tak suker ngn curtain nie... tp kalo mak2 nak gi beli curtain utk child's room silalah ke TEWAH.. previous entry tu mak silap.. heheh.. bukan MINWAH..tp TEWAH!!! hehehehe.. sbb aku dah usha curtain2 utk budak2 ni kat tempat lain.. x byk choice.. x der langsung pon iyer.. nak bli kat MACY bagai tu mahei ler plaks... heheheh.. aritu cost utk sumer langsir ni (ada 4 keping) sekali ngn besi hook tu 3 peket..sekali ngn kain putih utk masukkan cangkuk tu... less than rm150... (tupon sampai anak aku umo 3 taun baru beli langsir)..huahahahah... alaa..alasan aku kukuh..sbbnyer Acih bukan tido bilik dier pon!! nyibuk kat bilik mak+apak dier gak... so aku lagik ler melambat2kan beli curtain dier..hehee
My mushroom....

Al-kisah nyer mushroom aku yg bengong nieh... heheh.. ker aku yg bengong? ntah ler.. aku rasa dah ikut dah instructionnyer... tp mushroom budak2 opis ni sumer dah jadik... pastu dah siap makan dah... aku nyer nih... x keluar2 pon... so aku assume jeklah mushroom aku ni bantut..heheh.. so pagi tadi b4 gi keje... aku niat nak buang ler menatang nieh.. biler aku bukak jer cabinet bawah nie.. tegezut berok mak..hahahah... yahooooo!! dia dah keluar dah... ada ler 3 batang mcm tuuuu..comel jek..hihihi.... ada staff2 kat sini yg 'bela' kat opis jek.. aku rasa dia ikut tuan arrr... ada akak tu mokk sgt.. sekali kuar mushroom dia mok giler.. tp ada satu jek.. mcm giant..hahahah.. mushroom aku ni dah ler kuar lambat..maksudnyer dia 'slow/blur' mcm aku kot?.. pastu kuar tu 3... comel2 kurus jek mcm x cukup zat..hahahahahha.... x per..janji kiut!! huahahhauwekkkkkkk....
(kene tadah air sbb dia kene lembap2).. aku tatau ler ada jentik2 ke tak..hahahah..
haa tu dier.. comelkan? ikut pada tukang jual mende ni..dia leh idop 8 round.. means lps kita kutip hasil dier.. nanti dia tumbuh lagi... sampai ler 8 kali... (hazab nak tnggu 8 kali!!!)

9 comments:

Farah_W said...

comelnye curtain acih....siap ada snake lagi

-butterfly- said...

:: huhu
:: ternyata mama filla pelanggan IKEA..
:: huhu
:: syuke la lampu yg tepek kat dinding tu..
:: lady bird pun ade kan?
:: :P


^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

Sue said...

cantikkk curtain acih..

kat mana nk beli benda alah utk ternak cendawan tu? mcm bestttt je.. mahal tak?

ila de cute said...

aku suka le cara ko decorate bilik acih tu... sian syahmi sampai skrg takde bilik sendiri lagi...tapi tak pe sbb aku pun tak kreatif nak menghias cam ko...

wei mushroom ko tu seklai tumbuh patut nya berapa? takkan ko nk masak 3 je...

Filla said...

farah_w:snake tu papa acih bg mama acih time kawan2..hehe
butterfly:yer..suker gak barang IKEA but not all lah..kita try carik yg murah tp nampak mahal..ley gitu?
sue: ada org jual kat office..murah sajer rm1.70
ila de cute: ko ni ila...sbb tu org tu suh aku bli 2,3 botol..aku sajer nak test... nasib tak bantut!! hahah.. tp dia leh beso lg tuh.. tu baru nak keluar ala2 manja tuuhh...

azdra-azdra said...

aku sokong statement ko filla.. cari yang murah tp nmpk mahal.. hehehehe sebab aku pun mcm tuh.. hahahahha

ko ngan radie..mmg kreativiti terpimpin..i loikeee..takper fil, slow2 la..bg peluang kat mushroom tuh berkembang bagaikan bunga.. hehehehehehhe

Lenny said...

a ah.. ko ngan radie mmg kretip mak tip.. nanti aku suh korang deco umah aku plak ek? esok bleh ada rancangan.. deco bersama fillanie... hehehhehe... gempak weihhh..

aku suka la warna curtain acih...
bila ko nak ajak aku datang makan kat umah ko nieh? ahahhahahhaha

Miss Moon said...

Kak dillaaaaaaaaaaaaaaaa
comel la langsir bilik acih tew ...

aku rasa cendawan tew tak mo tumbuh sebab dia malu malu kucing ekekkekeke

aku mmg suka umah nko dilaaaaaaaaaa

auuuu dilanieeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Anonymous said...

nice curtain i like it tooo... so simple and sweet gitue!!!