Friday, June 26, 2015

BUKA PUASA DAY 8 - 2015

Bila idea dah takde, jom kita masak lauk yang jarang kita masak... Bibik kata selama dia duduk sini, ini kali kedua kot aku masak kurma hahahaha... Sesekali sedap gak makan kurma..

Buat kurma senang je.. Tumbuk / blend bawang putih, bawang merah, halia.. panaskan minyak tumis bahan blend dan campakkan bunga lawang, sedikit kayu manis dan bunga cengkih.. kacau hingga wangi, kemudian masukkan bancuhan kurma daging.. kacau hingga pecah minyak.. kemudian masukkan daging dan kentang, masuk air dan biar hingga sedikit empuk, letak garam sikit.. Lepas tu masukkan santan, masukkan bawang besar yang dibelah empat, tomato, lada besar dibelah-belah.. dah siap ;)

Ni lauk buka semalam.. simple-simple je, elakkan pembaziran..


Love, 
Filla.

5 comments:

intandayani said...

Tak pernahnya nak dpt masak lauk kurma kat rumah sebab laki tak suka..padahal bini die suka

Azura Aziz said...

wah, yg simple tu yg sedap kak pilla... sy pun xpernah msk kurma..

Zuhannisa said...

Thumbs Up dua dua tangan!^_^

peej said...

simple tapi mencengkam jiwa kak jah. bestnya if jiran, tiap hari i hulur mangkuk tingkat.
tapi aku je la hulur. kau takleh, sebab aku tak masak. hahahah

Anonymous said...

saya pernah makan dia masak kurma daging... letak rebung... sedapp...
ayam pon boleh kot..