Thursday, June 25, 2015

BUKA PUASA DAY 7 - 2015

Sepanjang ramadhan dah masuk hari ke-7 berbuka puasa baru teringat belum pernah lagi masak Ayam Berlada.. So marilah kita masak lauk tu pulak.

 Borak dengan Elly cemana dia masak sambal berlada sambal dia banyak.. Elly cakap kene letak cili kering blend tu banyak.. Ha aku dah letak banyak gila tapi still kering hahaha.. tapi takpe.. sambal berlada kering-kering macam ni pon sodap slurpppp..

 Lawan dia pulak mestilah kobis masak lemak putih letak udang sikit.. 

 Pak Radie gi beli cakoi dengan karipap je.. Walaupon aku dah jeling je sebab tiap-tiap kali berbuka cakoi ni dah jadi makanan wajib.. diorang cicah dengan kaya yang sapu roti tu.. Ingatkan membazir, tapi bagus sebab habis licin hehehee

Dua mangkuk kecik tu saja nak rasa.. yang kiri tu ikan bilis belimbing, Kak Pilla beli.. yang kanan tu sambal hitam ada reader bagi.. sedap.. sahur tadi pon makan tu jugak.. terima kasih ye ;)



Love, 
Filla.

5 comments:

intandayani said...

Lama tak nampak ayam berlado interframe kt sini..Saya suka yg kering bersalut camni dari sambal berlambak..

Alin Marlini said...

lemak kobis tu kalau ada sambal belacan pun sedap gak

Ubj Jahan said...

Kak filla.. cuba masukkan sdikit air dlm sambal tu lps dah kering..

Miss Wanie said...

kak filla.. nk buat sambal berkuah, lebihkan bawang besar blend.. pastu tambah air sikit :)

Anonymous said...

aaa try lebihkan bawang and air biler dh masak tu..tp prefer air dh masak la sbb xde nak tunggu gelegak sbb nak tutup api *hint dr org xterer masak pung* :P